Οι φυλακές υψίστης ασφαλείας και η ενδεχόμενη κατάργησή τους, αλλά και ο νέος Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας, που δεν αποκλείεται να αποσυρθεί, είναι δύο μόλις από τα ζητήματα, τα οποία θα απασχολήσουν άμεσα το Νίκο Παρασκευόπουλο
Αντιμέτωπη με δεκάδες "αγκάθια", τα οποία προκάλεσαν σωρεία αντιδράσεων από το νομικό κόσμο, βρίσκεται η νέα ηγεσία του υπουργείο Δικαιοσύνης. Το νομοθετικό έργο επί Χαρ. Αθανασίου -όπως δήλωσε κι ο ίδιος στην τελετή παράδοσης παραλαβής- δεν έχει ολοκληρωθεί και πλέον ο Νικ. Παρασκευόπουλος θα πρέπει να εξετάσει ζητήματα, όπως ο νέος Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας αλλά και οι φυλακές τύπου Γ'.
Ο νέος υπουργός Δικαιοσύνης βέβαια, έχει το "ατού" ότι δεν είναι πρωτάρης στον τρόπο λειτουργία του υπουργείου. Έχοντας διατελέσει σύμβουλος του τότε υπουργού Δικαιοςύνης Γ. Κουβελάκη σε θέματα ποινικού και σωφρονιστικού δικαίου το διάστημα 1993 -1995, αλλά και λάβει μέρος σε διάφορες νομοπαρασκευαστικές επιτροπές, που εξέταζαν ζητήματα γύρω από τα σωφρονιστικά ιδρύματα, υπολογίζεται ότι δεν θα υπάρξει καθυστέρηση ως προς την ανάληψη των ουσιαστιικών καθηκόντων του.
Φυλακές Δομοκού
Σε κάθε περίπτωση, οι εκκρεμότητες που άφησε ο προκάτοχός του, Χαρ. Αθανασίου, δεν είναι λίγες. Μεταξύ αυτών ο νέος Σωφρονιστικός Κώδικας καθώς και η δημιουργία των φυλακών υψίστης ασφαλείας, η οποία όχι μόνο αποδοκιμάστηκε από το ΣΥΡΙΖΑ στο παρελθόν, αλλά η προαναγγελία της κατάργησής τους ήρθε και πριν από λίγες ημέρες από τον συναρμόδιο υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Γ. Πανούση.
Άλλωστε, δεν έχει περάσει πολύς καιρός από την ημέρα που ο Ν. Παρασκευόπουλος, με την ιδιότητα του καθηγητή Ποινικού Δικαίου στο ΑΠΘ, συνυπέγραψε το κείμενο 41 πανεπιστημιακών κατά του σχετικού ν. 4274/14 και των φυλακών τύπου Γ' στο Δομοκό. Σε αυτό οι πανειστημικοί έκανα λόγο για σοβαρά ζητήματα συνταγματικότητας, υπογραμμίζοντας ανάμεςα σε άλλα πως με τις διατάξεις του επίμαχου νόμου "δημιουργείται ανασφάλεια δικαίου σε ένα πεδίο όπου προέχει η προστασία των ατομικών δικαιωμάτων. Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο, ανατρέπονται αδικαιολόγητα είτε επιλεκτικά με βάση το είδος του εγκλήματος που τελέστηκε, είτε με βάση αόριστα και απολύτως υποκειμενικά αξιολογικά στοιχεία - επί το δυσμενέστερο - το καθεστώς κράτησης και συνθήκες διαβίωσης της συντριπτικής πλειονότητας των κρατουμένων στις ελληνικές φυλακές".
Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας
Δεύτερο "αγκάθι" για το νέο υπουργό δεν είναι άλλο από το σχέδιο του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Το νομοσχέδιο, που αποτελεί απαίτηση της τρόικας, μπορεί να έφτασε μετά βασάνων στη Βουλή, σήμερα όμως φαίνεται πως θα αποσυρθεί.
Πρόκειται για το σχέδιο που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων και των δικηγόρων πανελλαδικά, με πολύμηνη αποχή από τα καθήκοντά τους. Η Ολομέλεια των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας είχε εκφράσει την αντίθεσή της, επισημαίνοντας μία σειρά ζητημάτων. Μεταξύ αυτών, η κατάργηση της εξέτασης μαρτύρων στην πολιτική δίκη (χαρακτηρίστηκε "βουβή συζήτηση") και οι ρυθμίσεις για την αναγκαστική εκτέλεση (πλειστηριασμοί, κ.λπ.), που κατταγγέλθηκε ότι εξυπηρετούν αποκλειστικά τις τράπεζες.
Άλλες εκκρεμότητες που θα πρέπει να μελετήσει το υπουργείο Δικαιοσύνης, είναι ο νέος Κώδικας Ποινικής Δικονομίας, που επιτρέπει διαπραγμάτευση εισαγγελέα - κατηγορουμένου, και το σχέδιο Ποινικού Κώδικα, με πιθανή την κατάργηση των ποινών του ν. 1608/50 περί καταχραστών του Δημοσίου. Κανένας από τους δύο δεν έχει υιοθετηθεί από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, καθώς είχε κριθεί ότι χρειάζονται περαιτέρω επεξεργασία.
http://news247.gr