Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
10:23 | 04/03/2022

Στις 17 Δεκέμβρη 2021 ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη στην παρέμβασή του στη Βουλή κατά τη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2022, παρουσίασε το σχέδιό του για την ενίσχυση της Ελληνικής Αστυνομίας και μεταξύ άλλων ανέφερε: «Δίνουμε μεγάλη μάχη στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, όπου εντοπίζεται το 70% της εγκληματικότητας, αλλά εδώ υπηρετεί μόλις το 30% της δύναμης της Ελληνικής Αστυνομίας. Είναι μια πραγματικότητα που εργαζόμαστε με σχέδιο να την αλλάξουμε, καθώς υπάρχει δυστυχώς το αμετάθετο των αστυνομικών».

Από εκείνη την ημέρα μέχρι και σήμερα ο κ. Υπουργός είχε τουλάχιστον δύο (2) επίσημες συναντήσεις με τη Π.Ο.Α.Σ.Υ. (όπως στις 21 Γενάρη 2022 που αφορούσε συνάντηση της Ομοσπονδίας με την Πολιτική και Φυσική Ηγεσία για τρέχοντα σημαντικά θέματα και στις 27 Γενάρη 2022 όπου ξεκίνησαν οι εργασίες του Διοικητικού και Γενικού Συμβουλίου και κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας με παρουσία μεταξύ άλλων του Υπουργού), αλλά σε καμία από αυτές δεν τόλμησε κάποιος εκλεγμένος να αναφερθεί στη δήλωση του Υπουργού ή έστω να τον ρωτήσει για το τι ακριβώς εννοούσε. Η Π.Ο.Α.Σ.Υ. λειτουργεί πλέον ως Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και όχι σαν συνδικαλιστικός φορέας των αστυνομικών όπου θα προασπίζεται τα δικαιώματά μας και επιπλέον κάποιοι «κύριοι» λειτουργούν ως «Δούρειος Ίππος» των δικαιωμάτων μας.

Ο κ. Υπουργός δήλωσε ότι το 70% της εγκληματικότητας εντοπίζεται στο λεκανοπέδιο της Αττικής, υπονοώντας ότι στην Αττική θα έπρεπε να υπηρετεί και η αντίστοιχη δύναμη, αντί του 30% που ισχυρίζεται πως υπηρετεί σήμερα. Είναι γνωστό πως η στατιστική είναι μια συνήθης μέθοδος για να υποστηρίξεις τις επιδιώξεις σου, με την προβολή ή τη συγκάλυψη συγκεκριμένων στοιχείων. Εν προκειμένω, ο κ. Υπουργός απέφυγε να διευκρινίσει αν σ’ αυτό το 30% της αστυνομικής δύναμης που υπηρετεί στην Αττική περιλαμβάνονται και οι τεράστιες αστυνομικές δυνάμεις που δεν υπάγονται στα Αστυνομικά Τμήματα, την Τροχαία, την Ασφάλεια της Γ.Α.Δ. Αττικής. Είναι οι δυνάμεις που συγκροτούν το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, τις Ασφάλειες Βουλής, Κυβέρνησης, Προεδρίας, τα λεγόμενα «επίσημα», την Αντιτρομοκρατική, την Εσωτερικών Υποθέσεων, τις Σχολές και δεκάδες άλλες διοικητικές υπηρεσίες με μηδενική συνεισφορά στην αστυνόμευση και τη δίωξη του εγκλήματος, που επίσης εδρεύουν στην Αττική.

Αν ο κ. Υπουργός ήθελε πραγματικά να καταπολεμήσει την εγκληματικότητα, θα έπρεπε αρχικά να ανακατανείμει δυνάμεις από Υπηρεσίες που καμία σχέση δεν έχουν με την αντιμετώπιση του εγκλήματος και έχουν υπερπλεονάζον προσωπικό (Επίσημα, Αρχηγείο, διοικητικές υπηρεσίες, ΔΑΕΕΒ), καθώς και από τις υπηρεσίες που έχουν αμιγώς κατασταλτικό χαρακτήρα (ΜΑΤ, ΔΡΑΣΗ) σε Υπηρεσίες όπου έχουν άμεση σχέση με την αστυνόμευση – πρόληψη – καταστολή του εγκλήματος, την ασφάλεια αλλά και τις παρεχόμενες υπηρεσίες στους πολίτες, δηλαδή στα κύτταρα της Αστυνομίας που δεν είναι άλλα από τα τμήματα (Α.Τ., Τ.Α. και Τ.Τ.). Αντί των ανωτέρω, αφενός απογυμνώνει από προσωπικό τα Α.Τ. και τα Τ.Α και αφετέρου ενισχύει με προσωπικό τις κατασταλτικές υπηρεσίες ή ακόμα χειρότερα δημιουργεί νέες (ΟΠΠΙ, ΟΔΟΣ) δείχνοντας τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης, την ενίσχυση της καταστολής.

Εάν επιθυμούσε ο κ. Υπουργός να καταπολεμήσει το έγκλημα από τις γειτονιές του λεκανοπεδίου αλλά και ολόκληρης της Χώρας θα μπορούσε να το κάνει με τη σωστή κατανομή του προσωπικού και την απεμπλοκή της Αστυνομίας από δεκάδες πάρεργα τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με τη πρόληψη και τη καταστολή του εγκλήματος. Θα μπορούσε να το κάνει με μια ορθολογική κατανομή των υπηρεσιών σε όλη τη χώρα και όχι με ιδρύσεις και καταργήσεις αστυνομικών υπηρεσιών που υπαγορεύονται από τα πολιτικά συμφέροντα και τις πελατειακές σχέσεις των κυβερνώντων.

Εξάλλου, η σωστή κατανομή της αστυνομικής δύναμης είναι συνάρτηση και άλλων πολλών παραγόντων, πέραν από τα ποσοστά της εγκληματικότητας. Είναι η έκταση που πρέπει να αστυνομεύει μια υπηρεσία, ο πληθυσμός, η κατάτμηση της χώρας μας ιδίως της νησιωτικής, η ανάγκη εξυπηρέτησης των πολιτών, στοιχεία που απαιτούν την αποκέντρωση των υπηρεσιών, καθώς και το επίπεδο εκσυγχρονισμού των μέσων της αστυνομίας, ώστε να είναι κοντά στους πολίτες και να αντιμετωπίζουν το έγκλημα όταν τους χρειάζεται.

Θεωρούμε ότι οι εν λόγω δηλώσεις του κ. Υπουργού έγιναν με σκοπό την προετοιμασία κλίματος για την κατάργηση του αμετάθετου. Τις υπόνοιες αυτές μας τις ενισχύει και η ένοχη στάση σιωπής της ηγεσίας της ΠΟΑΣΥ. Είναι πεποίθηση πλέον στην πλειονότητα των αστυνομικών πως η ΠΟΑΣΥ με ευθύνη της διοίκησής της έχει μετατραπεί από συνδικαλιστικός φορέας σε λιβανιστήρι της κυβέρνησης και έχει ταυτιστεί με τις επιδιώξεις του κ. Υπουργού, δρώντας ως φερέφωνο της κυβερνητικής πολιτικής σε βάρος των συναδέλφων μας. Μετά τη συμπαιγνία με την κυβέρνηση για την κατάργηση της απλής αναλογικής στις αρχαιρεσίες των αστυνομικών ενώσεων και τη φίμωση όσων αντιδρούν στις άδικες κυβερνητικές πολιτικές, να περιμένουμε πως θα μας γυρίσουν ξανά στην αλήστου μνήμης εποχή με τις πελατειακές σχέσεις και τις εκδικητικές μεταθέσεις; Πως πάνω από τον κάθε απλό συνάδελφο θα επικρέμεται η απειλή της μετάθεσης;

Ο κ. Υπουργός έχει υποχρέωση να ξεκαθαρίσει πως δεν πρόκειται να θιγεί το αμετάθετο, η μεγαλύτερη κατάκτηση του απλού αστυνομικού, που αφορά τη ζωή του ίδιου και της οικογένειάς του.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis