Τι θα ήταν το καλοκαίρι χωρίς τα αστυνομικά μυθιστορήματα; Αυτοί που βρήκαν νωρίς την αγάπη για το νουάρ, ξέρουν τι σημαίνει να χάνεσαι σε απολαυστικές σελίδες μυστηρίου κάτω από την ξαπλώστρα με το κύμα να σου χαϊδεύει τα αυτιά, όσοι τώρα ανακαλύπτουν τη φιλαναγνωσία, δοκιμάζουν το πάθος που προκαλεί η επαφή με μια καλογραμμένη ιστορία σασπένς και αγωνίας.
Περισσότερο από κάθε άλλη εποχή, το καλοκαίρι ο αναγνώστης θέλει φόνο και τα μυθιστορήματα που σταχυολογήσαμε από την αστυνομική βιβλιοθήκη των εκδόσεων Μίνωας βελονίζουν κατευθείαν το σημείο του νωτιαίου μυελού που διεγείρεται από εγκλήματα, γρίφους, ιδιόρρυθμους ντετέκτιβ, εθιστικούς χαρακτήρες, ατμοσφαιρικές τοποθεσίες, αφηγηματικό κρυφτούλι γύρω από μια αλήθεια που επιμένει να υποκρύπτεται έως την τελευταία αγωνιώδη σελίδα. Να τι θα διαβάζουμε το μακρύ καυτό καλοκαίρι.
Μυθιστόρημα με κλειδί, Χρήστος Μαρκογιαννάκης
Ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης, έχοντας μια σπουδαία πορεία στο αστυνομικό μυθιστόρημα στην Γαλλία, όπου έχει εκδώσει αρκετά αστυνομικά και δοκιμιακά βιβλία, επιστρέφει έπειτα από χρόνια συγγραφικής απουσίας στην Ελλάδα με το τρίτο του αστυνομικό μυθιστόρημα που κυκλοφόρησε πρώτα στα ελληνικά. Στο Μυθιστόρημα με κλειδί χτίζει μια ιστορία που θυμίζει τα κλασικά αστυνομικά μυθιστορήματα της Άγκαθα Κρίστι. Ατμοσφαιρικό, με δυνατή πλοκή και έναν πρωταγωνιστή που έχει συγκριθεί με τον Ηρακλή Πουαρό, είναι σίγουρα το επόμενο βιβλίο που πρέπει να διαβάσεις.
Η Νήσος, ένα ειδυλλιακό ψαρονήσι, έχει γίνει καλοκαιρινός προορισμός του διεθνούς τζετ σετ. Ο αστυνόμος του Τμήματος Ανθρωποκτονιών Αττικής Χριστόφορος Μάρκου περνάει εκεί την άδειά του, όταν κατά τη διάρκεια ενός πάρτι η Λούσι Ντέιβις, μια νεαρή Αγγλίδα δημοσιογράφος, βρίσκεται δολοφονημένη στην αποθήκη της οικοδέσποινας. Με το νησί αποκλεισμένο από τον άνεμο, ο Μάρκου ψάχνει το κίνητρο και τον δράστη στα μυστικά, τα ψέματα και τα κουτσομπολιά του «κλειστού κύκλου της Νήσου» και σε ένα μυθιστόρημα με κλειδί που έγραφε το θύμα. Καθώς η λίστα των νεκρών μεγαλώνει, θα κατορθώσει ο Μάρκου να βρει τον δολοφόνο προτού αυτός καταφέρει να ξεφύγει με το επόμενο πλοίο της γραμμής;
Ο Μέντορας, Ειρήνη Βαρδάκη
Η Ειρήνη Βαρδάκη ανήκει σε εκείνες τις νέες λογοτεχνικές φωνές που δεν σταματούν να εντυπωσιάζουν και να κερδίζουν το ελληνικό αναγνωστικό κοινό με κάθε συγγραφικό τους εγχείρημα. Αν και νέα συγγραφέας έχει ήδη κερδίσει, επάξια, τη θέση της ανάμεσα στους αναγνωρισμένους Έλληνες συγγραφείς ψυχολογικών θρίλερ. Στο νέο της βιβλίο δημιουργεί ένα παιχνίδι εξουσίας γεμάτο ανατροπές και καταιγιστική πλοκή. Καλεί τον αναγνώστη να πάρει μέρος στην αναζήτηση του δολοφόνου, σχεδιάζοντας ένα έξυπνο τέχνασμα αφήγησης.
Το καταφύγιο, Λούσι Φόλεϊ
Ένα συναρπαστικό μυστήριο, ένα υποδειγματικό ψυχολογικό θρίλερ γεμάτο σασπένς και ανατροπές, από τη βρετανίδα συγγραφέα Λούσι Φόλεϊ, της οποίας το έργο μεταφράζεται σε 25 γλώσσες.
Ένα απομακρυσμένο κυνηγετικό καταφύγιο, βαθιά στα Υψίπεδα της Σκοτίας, είναι το μέρος που έχει επιλέξει μια παρέα παλιών φίλων για να περάσει τις διακοπές της Πρωτοχρονιάς. Μια παράδοση δέκα χρόνων που ξεκίνησε όταν ήταν φοιτητές στην Οξφόρδη και που τους θέλει να υποδέχονται πάντα όλοι μαζί τη νέα χρονιά. Το βάρος, όμως, των κρυμμένων μυστικών αποδεικνύεται υπερβολικά μεγάλο για να αντισταθμίσει την εξασθενημένη νοσταλγία και, πάνω στο ξεφάντωμα της γιορτινής βραδιάς, το νήμα που τους κρατά όλους ενωμένους σπάει. Ένα μέλος της παρέας απομακρύνεται από τη ζεστασιά του καταφυγίου, την ίδια στιγμή που στην περιοχή κυκλοφορεί ένας μανιακός δολοφόνος, ενώ το ίδιο το καταφύγιο κρύβει ένα σκοτεινό μυστικό. Ανήμερα την Πρωτοχρονιά το αγνοούμενο μέλος της παρέας βρίσκεται νεκρό… Όλοι είναι ύποπτοι, ένας είναι ο δολοφόνος.
(μετάφραση Χρήστος Καψάλης)
Η νοσταλγία του αίματος, Ντάριο Κορέντι
Το ντεμπούτο του Ντάριο Κορέντι είναι ένα εκπληκτικό νουάρ μυθιστόρημα, που έχει μεταφραστεί σε 15 γλώσσες. Μάλιστα, το Ντάριο Κόρεντι είναι ψευδώνυμο, κρύβει έναν γνωστό συγγραφέα και έναν δημοσιογράφο, ένα δίδυμο που κρατά κρυμμένη την ταυτότητά του προσδίδοντας περισσότερο μυστήριο στο ήδη γεμάτο σασπένς βιβλίο.
Μια σειρά από άγρια εγκλήματα αναστατώνουν το Μποτανούκο, μια μικρή επαρχιακή πόλη στη βόρεια Ιταλία. Πτώματα ακρωτηριασμένων γυναικών, σημάδια κανιβαλισμού, βελόνες τοποθετημένες όπως σε ένα τελετουργικό μαγείας και μια μυστηριώδης επιγραφή με αίμα στη σκηνή του εγκλήματος: ΒιΒε.
Καθώς η αστυνομία αδυνατεί να βρει τον δολοφόνο, δύο δημοσιογράφοι ερευνούν την υπόθεση: ο Μάρκο Μπεζάνα, δημοσιογράφος του αστυνομικού ρεπορτάζ στα πρόθυρα συνταξιοδότησης, προσγειωμένος, ηθικός, πικρόχολος, και η νεαρή πρακτικάρια, η εικοσιεξάχρονη Ιλάρια Πιάτι. Αδέξια, ατημέλητη, χωρίς ούτε έναν θαυμαστή, χωρίς προστάτες, κουβαλώντας ένα τραύμα που σημάδεψε την παιδική της ηλικία. Είναι η Ιλάρια, όμως, που συνειδητοποιεί ότι ο δολοφόνος μιμείται τον Βιντσέντσο Βερτσένι, «βαμπίρ του Μποτανούκο», τον πρώτο Ιταλό κατά συρροή δολοφόνο, τον οποίο μελέτησε ο Λομπρόζο με την παραληρηματική σχολαστικότητα που χαρακτήριζε την επιστήμη της εγκληματολογίας στα τέλη του δεκάτου ενάτου αιώνα.
(μετάφραση: Μαρία Οικονομίδου)
Μακρύ, φωτεινό ποτάμι, Λιζ Μουρ
Το μεταφρασμένο σε 18 γλώσσες best seller Μακρύ, φωτεινό ποτάμι της Λιζ Μουρ έρχεται με υψηλές συστάσεις, καθώς φιγουράρισε στη λίστα με τα αγαπημένα βιβλία του Μπαράκ Ομπάμα για το 2020.
Με αφήγηση που εναλλάσσεται από το μυστήριο του σήμερα στην ιστορία της παιδικής ηλικίας και της εφηβείας των ηρώων, το Μακρύ, φωτεινό ποτάμι είναι ταυτόχρονα αγωνιώδες και σπαρακτικό.
Σε μία γειτονιά της Φιλαδέλφειας που μαστίζεται από την κρίση των οπιοειδών, δύο κάποτε αχώριστες αδελφές κινούνται πλέον σε εντελώς διαφορετικά μονοπάτια. Η μία, η Κέισι, ζει στους δρόμους εγκλωβισμένη στη μέγγενη των ναρκωτικών. Η άλλη, η Μίκι, κάνει περιπολίες για το 24ο αστυνομικό τμήμα με το περιπολικό της. Η Μίκι έχει χρόνια να μιλήσει με την αδελφή της, όμως δεν έχει πάψει να ανησυχεί γι’ αυτήν. Όταν στη Λεωφόρο αρχίζουν να εμφανίζονται οι σοροί δολοφονημένων ιερόδουλων, ο αρχηγός της αστυνομίας θέλει να θάψει την είδηση. Όμως, καθώς η μυστηριώδης σειρά από φόνους παίρνει μεγαλύτερες διαστάσεις, η Μίκι είναι αποφασισμένη να ανακαλύψει τον ένοχο και να βρει την αδελφή της, προτού να είναι πολύ αργά και γίνει η Κέισι το επόμενο θύμα.
(μετάφραση: Μαρία Φακίνου)
Το χέρι του Θεού, Ελευθερία Μεταξά
Η Ελευθερία Μεταξά έχει καθιερωθεί στη λίστα με τους πολυδιαβασμένους Έλληνες συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας. Κάθε βιβλίο της διαβάζεται απνευστί. Καταφέρνει μέσω των απλών διαλόγων και της καλά δουλεμένης πλοκής να δημιουργήσει μια μοναδική ατμόσφαιρα μυστηρίου, ενώ δίνει τροφή για σκέψη στο αναγνωστικό κοινό μέσω των θεμάτων που θίγει στα βιβλία της, όπως η αρχαιοκαπηλία ή η θρησκοληψία.
Στο τελευταίο της ψυχολογικό θρίλερ πρωταγωνιστεί το δίδυμο Μάνος Βαρσάμης και Έλσα Γληνού, οι οποίοι θα προσπαθήσουν να δώσουν απάντηση σε μια σειρά από παράξενα γεγονότα, θα έρθουν αντιμέτωποι με τον θανάσιμο κίνδυνο που κρύβουν η θρησκοληψία, το πάθος για εκδίκηση και οι προσωπικοί δαίμονες των ηρώων.
«Καλημέρα σας. Ονομάζομαι Γρηγόρης Σταθόπουλος και ήρθα να καταγγείλω τη δολοφονία μου. Είδα σε όραμα ότι κάποιος με έκαψε ζωντανό, αφήνοντας πλάι μου έναν φλεγόμενο σταυρό».
Τα λόγια αυτά, βγαλμένα από το στόμα του νεαρού άντρα με την ασκητική μορφή, θα προκαλέσουν ένα συγκαταβατικό χαμόγελο στον αστυνόμο Βαρσάμη, ο οποίος, θεωρώντας τον τρελό, θα τον αποπέμψει ευγενικά από το τμήμα. Το χαμόγελό του, όμως, θα σβήσει και οι τύψεις θα τον κατακλύσουν, όταν λίγο αργότερα η προφητεία του Σταθόπουλου θα επαληθευτεί και δύο ακόμα θύματα θα προστεθούν στον μακάβριο κατάλογο του παρανοϊκού δολοφόνου.