Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
10:29 | 16/05/2020

Με αφορμή τη συντριβή ενός F-22 Raptor, θυμόμαστε την πρώτη καταγεγραμμένη πτώση ενός F-35.

Η θανατηφόρα συντριβή ενός μαχητικού F-35 της Ιαπωνικής Αεροπορίας (JASDF) τον Απρίλιο του 2019 ξεκίνησε έναν κύκλο συζητήσεων σχετικά με το μέλλον του προγράμματος. Για καιρό, φήμες σχετικά με το τι προκάλεσε την συντριβή κυκλοφορούσαν ανεξέλεγκτες, τώρα, με επίσημη δήλωση της η Ιαπωνική Αεροπορία εξηγεί τους λόγους του ατυχήματος.

Η λεπτομερής έκθεση που δημοσίευσαν οι αρμόδιοι της Ιαπωνίας περιγράφει το χρονικό της συντριβής, τους λόγους και δίνει αναλυτικές πληροφορίες σχετικά το υψόμετρο και τις ενέργειες του αεροσκάφους πριν τη μοιραία στιγμή.

Η Πολεμική Αεροπορία της Ιαπωνίας ανακοίνωσε ότι ο αποπροσανατολισμός του χειριστή είναι πιθανότατα η αιτία της συντριβής του μαχητικού F-35 στον Ειρηνικό τον Απρίλιο. Το αεροσκάφος είχε συντριβεί στον ωκεανό ενώ πετούσε με ταχύτητα 1.100 χιλιομέτρων ανά ώρα.

Το F-35 χάθηκε από τα ραντάρ κατά τη διάρκεια άσκησης, όταν μια «ελεγχόμενη» αριστερή κατηφορική στροφή του αεροσκάφους απέβη μοιραία. Ο συγκεκριμένος ελιγμός ήταν προγραμματισμένος ώστε το F-35 να κερδίσει χώρο από ένα άλλο αεροσκάφος κατά τη διάρκεια της «αερομαχίας», αλλά στα μισά του δρόμου ο πιλότος έχασε τον έλεγχο. Μαζί του πετούσαν άλλα τρία του ίδιου τύπου την 9η Απριλίου, στα ανοικτά της βορειοδυτικής Ιαπωνίας. Ο πιλότος, 41 ετών, σκοτώθηκε ακαριαία στη συντριβή.

Η έκθεση αναφέρει πως κατά τη διάρκεια της τελευταίας μετάδοσης από το πιλοτήριο, η φωνή του πιλότου ήταν ήρεμη και όλα έδειχναν υπό έλεγχο, «μετά κάτι συνέβη που δεν θα το μάθουμε ποτέ». Ο χειριστής δεν έδωσε καμία ένδειξη ότι αντιμετώπιζε πρόβλημα. Επίσης δεν προσπάθησε να αλλάξει πορεία για να αποφύγει τη συντριβή. Κι αυτό παρά τα προηγμένα όργανα ελέγχου και το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης εγγύτητας προς την επιφάνεια.

Όλα αυτά οδηγούν στο συμπέρασμα πως «ο πιλότος υπέστη απώλεια της αίσθησης της ισορροπίας, ίσως δεν αντιλήφθηκε το πόσο κοντά βρισκόταν στην επιφάνεια του νερού και δεν είχε συναίσθηση της κατάστασή του», αυτό τουλάχιστον ανέφερε η Πολεμική Αεροπορία της Ιαπωνίας.

«Η συντριβή ήταν αποτέλεσμα ανθρώπινης ενέργειας, αλλά δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σφάλμα του πιλότου», συνεχίζει το κείμενο. «Ένα θέλουμε να γίνει ξεκάθαρο προς όλους, δεν υπάρχει καμία ένδειξη πως το αεροσκάφος παρουσίασε τεχνικό πρόβλημα» τονίζουν οι Ιάπωνες.

onalert.gr

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis