Το Hyundai Kona από το 2017 που πρωτοπαρουσιάστηκε κέρδισε πολλές θετικές εντυπώσεις και έγινε ένας από τους κύριους πρωταγωνιστές της κατηγορίας. Μάλιστα πέρσι αναδείχθηκε αυτοκίνητο της χρονιάς 2024 στην Ελλάδα.
Ως προς τις διαστάσεις του, βρίσκεται ανάμεσα από τα Tucson και Bayon. Είναι μακρύτερο κατά 17,5 εκατοστά από το προηγούμενο μοντέλο και έτσι φτάνει συνολικά τα 4,35 μέτρα, το πλάτος του είναι στα 1,82 μέτρα το οποίο είναι 2,5 εκατοστά μεγαλύτερο και το ύψος κατά 2 εκατοστά φτάνοντας συνολικά τα 1,57 μέτρα, με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2,66 μέτρα. Αυτό είναι μεγαλύτερο κατά 6 εκατοστά, γεγονός που μεταφράζεται σε μεγαλύτερους χώρους, άρα μεγαλύτερη άνεση των επιβατών. Ικανοποιητική είναι και η απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 16 εκατοστά, η οποία στην πράξη μπορεί να θεωρηθεί ως μια ικανοποιητική απόσταση προκειμένου ο οδηγός να κινηθεί σε εκτός δρόμου διαδρομές, αλλά χωρίς μεγάλες απαιτήσεις.
Εξωτερικά το νέο Kona είναι ένα αρκετά φουτουριστικό SUV με προχωρημένη σχεδίαση. Διαθέτει τολμηρό ντιζάιν και αρκετές αεροδυναμικές καμπύλες. Εντύπωση προκαλούν τα λεπτά led, τα φωτιστικά σώματα και η κλειστή μάσκα που παραπέμπει σε ηλεκτρικό. Για την ψύξη του κινητήρα υπάρχουν δύο φλαπ πάνω από την πινακίδα, ενώ στα δύο άκρα του προφυλακτήρα υπάρχουν οι προβολείς. Το σημείο στο οποίο βρίσκονται, ίσως να αυξήσουν το κόστος συντήρησης για τον ιδιοκτήτη λόγω των πολλαπλών μικροσυγκρούσεων.
Το εσωτερικό έχει αλλάξει αρκετά σε σχέση με τον προκάτοχό του. Έχει βελτιωθεί σχεδιαστικά και έχει πολλούς διαθέσιμους χώρους και βεβαίως αρκετή τεχνολογία. Μπαίνοντας στην καμπίνα, το πρώτο πράγμα που βλέπεις είναι το ενιαίο κυρτό ψηφιακό πάνελ με τις δύο οθόνες, από 12,3 ίντσες η καθεμία στην έκδοση της δοκιμής μας. Η high-tech αίσθηση συμπληρώνεται από τα πολύ καλά γραφικά, αλλά και από την αμεσότητα απόκρισης στις εντολές του οδηγού. Πέραν όμως από την εμφάνιση και τις δυνατότητες παραμετροποίησης στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, το infotainment έχει εύκολο μενού και έχει γρήγορη απόκριση στις εντολές αφής. Εκτός από τους διακόπτες στο τιμόνι, ένα πάνελ διακοπτών κάτω από την οθόνη του infotainment προσφέρει άμεση πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Πιο κάτω βρίσκεται ο διζωνικός κλιματισμός και ο χειρισμός του γίνεται με φυσικά κουμπιά. Υπάρχουν ποτηροθήκες και οι θήκες στην κεντρική κονσόλα. Η αύξηση των διαστάσεων δίνει περισσότερους χώρους τόσο στους εμπρός επιβάτες όσο και στους πίσω σε σχέση με τον προκάτοχό του. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι 466 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, αυτός μπορεί να φτάσει τα 1300 λίτρα.
Κάτω από το καπό υπάρχει ένας τρικύλινδος κινητήρας βενζίνης των 1000 κυβικών το οποίο αποδίδει 120 ίππους και 200 Nm ροπής. Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με μικρές διαδρομές και καλή κλιμάκωση. Επίσης υπάρχει και υβριδική τεχνολογία 48V με έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 14 ίππους και παίρνει ηλεκτρική ενέργεια από μια μπαταρία 0,46 kWh. Είναι αυτός που δίνει επιπλέον ενέργεια κατά τη διάρκεια της εκκίνησης, στις γρήγορες επιταχύνσεις, ενώ παράλληλα μειώνει την κατανάλωση.
Εντός πόλης είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Στο ταξίδι έχει πολύ καλά επίπεδα ηχομόνωσης. Διαθέτει μαλακή ανάρτηση που προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης. Ο προσανατολισμός του είναι καθαρά για να καλύψει τις οικογενειακές επιθυμίες. Ετσι όταν το οδηγήσαμε γρήγορα σε δρόμο με πολλές στροφές, εντοπίσαμε δείγματα υπερστροφής. Η πίσω ανάρτηση διαθέτει ημιάκαπτο άξονα και αντιδρά απότομα στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ο κινητήρας γίνεται πολύ ζωηρός στο πρόγραμμα Sport και δείχνει την σφελτάδα και την δύναμή του. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν ανεβάζει πολύ την κατανάλωση. Στην πόλη η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε κοντά στα 8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα και στο ταξίδι η μέση τιμή κατανάλωσης ήταν κοντά στα 7,3 λίτρα/100χλμ.
Αξιολογώντας το μοντέλο, δεν θα μας άρεσαν τα πολλά πλαστικά που υπάρχουν στην καμπίνα του οδηγού, αλλά και τα δείγματα υπερστροφής στην γρήγορη οδήγηση, ενώ στα θετικά βάλουμε την κατανάλωση, τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που διορθώνουν τυχόν λάθη του οδηγού και οι χώροι που είναι σαφώς καλύτεροι από τον προκάτοχό του. Το Hyundai Kona με τον 1000άρι κινητήρα και το μηχανικό κιβώτιο ξεκινάει στην βασική έκδοση από τα 23.990 ευρώ, η μεσαία Distinctive έκδοση της δοκιμής μας έχει 25.990 ευρώ και η N-Line φτάνει τις 27.790 ευρώ.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ