Αθήνα, 07-01-2018
προς: Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Κοιν. : Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη
ΘΕΜΑ : Ένταξη παραγωγικών σχολών της ΕΛ.ΑΣ. στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο
Με έκπληξη και λύπη πληροφορηθήκαμε την απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, κ. Τόσκα, στην ερώτηση επτά βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με τίτλο «Διακριτική μεταχείριση εις βάρος μαθητών του 3ου επιστημονικού πεδίου, υποψηφίων για αστυνομικές σχολές». Ο Αναπληρωτής Υπουργός απορρίπτει την ένταξη των Αστυνομικών Σχολών στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Υγείας και Ζωής) επικαλούμενος «…ότι το γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων βαρύτητας αυτού αφενός δε σχετίζεται σε ικανό βαθμό με τις βασικές γνώσεις που καλείται να έχει ο υποψήφιος για τις Αστυνομικές Σχολές, όσο με εκείνες των υπολοίπων Επιστημονικών Πεδίων, αφετέρου η πρόσβαση των υποψηφίων σε αυτό́, δεν εξασφαλίζεται ισότιμα για όλους τους υποψήφιους, εξαιτίας των διαφορετικών συντελεστών βαρύτητας…»
Οι λόγοι που επικαλείται ο Αναπληρωτής Υπουργός είναι έωλοι και δείχνουν, μάλλον, ελλιπή γνώση του θέματος. Η πρόσβαση στις παραγωγικές σχολές της ΕΛ.ΑΣ. και τις Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας γίνεται αυτή τη στιγμή από όλα τα υπόλοιπα Επιστημονικά Πεδία (1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες, 2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες και 4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική) εκτός από το 3ο. Ποια μαθήματα βαρύτητας θεωρεί ως απαραίτητα για τους υποψηφίους αυτών των σχολών; Αν είναι τα Μαθηματικά τότε γιατί επιτρέπεται η είσοδος από τη Θεωρητική Κατεύθυνση; Αν είναι τα Αρχαία ή η Ιστορία γιατί επιτρέπεται η είσοδος από τη Θετική; Η αλήθεια είναι ότι οι μόνοι που αποκλείονται από τις Αστυνομικές και Πυροσβεστικές Σχολές είναι όσοι υποψήφιοι επιλέγουν να εξεταστούν ως τέταρτο μάθημα στη Βιολογία Προσανατολισμού ή στη Βιολογία Γενικής Παιδείας. Ο μονομερής αυτός αποκλεισμός είναι αναιτιολόγητος πολύ δε περισσότερο την σημερινή εποχή όταν θέματα όπως η Γενετική, το DNA, οι Οικολογικές Καταστροφές, οι Μεταδοτικές Ασθένειες κλπ. αποτελούν μέρος της καθημερινότητας των Αστυνομικών και των Πυροσβεστών.
Το δεύτερο επιχείρημα του Αναπληρωτή Υπουργού - περί ανισότιμης πρόσβασης - απορρίπτεται από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο έχει τοποθετήσει 37 Τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ (Παιδαγωγικά, Γυμναστικές Ακαδημίες, Μουσικών Σπουδών, Θεάτρου κλπ.) ως κοινά μεταξύ όλων των Επιστημονικών Πεδίων.
Το επίπεδο των θεμάτων και της ύλης στα εξεταζόμενα μαθήματα του 3ου Επιστημονικού Πεδίου (όπως και σε όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα) είναι σταθμισμένο και δεν είναι σε καμία περίπτωση «ευκολότερο» από το αντίστοιχο επίπεδο των υπόλοιπων μαθημάτων. Το Πεδίο αυτό συγκεντρώνει υποψηφίους υψηλού επιπέδου, καθώς περιλαμβάνει δημοφιλείς σχολές, αλλά αυτός δε μπορεί να είναι λόγος τιμωρίας αυτών των μαθητών. Εκτός και αν το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δεν επιθυμεί την είσοδο των καλύτερων υποψηφίων στις Αστυνομικές Σχολές.
Όπως, ορθά, επισημαίνουν και οι επτά κυβερνητικοί βουλευτές, τα παραπάνω συνιστούν διάκριση εις βάρος των μαθητών που επιλέγουν να είναι υποψήφιοι στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο και παραβιάζουν τις Συνταγματικές Αρχές της Ισότητας και της Ισονομίας. Επιπλέον, δεν στηρίζονται σε καμία παιδαγωγική ή επιστημονική αρχή και μας κάνουν να αναρωτιόμαστε για το ποια συντεχνιακή σκοπιμότητα υποκρύπτουν.
Καλούμε τα Υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Παιδείας να επανεξετάσουν την απόφασή τους και να εντάξουν άμεσα τις Αστυνομικές Σχολές και τις Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2018.
Το ΔΣ της Π.Ε.Β. (Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων)
Διαβάστε ακομα: Το νέο σύστημα για τα τροχαία αντί να διευκολύνει, δυσχεραίνει το έργο των αστυνομικών