«Τι λες; Δεν μπορώ να καταλάβω τι λες.»
Αυτό ήταν το πρώτο πράγμα που είπα στον φίλο μου τον Θ. όταν προσπάθησε να μου εξηγήσει γεμάτος ενθουσιασμό το θέμα του νέου παιχνιδιού στο οποίο έχει εθιστεί και δεν μπορεί να αφήσει κάτω το κινητό του. Και αυτό γιατί δεν είχα καταλάβει Χριστό.
Μερικά λεπτά αργότερα, και αφού με άφησε να παίξω λίγο για να καταλάβω τι συμβαίνει σε αυτό το ακατανόητο app-game, είχα εθιστεί κι εγώ.
Ο λόγος για το none*, ένα παιχνίδι τόσο ασαφές και μυστήριο όσο και το όνομά του. Το ίδιο το site του παιχνιδιού λέγεται what is none, ενώ με ένα γρήγορο ψάξιμο στο ίντερνετ μπορείς να καταλάβεις αμέσως δύο πράγματα για αυτό:
1. Υπάρχουν εκατοντάδες εκεί έξω που μοιράζονται τον εθισμό σου.
2. Κανείς από αυτούς δεν έχει καταλάβει ακόμα τι ακριβώς συμβαίνει στο none*. Αλλά συνεχίζει να παίζει.
Ανοίγοντας το none* σε υποδέχεται μια κατάμαυρη οθόνη. Τα μόνα εφόδια που έχεις στη διάθεσή σου για να ξεκινήσεις, είναι ένα λευκό πληκτρολόγιο, δύο κουμπιά κάτω από αυτό (none* και solve), μια κενή γραμμή και, φυσικά, ο γρίφος, το βασικό κομμάτι του παιχνιδιού. Και, αν οι πρώτοι γρίφοι βγάζουν ένα κάποιο νόημα, μετά ακολουθεί το χάος. Σε πολλές περιπτώσεις δε, η απάντηση σου φαίνεται αρχικά εντελώς προφανής. Μέχρι που την συμπληρώνεις στην κενή γραμμή -και είναι λάθος.
Το none* αποτελείται από 50 πίστες-γρίφους τις οποίες αν καταφέρεις και λύσεις μπορείς να γραφτείς στο none* Episode 2, που θα ακολουθήσει κάποια στιγμή μέσα στο καλοκαίρι. Το μόνο, μικρό, προβληματάκι είναι πως μόνο το 10% των παικτών έχει καταφέρει να τερματίσει το none* μέχρι στιγμής.
Πίσω από αυτό το εκπληκτικά σχεδιασμένο και «σατανικά» έξυπνα πλασαρισμένο παιχνίδι, βρίσκεται ένας Έλληνας. Ο Δημήτρης Χασαπάκης. Ένας άνθρωπος που μόνο τυχαίος δεν είναι στο χώρο των διαδικτυακών εφαρμογών και των εφαρμογών για κινητά, καθώς ανήκει στην ομάδα που δημιούργησε το Pinnatta, ένα δωρεάν app για smartphones το οποίο ήταν το πρώτο που κατέστησε δυνατή την αποστολή διαδραστικών μηνυμάτων με ήχο και εικόνα -και πλέον μετρά εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες παγκοσμίως.
Σε μια προσπάθεια να κατανοήσουμε καλύτερα τη φύση του none*, η HuffPost μίλησε με τον Δημήτρη Χασαπάκη ώστε να μάθουμε περισσότερα για το παιχνίδι που μας έχει κάψει το μυαλό. Όχι, λύσεις για τους γρίφους δεν μας έδωσε, λυπούμαστε.
Ψάχνοντας για εσένα έμαθα πως είσαι ο άνθρωπος που δημιούργησε τοTube Replay, οπότε πριν πούμε οτιδήποτε άλλο, θέλω αρχικά να σου πω ένα μεγάλο «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ».
Παρακαλώ :)
Πάμε τώρα στα βασικά. Πώς σου ήρθε η ιδέα για το none*;
Το none* είναι η mobile εκδοχή των Μυστικών Σελίδων ( mystikes.selid.es ) ένα παιχνίδι που είχα φτιάξει τον Ιούνιο του 2006. Ήταν η εποχή προ Socila Media και Smartphone και σκέφτηκα ότι θα είχε ενδιαφέρον να το κάνω για smartphones.
Σκέφτηκες και τους 50 γρίφους μόνος σου ή υπήρξαν φορές που συμβουλεύτηκες φίλους/γνωστούς/συνεργάτες; Και αν ισχύει το πρώτο, θα ήθελα πραγματικά να μου πεις, με όποιον τρόπο μπορείς, έστω και μονολεκτικά: πώς;
Το none* ειναi καθαρα προσωπικό project. Σχεδιασμός, development και γρίφοι έχουν γίνει απο εμένα. Βασικά σχεδιάζω ενα γρίφο πάντα με την λογική τι θα μου άρεσε εμένα να λύσω. Οι γρίφοι του none* είναι γρίφοι έμπνευσης, αν σου "έρθει" είναι ευκολο να λυθεί και νομίζω ότι αυτό έχει το πιο μεγάλο fun.
Έμαθα για το none* από φίλους, και αυτοί από φίλους τους κ.ο.κ. και πιστεύω πως το πιο έξυπνο κομμάτι της εφαρμογής -ακόμα και από τους γρίφους της- είναι ο τρόπος που πλασαρίστηκε στο κοινό. Είναι τόσο μυστηριώδης, εθιστική και πρωτότυπη που «πουλιέται» μόνη της. Πόνταρες σε αυτό ή απλά έτυχε;
Ναι ήταν σχεδιασμένο. Ξεκίνησα με τους εξής κανόνες: καμια εικόνα, κανένα animation, κανένα ήχο, κανένα χρώμα (από εκει και το όνομα none*) και γενικά μια "anti-marketing" προσέγγισή. Ο στόχος ήταν να μπορέσει να ξεχωρίσει στο θορυβώδες περιβάλλον των appstores. Επίσης όλες οι περιγραφές έχουν στόχο να δημιουργούν το ερώτημα "what is none" που είναι το URL του παιχνιδιου (whatisnone.com)
Πώς νιώθεις που στο reddit έχει ανέβει ένα ολόκληρο «λυσάρι» με τις 50 σωστές απαντήσεις και τα περισσότερα σχόλια που το συνοδεύουν είναι του τύπου «Holy Christ, thank you»; Έχεις καταλάβει πως έχεις γίνει ο αγαπημένος εφιάλτης του κόσμου, έτσι;
Νοιοθω όμορφα που ασχολείται ο κόσμος με το none*.
Η Daily Mail και το Business Insider έχουν κάνει αφιερώματα στο none*. Ποιο είναι το feedback που έχεις πάρει από το κοινό του εξωτερικού (τόσο από τα media και τον απλό κόσμο, όσο και από εταιρείες, π.χ. για κάποια πιθανή συνεργασία);
Το feedback είναι πολύ θετικό. Και νομίζω ότι περιμένουν το none*2.
Έχεις δημιουργήσει αρκετά διαδραστικά παιχνίδια (το Tilt για την Cosmote, την 5η Ημέρα για τη Sony Ericsson), την εφαρμογή iFrappe που είχαμε κατεβάσει όλοι τότε, και φυσικά το άκρως επιτυχημένο Pinnatta, μεταξύ άλλων. Από την εμπειρία που έχεις στο χώρο, πόσο εύκολη (ή δύσκολη) είναι η εύρεση πόρων (funding) για τέτοια εγχειρήματα;
Για τα παραπάνω δεν χρειάστηκε funding εκτός απο την Pinnatta που είναι πολύ μεγαλύτερο εγχείρημα. Γενικά πλέον έχω καταλήξει ότι αν υπάρχει μια καλή ιδέα, ένα σχέδιο και καλή ομάδα, είναι βατή η εύρεση funding.
Πιστεύεις πως το ελληνικό κοινό έχει εξοικειωθεί πλέον με τα apps και, κυρίως, έχει γίνει αντιληπτή η δύναμή τους από τον επιχειρηματικό κόσμο;
Πιστεύω πως ναι και μάλιστα ίσως περισσότερο από αλλες αγορές. Λατρεύουμε τα κινητά μας.
Με τι ασχολείσαι αυτή την περίοδο; Υπάρχουν σχέδια εξέλιξης και περαιτέρω αξιοποίησης του none* για το μέλλον;
Ασχολούμαι με την διαμόρφωση του περιεχομένου του Pinnatta και ετοιμάζω το none*2 που θα είναι λογικά διαθέσιμο τον Ιούν(λ)ιο.
ΠΗΓΗ: huffingtonpost.gr