Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
13:22 | 06/02/2022

Ο οδηγός ενός Tesla Model S αντιμετωπίζει κατηγορίες απόπειρας ανθρωποκτονίας εξ αμελείας μετά από δυστύχημα που προκάλεσε όταν το πρόγραμμα Autopilot δεν σταμάτησε σε ένα κόκκινο φανάρι στα περίχωρα του Λος Άντζελες.

Κατά πάσα πιθανότητα, αυτή είναι η πρώτη φορά που ένας οδηγός αντιμετωπίζει κατηγορίες κακουργηματικής πράξης ενώ χρησιμοποιούσε ένα σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης που είναι καθόλα νόμιμο και διαθέσιμο στους καταναλωτές.

Κινούμενος το 2019 στην περιοχή της Gardena, σε ένα προάστιο του Λος Άντζελες των ΗΠΑ, ο 27χρονος Kevin George Aziz Riad εργαζόταν ως οδηγός σε υπηρεσίες λιμουζινών και είχε ενεργοποιημένο το σύστημα Autopilot του Tesla Model S.

Σε μια διασταύρωση με φωτεινούς σηματοδότες, το αυτοκίνητο απέτυχε να σταματήσει στο κόκκινο φανάρι, με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με ένα Honda Civic. Οι δύο επιβαίνοντες στο τελευταίο, Gilberto Alcazar Lopez και Maria Guadalupe Nieves-Lopez, έχασαν τη ζωή τους, ενώ ο συνεπιβάτης του Tesla τραυματίστηκε αλλά χωρίς να απειληθεί η ζωή του.

Δύο χρόνια μετά, τον περασμένο Οκτώβριο, η εισαγγελία της Καλιφόρνιας απέδωσε στον Aziz Riad κατηγορίες ανθρωποκτονίας εξ αμελείας. Οι εισαγγελείς δεν έλαβαν, μάλιστα, ως δεδομένο ότι η χρήση του Autopilot επιβεβαιώθηκε από δύο επιθεωρητές της αμερικανικής αρχής οδικής ασφάλειας NHTSA στο σημείο του δυτυχήματος - θεωρόντας ότι ο οδηγός είναι πάντοτε ο υπεύθυνος για την πορεία του οχήματος.

Ο Aziz Riad δήλωσε αθώος και αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση, μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης. Η οποία αναμένεται να είναι αρκετά περίπλοκη, δεδομένου ότι η υπεράσπιση θα χρησιμοποιήσει με λεπτομέρεια κάθε λειτουργία που υπόσχεται το σύστημα Autopilot, ενώ η εισαγγελία θα βασιστεί στο γεγονός ότι το Autopilot ενεργοποιεί μια ένδειξη που υπενθυμίζει στον οδηγό να έχει την προσοχή του στο δρόμο κάθε στιγμή.

Πριν από το συγκεκριμένο συμβάν, ένας οδηγός της Uber είχε διαφύγει τον κίνδυνο νομικής δίωξης για φόνο εξ αμελείας όταν παρέσυρε έναν πεζό στην πολιτεία της Αριζόνας. Εκείνη η περίπτωση κρίθηκε πως ήταν διαφορετική, διότι ο οδηγός της Uber είχε στα χέρια του ένα όχημα δοκιμών αυτόνομης οδήγησης, και όχι ένα διαθέσιμο στην αγορά αυτοκίνητο με ένα πρόγραμμα υποβοήθησης της οδήγησης όπως το Autopilot.

www.carandmotor.gr

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis