Φωτεινοί σηματοδότες με... ταυτότητα αναμένεται να αποκτήσει σύντομα η Θεσσαλονίκη σε μια προσπάθεια η πόλη να γίνει πιο φιλική σε κατοίκους και επισκέπτες και να μειωθούν οι καθυστερήσεις στις μετακινήσεις.
Η σχετική μελέτη έχει ήδη ολοκληρωθεί από τον συγκοινωνιολόγο Σταύρο Κωνσταντινίδη και η υλοποίηση του έργου δρομολογείται ήδη από το υπουργείο Υποδομών. Η συγκεκριμένη μελέτη, μάλιστα, παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση, παρουσία του γενικού γραμματέα Υποδομών, Στράτου Σιμόπουλου.
Πρόκειται ουσιαστικά για την ειδική πληροφοριακή σήμανση «αρίθμησης» κόμβων με στόχο τη βελτίωση της διαχείρισης της οδικής κυκλοφορίας. Το πρώτο βήμα θα είναι να αριθμηθούν οι φωτεινοί σηματοδότες του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τη μελέτη, στην πρώτη πιλοτική φάση θα τοποθετηθούν 385 μικρές κίτρινες πινακίδες αριθμημένες πάνω από κάθε φανάρι σε κεντρικούς κόμβους, καθώς επίσης σε επεκτάσεις ανατολικά και δυτικά της πόλης.
Η αρίθμηση των φαναριών στη Θεσσαλονίκη θα ξεκινά από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» με το «0», ενώ στόχος είναι να μπουν τα πρώτα νούμερα στο κέντρο της πόλης και στη συνέχεια ο κάθε δήμος να δημιουργήσει το δικό του πλέγμα.
Στη Θεσσαλονίκη θα αριθμηθούν οι κόμβοι 7 οριζόντιων και 10 κάθετων αξόνων σε συνολικά 206 κόμβους του οδικού δικτύου της πόλης.
Η αρίθμηση των φαναριών αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τις καθημερινές μετακινήσεις, καθώς μελέτη ερωτηματολογίων έδειξε ότι ο χρόνος που χάνει ο κάθε πολίτης στη Θεσσαλονίκη αναζητώντας σημεία ενδιαφέροντος φτάνει τα 30 λεπτά την εβδομάδα: «Ο αντίστοιχος χρόνος στην Αθήνα είναι βέβαιο ότι φτάνει έως και τα 45 λεπτά», λέει στο «Εθνος» ο μελετητής Σταύρος Κωνσταντινίδης.
Ο ίδιος, μάλιστα, επισημαίνει ότι πρόκειται για μια χρήσιμη, αλλά συνάμα εύκολη και οικονομική παρέμβαση: «Στη Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να τεθεί σε εφαρμογή ακόμα και σε έξι μήνες από τώρα. Δεν χρειάζονται περισσότερα από 150.000 ευρώ, αλλά θα πρέπει Περιφέρεια και δήμοι να συντονιστούν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα». Αντίστοιχο σύστημα θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στην Αθήνα: «Σε μεγάλους οδικούς άξονες όπως η Μεσογείων ή η Κηφισίας, η οποία αλλάζει και πολλές φορές αρίθμηση, θα έλυνε τα χέρια των οδηγών και θα καταργούσε τη... Βαβέλ στη συνεννόηση για διαδρομές, που μέχρι τώρα είχαν ως σημεία αναφοράς βενζινάδικα ή... σούπερ μάρκετ» τονίζει.
Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινίδη, στα οφέλη από την εφαρμογή της αρίθμησης στα φανάρια συγκαταλέγονται η βελτίωση και αναβάθμιση της φιλικότητας και λειτουργικότητας των πόλεων για τους κατοίκους και τους επισκέπτες, η εξοικονόμηση χιλιάδων ανθρωποωρών την ημέρα αλλά και χιλιάδων οχηματοχιλιομέτρων.
Αυτό ουσιαστικά θα επιτευχθεί καθώς ο προσανατολισμός στην πόλη με τα έξυπνα φανάρια θα βοηθήσει ώστε να μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση, να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας και ο χρόνος της κάθε διαδρομής, ενώ κατ' επέκταση θα μειωθούν και τα τροχαία ατυχήματα που προκαλούνται από την απόσπαση προσοχής, και παράλληλα θα εξομαλυνθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες και όλα τα προβλήματα που προκύπτουν από τη σύγχυση και την αναποφασιστικότητα των οδηγών που... ψάχνονται.
Αν και η συγκεκριμένη ιδέα δεν έχει εφαρμοστεί αλλού στην Ευρώπη, έχει παρόμοια φιλοσοφία με την αρίθμηση των οδών στις ΗΠΑ και ο κ. Κωνσταντινίδης τη δουλεύει εδώ και περίπου δώδεκα χρόνια.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΗΓΗ: ethnos.gr