Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
09:59 | 14/06/2016

Πέντε απαντήσεις σε αντίστοιχα ερωτήματα θέλουν να δώσουν οι τεχνικοί σύμβουλοι της οικογένειας του Παναγιώτη Μαυρίκου από την αυτοψία του πολυτελούς τζιπ. Οι κ.κ. Νίκος Διαμαντής και Γιώργος Ραυτογιάννης σήμερα ή αύριο μαζί με τους πραγματογνώμονες της ΕΛ.ΑΣ. και το Πυροσβεστικού Σώματος θα εξετάζουν το όχημα, με τους τεχνικούς συμβούλους να αναζητούν απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα:

  1. Υπήρχε μηχανολογικό πρόβλημα στην τροφοδοσία καυσίμου, στα φρένα, στα ηλεκτρικά συστήματα ή κάπου αλλού;
  2. Ποια ήταν η καύσιμη ύλη της πυρκαγιάς;
  3. Σε ποια σημεία ξέσπασε η πυρκαγιά;
  4. Αν εντοπίζεται δολιοφθορά που προκάλεσε μηχανολογικό πρόβλημα και πυρκαγιά;
  5. Η διαρροή ήταν λάδια ή βενζίνη;
  6. Αν τα κομμάτια που έχουν εντοπιστεί στην Αττική Οδό προέρχονται από το πολυτελές τζιπ;

Προς το παρόν οι τεχνικοί σύμβουλοι της οικογένειας έχουν τεκμηριώσει ότι το 70% από τα αντικείμενα που έχουν συλλέξει από τον τόπο του περιστατικού ανήκουν στο όχημα του Παναγιώτη Μαυρίκου.

Επίσης, τρία μεταλλικά καπάκια, που είχαν συλλέξει, τα οποία ήταν παραμορφωμένα με ίχνη καύσης, ήταν προστατευτικά για μάτια ηλεκτρικής κουζίνας και δεν σχετίζονται με την υπόθεση.

Από το οπτικό υλικό διαπίστωσαν ότι τουλάχιστον ένας διερχόμενος οδηγός επιχείρησε 4-5 φορές, χρησιμοποιώντας πυροσβεστήρα να σπάσει το τζάμι του συνοδηγού, κάτι που κάποια στιγμή κατάφερε αλλά οι φλόγες είχαν τυλίξει το όχημα. Θα γίνουν προσπάθειες να εντοπιστεί ο συγκεκριμένος άνθρωπος, προκειμένου να δώσει κατάθεση για τα όσα εκείνος αντιλήφθηκε και έσπευσε σε βοήθεια.

Στο μεταξύ το ενδεχόμενο που προς το παρόν ταιριάζει περισσότερο στους τεχνικούς συμβούλους της οικογένειας, κ. Γιώργο Ραυτογιάννη και Νικόλαο Διαμαντή, είναι αυτό της «τυφλής-αόρατης» φωτιάς στον κινητήρα, αναθυμιάσεις στην καμπίνα του οχήματος, «ζάλη» στον οδηγό, «ομαλές» προσκρούσεις στο προστατευτικό τοιχίο (τουλάχιστον 5 σε απόσταση 358 μέτρων), ακινητοποίηση, καύση στα σωληνάκια καυσίμου, διαρροή καυσίμου και πρόκληση πυρκαγιάς που τύλιξε στις φλόγες το πολυτελές τζιπ.

Ωστόσο οι τεχνικοί σύμβουλοι αναζητούν επιστημονικές απαντήσεις σχετικά με την ραγδαία εξάπλωση της πυρκαγιάς από τον εμπρόσθιο χώρο στην καμπίνα των επιβατών και την καθυστέρηση αντίδρασης του οδηγού τα 34 δευτερόλεπτα πριν ξεσπάσει η πυρκαγιά. Στο πρώτο επίπεδο σημαντικές απαντήσεις θα δοθούν από την αυτοψία του οχήματος και στο δεύτερο από τις τοξικολογικές εξετάσεις.

Αναφορικά με το επικρατέστερο ενδεχόμενο ο κ. Ραυτογιάννης εκφράζει τους προβληματισμούς του: «Το θέμα είναι το εξής: Το καίγεται ένα σωληνάκι και δημιουργείται η διαρροή καυσίμου είναι εύκολο να το λέμε αλλά δεν δημιουργεί αυτή την έκταση πυρκαγιάς.

Ένα σωληνάκι έχει μία διατομή όπως το σωληνάκι που πίνουμε αναψυκτικό. Εάν αυτό το σωληνάκι και να το κόψεις και να βάλεις φωτιά η έκταση της φωτιάς δεν μπορεί να είναι ταχύτατη και μέσα σε 40 δευτερόλεπτα, σε 34 να μην έχουμε ίχνος πυρκαγιάς και στα 40 να καίγεται ο άνθρωπος.

Αυτή η έκταση πρέπει να δικαιολογηθεί πως έγινε γιατί αν κάηκε το σωληνάκι σε προγενέστερο χρόνο δεν θα μπορούσε να κινηθεί το αυτοκίνητο, άρα είχε τροφοδοσία. Μετά, η ροή που βλέπουμε στην άσφαλτο σίγουρα έχουν καεί σωληνάκια και έχει καεί και ο κεντρικός πλαστικός σωλήνας που συνδέει το ρεζερβουάρ. Εκεί έχει αδειάσει όλο και καίγεται η άσφαλτος και καίγεται το αυτοκίνητο. Αυτό είναι δεδομένο ότι έχουμε διαρροή καυσίμου, το θέμα είναι που ξεκίνησε;».

Και οι δύο τεχνικοί σύμβουλοι επισημαίνουν: «Όλα τα ερωτήματα πρέπει να απαντηθούν σύντομα, γιατί αν δεν απαντηθούν τώρα που υπάρχουν τα στοιχεία θα αφήσουν σκιές που αύριο θα ερμηνεύονται ποικιλοτρόπως. Όποια και αν είναι η ερμηνεία τους θα πρέπει να έχει επιστημονική τεκμηρίωση και εργαστηριακά αποτελέσματα. Αν αυτά υπάρξουν θα περάσουμε σε μια ερμηνεία που θα οδηγεί κάπου».

Επίσης προσθέτουν χαρακτηριστικά: «Εμείς θέλουμε να δούμε τι έγινε δεν δημιουργούμε εγκληματικές προσεγγίσεις. Ερμηνεύουμε ευρήματα επιστημονικά με τεκμηρίωση αν και εφόσον αυτή υπάρχει. Τώρα που υπάρχουν τα στοιχεία, γιατί αύριο δεν θα υπάρχουν και ο καθένας θα μπορεί να βγει και να πει ότι θέλει, καλό είναι λοιπόν τώρα που υπάρχουν να επιλυθούν όλες οι αμφιβολίες που μπορεί να δημιουργηθούν για το τι έγινε και αν είναι δυστύχημα να υπάρξει 100% από όλες τις πλευρές και από εμάς. Να μην λένε οι μισοί είναι έτσι και άλλοι μισοί είναι αλλιώς. Ότι πούμε θα υπάρχει εύρημα για να το πούμε άρα αυτό το εύρημα θα έχει μία και μόνη ερμηνεία δεν θα μπορεί να έχει άλλη».

 

thetoc.gr

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis