Η παραχώρηση πέντε κανονιοφόρων του Πολεμικού Ναυτικού στην προσπάθεια να “σφραγιστούν” οι θαλάσσιες “διαδρομές” της παράνομης μετανάστευσης ήταν μια ανάσα για το Λιμενικό Σώμα . Ο εντοπισμός δουλεμπορικών σκαφών αυξήθηκε κατακόρυφα -τουλάχιστον κατά 40%- αλλά αυτό δεν αρκεί. Πολλά παράπονα για τον τρόπο που χρησιμοποιούνται τα πλοία του Στόλου έχουν φθάσει στο Onalert.gr. Αναφέρουν ότι οι επιχειρήσεις που γίνονται αμέσως μετά από τον εντοπισμό των δουλεμπορικών δεν είναι όσο αποτελεσματικές θα μπορούσαν και γίνεται κατάχρηση των μέσων που έχει δώσει το ΠΝ. Αποτέλεσμα ένα περιστατικό να αντιμετωπίζεται με υπερβολική ναυτική παρουσία την ίδια ώρα που σε άλλες περιοχές περνάνε εκατοντάδες παράνομοι μετανάστες.
Οι επιτελείς του ΠΝ επισημαίνουν ότι θα πρέπει το Λιμιενικό Σώμα-Ακτοφυλακή να επανασχεδιάσει τον τρόπο με τον οποίο θα γίνονται οι θαλάσσιες αναχαιτίσεις.
Αναφέρουν σειρά περιστατικών στα οποία κλήθηκαν εσπευσμένα κανονιοφόροι του Στόλου σε σημεία που είχαν εντοπιστεί σκάφη με 10 ως 15 παράνομους μετανάστες. Κι αυτό δεν είναι το πρόβλημα. Το θέμα είναι ότι μόλις οι κανονιοφόροι έφθαναν στο σημείο που τους είχε υποδειχτεί διαπίστωναν ότι ήδη υπήρχαν ένα ή και δύο σκάφη του Λιμενικού Σώματος που θα μπορούσαν άνετα να “τα βγάλουν πέρα”. Και το ακόμη μεγαλύτερο θέμα είναι οτι την ίδια στιγμή σε άλλο σημείο του Αιγαίου περνούσαν πολύ περισσότεροι παράνομοι μετανάστες απ΄ όσους είχαν εντοπιστεί.
Με απλά λόγια χρειάζεται επανασχεδιασμός και …ψυχραιμία. Οι πέντε κανονιοφόροι του ΠΝ δεν μπορούν εκ των πραγμάτων να “σφραγίσουν” του Αιγαίο. Ακόμη και 100 κανονιοφόρους να διαθέταμε γι΄αυτές τις επιχειρήσεις πάλι θα υπήρχαν “μαύρες τρύπες”. Το ζητούμενο είναι να υπάρχει το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στις συλλήψεις παράνομων μεταναστών και των δουλεμπόρων, ώστε να σταλεί το μήνυμα απέναντι, ότι ο πλους στο Αιγαίο είναι “αποστολή αυτοκτονίας”. Έτσι όπως λειτουργεί τώρα το σύστημα υπάρχουν πάρα πολλοί εντοπισμοί αλλά όχι και ανάλογες συλλήψεις.
Κυβερνήτες κανονιοφόρων έχουν κατά καιρούς εγγράφως αναφέρει τις απόψεις τους για τις απαιτούμενες αλλαγές στο σχεδιασμό που πρέπει να κάνει το Λιμενικό ώστε να υπάρχει το μέγιστο αποτέλεσμα.
Πηγή:onalert.gr