Αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών στους σταθμούς του Μετρό, θα καθιστούν αδύνατη την προσέγγιση των συρμών, ενισχύοντας την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
Πιο κοντά από ποτέ βρίσκεται το πολυσυζητημένο Μετρό της Θεσσαλονίκης. Αφού πέρασε από «σαράντα κύματα» πλέον έχει εισέλθει στο τελευταίο στάδιο υλοποίησής του, με την πρόοδο του έργου να έχει ξεπεράσει το 82%.
Πέρα από την αδιαπραγμάτευτη συμβολή του στην αναβάθμιση της υποδομής των δημόσιων μεταφορών της πόλης, το μετρό θα διακρίνεται για τον υπερσύγχρονο χαρακτήρα του, όπως υποδηλώνεται και από τους 18 συρμούς δίχως οδηγό (driverless).
Υπάρχει, ωστόσο, και ένα χαρακτηριστικό του, το οποίο έχει περάσει στα… ψιλά, παρά το γεγονός ότι θα το «ζήλευαν» αρκετά από τα μετρό μεγάλων ευρωπαϊκών χωρών.
Πρόκειται για τις αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών, που αναμένεται να υψώσουν ασπίδα προστασίας στους επιβάτες. Αυτό σημαίνει πως όσοι περιμένουν την έλευση των συρμών, δεν θα μπορούν να πλησιάσουν στο χείλος των αποβαθρών, πέφτοντας στις ράγες των συρμών.
Οι αυτοματοποιημένες θύρες θα είναι πλήρους ύψους που θα ανοιγοκλείνουν ταυτόχρονα με τις πόρτες του τρένου, λειτουργώντας σε συντονισμό με το τροχαίο υλικό, μέσω του συστήματος σηματοδότησης.
Τα οφέλη από τις αυτόματες θύρες
- Κατάργηση του piston effect (επίδραση του εμβόλου), δηλαδή της έντονης ροής του αέρα σε μία σήραγγα - προκαλούμενη από οχήματα που κινούνται σε υψηλές ταχύτητες – και η οποία μπορεί να προκαλέσει απώλεια στην ισορροπία του κοινού.
- Η θέρμανση, ο εξαερισμός και ο κλιματισμός είναι πιο αποτελεσματικά όταν ο σταθμός διαχωρίζεται από τη σήραγγα.
- Καλύτερη αστυνόμευση, μιας και καθίσταται αδύνατη η πρόσβαση στις ράγες και τα τούνελ.
- Αποτρέπεται η συγκέντρωση σκουπιδιών στις γραμμές, τα οποία μπορούν να εμποδίσουν την ομαλή κίνηση των συρμών ή και να προκαλέσουν και πυρκαγιά
- Αποτροπή κάθε απόπειρας αυτοκτονίας
Σημειώνεται ότι οι αυτόματες θύρες έχουν ήδη τοποθετηθεί στις αποβάθρες αρκετών σταθμών του Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως φαίνεται και στο βίντεο που είχε δημοσιεύσει στα τέλη του περασμένου Απριλίου, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.