Οχήματα 20ετίας με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα
Όχι απλώς γερασμένα, αλλά υπερήλικα και με πολλά προβλήματα… «υγείας» που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των αστυνομικών, αλλά και των πολιτών, είναι πλέον τα περισσότερα περιπολικά και στη Μεσσηνία και η αντικατάστασή τους θα έπρεπε να είναι καίριο και άμεσο μέλημα του αρμόδιου Υπουργείου.
[custom:google-ads]
Σε όλη την Ελλάδα παρατηρούνται τεράστια προβλήματα με την κατάσταση των περιπολικών, ενώ δεν θα αποτελούσε εξαίρεση η περιοχή μας. Η πλειοψηφία των περιπολικών στη Μεσσηνία, κοντεύει να συμπληρώσει 20ετία, με το μέσο όρο χιλιομέτρων να κινείται στα 300.000 χλμ.! Οι δε ζημιές που παρουσιάζουν και λόγω ηλικίας, είναι συχνές και αρκετά αναγκάζονται να μείνουν ακινητοποιημένα μέχρι να έρθει η σειρά τους να επισκευασθούν.
Το ΚΤΕΟ θα τα «έκοβε»
Πλέον δεν θεωρείται δεδομένο, ότι για να μπορέσει ένας αστυνομικός να κάνει καλά τη δουλειά του και να καταφέρει να προστατεύσει τους πολίτες, πρώτα απ’ όλα πρέπει να είναι και να αισθάνεται ο ίδιος ασφαλής.
Και πώς να αισθάνονται ασφαλείς, αν πρέπει να περιπολούν και να καταδιώκουν δράστες, με οχήματα που τα κοντέρ τους έχουν καταγράψει 300.000 χιλιόμετρα και ανά πάσα στιγμή μπορούν να πάθουν βλάβη.
Δεν είναι τυχαίο ότι τα περιπολικά δεν είναι υποχρεωμένα να περνούν από ΚΤΕΟ (τεχνικό έλεγχο). Το πιθανότερο είναι ότι τα περισσότερα θα κοβόντουσαν. Ωστόσο, με αυτά τα περιπολικά, οι αστυνομικοί είναι υποχρεωμένοι να ελέγχουν τους υπόλοιπους οδηγούς.
Η Αστυνομική Διεύθυνση Μεσσηνίας έχει ξεχάσει από πότε έχει να δει όχημα από τον κρατικό προϋπολογισμό. Τα ελάχιστα καινούργια οχήματα στο στόλο της, προέρχονται είτε από χορηγίες, είτε από μερικά οχήματα που αγοράσθηκαν μέσω του ΕΣΠΑ, πριν από περίπου 6 χρόνια.
Ασύμφορα
Ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων της αστυνομίας στη Μεσσηνία, ξεπερνάει κατά πολύ την 15ετία και ακόμα και οι δράστες μικρής παραβατικότητας χρησιμοποιούν οχήματα πολύ πιο σύγχρονα.
Το γεγονός επίσης ότι τα οχήματα είναι πολύ παλιά και ταλαιπωρημένα, λόγω του ρόλου που καλούνται να έχουν, παθαίνουν συχνά βλάβες, με αποτέλεσμα «να φτιάχνεις το ένα και να χαλάει το άλλο». Οι δε ζημιές που παθαίνουν, σε αρκετές περιπτώσεις είναι μεγάλες, με αποτέλεσμα να δαπανώνται σημαντικά ποσά για την επισκευή τους, σε αναντιστοιχία με το έργο και την ασφάλεια που προσφέρουν.
Έτσι, ενώ υπάρχουν τα διαθέσιμα κονδύλια, όσο και αν προσπαθεί το συνεργείο που έχει αναλάβει την επισκευή τους, κάποια μένουν ακινητοποιημένα, μέχρι να έρθει η σειρά τους να επισκευασθούν. Αυτή δε τη στιγμή, μπορεί να είναι και 20 τα οχήματα που περιμένουν να επισκευασθούν.
Και προφανώς είναι δεδομένο ότι δεν υπάρχει κανένα νόημα να δίνονται χρήματα για συντήρηση οχημάτων 20ετίας ή που έχουν 350.000 χλμ. στη μηχανή τους και μόνη λύση είναι να ξεκινήσει κεντρικά η προμήθεια καινούργιου στόλου.
Της Βίκυς Βετουλάκη