Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
18:53 | 03/07/2015
Σύμφωνα με το άρθρο του ιστοτόπου Medium.com, ενας πιλότος δοκιμών έχει πολύ κακά νέα για το πέμπτης γενιάς (JSF) διακλαδικό αεροσκάφος κρούσης F-35.
 
Το Ιανουάριο, ο πιλότος, μετά από μια μέρα με δοκιμές σε εικονικές αερομαχίες, ανέφερε ότι το πανάκριβο νέο «αόρατο» αεροσκάφος δεν μπορεί να στρίψει ή να αναρριχηθεί αρκετά γρήγορα ώστε να προσβάλει ένα εχθρικό αεροσκάφος κατά τη διάρκεια αερομαχίας ή να αποφύγει τα εχθρικά πυρά.
 
«Το F-35 είχε ένα σαφές μειονέκτημα ισχύος,» έγραψε ο ανώνυμος πιλότος σε μια σύντομη καυστική πεντασέλιδη έκθεση που απέκτησε η στήλη War Is Boring του Medium.com. Η έκθεση ήταν αδιαβάθμητη αλλά είχε ένδειξη: «Μόνο για υπηρεσιακή χρήση.»
 
Η αναφορά του πιλότου είναι το τελευταίο απόδειξη των θεμελιωδών προβλημάτων στον σχεδιασμό του F-35 – το οποίο, με συνολικό κόστος προγράμματος περισσότερο από ένα τρισεκατομμύριο δολάρια, είναι το πιο δαπανηρό οπλικό σύστημα στην ιστορία.
 
Η μοιραία δοκιμή πραγματοποιήθηκε την 14η Ιανουαρίου 2015, προφανώς εντός του θαλασσίου πεδίου δοκιμών στον Ειρηνικό Ωκεανό κοντά στην Αεροπορική Βάση Εντουάρντς στην Καλιφόρνια. Το μονοθέσιο F-35A με την ονομασία «AF-02» – ένα από τα παλιότερα JSF της USAF- απογειώθηκε μαζί με ένα διθέσιο F-16D Block 40, έναν από τους τύπους αεροσκαφών που το F-35 υποτίθεται ότι θα αντικαταστήσει.
 
Το F-35 πετούσε «γυμνό,» χωρίς πυρομαχικά στις αποθήκες βομβών ή κάτω από τις πτέρυγες και άτρακτο. Το F-16, αντιθέτως, μετέφερε δύο ογκώδεις δεξαμενές καυσίμου κάτω από τις πτέρυγες του, θέτοντας, στο παλιότερο μαχητικό αεροσκάφος, ένα αεροδυναμικό μειονέκτημα.
 
Αλλά στο τέλος το πλεονέκτημα του JSF δεν βοήθησε πραγματικά. Το «αόρατο» μαχητικό αεροσκάφος αποδείχθηκε πολύ αργό για να υπερισχύσει το F-16 με αξιοπιστία, ακόμη και όταν το F-16 μετέφερε επιπρόσθετες εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου.

 

defencenet.gr 
Policenet.gr © | 2025 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis