Η απάντηση στο δημοφιλές ερώτημα που ταλανίζει την σύγχρονη αυτοκίνηση δόθηκε σε νέα έρευνα, ρίχνοντας φως σε αυτό το σημαντικό θέμα ασφάλειας.
Οι πυρκαγιές θεωρούνται ένα από τα κυριότερα προβλήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ο Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της Tesla, Elon Musk, αναφέρει τακτικά ότι τα αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας με κινητήρες εσωτερικής καύσης πιάνουν πιο συχνά φωτιά, αλλά κανείς δεν τον πιστεύει. Ώστοσο, τα επίσημα στοιχεία από τις Η.Π.Α. δεν μπορούν να διαψευστούν, οπότε ας δούμε τι αναφέρουν.
Οι Αρχές των Η.Π.Α. δημοσίευσαν επίσημα στατιστικά στοιχεία για τις πυρκαγιές αυτοκινήτων, με τις τέσσερις πρώτες θέσεις σε αυτή την “αρνητική” κατάταξη να καταλαμβάνουν αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας. Τα στοιχεία προέρχονται από τα Αμερικάνικα Ασφαλιστικά Πρακτορεία που χρησιμοποιούν και δεδομένα για αυτοκίνητα που ενδέχεται να πάρουν φωτιά ή έχουν ανακληθεί για αυτό τον λόγο.
Στην πρώτη θέση των αυτοκινήτων που ενδέχεται να πάρουν φωτιά ή έχουν ανακληθεί για αυτό βρίσκεται το Hyundai Elantra με 430.000 αυτοκίνητα και ακολουθούν τα Kia Cadenza και Sportage με 308.000 αυτοκίνητα. Στην τρίτη θέση συναντάμε το Honda Odyssey με 250.000 αυτοκίνητα και στην τέταρτη το Hyundai Genesis G80 με 95.000 οχήματα. Στην πέμπτη θέση της λίστας συναντάμε και το πρώτο ηλεκτρικό της, το Hyundai Kona με 82.000 αυτοκίνητα.
Όσον αφορά τώρα στον αριθμό των πυρκαγιών σε αυτοκίνητα, τα στατιστικά στοιχεία από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) και το Γραφείο Στατιστικών Μεταφορών (BTS) των Η.Π.Α., δείχνουν ότι τα υβριδικά μοντέλα διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο με 3.500 περιπτώσεις ανά 100.000 οχήματα. Ακολουθούν τα αυτοκίνητα με κινητήρες αποκλειστικά βενζίνης -1.500 ανά 100.000 οχήματα, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ουσιαστικά ανύπαρκτα, με 25 περιπτώσεις πυρκαγιάς ανά 100.000 οχήματα.
Συνολικά το 2021 στις Η.Π.Α. πήραν φωτιά 16.051 υβριδικά αυτοκίνητα, 199.533 βενζινοκίνητα και μόνο 52 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Με βάση όλα τα παραπάνω, τα στοιχεία για τις πυρκαγιές αυτοκινήτων στις Η.Π.Α. αποδεικνύουν ότι η αντίληψη που θέλει τα ηλεκτρικά μοντέλα να είναι πιο επιρρεπή σε φωτιές λόγω νεότητας της τεχνολογίας, είναι λανθασμένη.