Προχωρά το μεγάλο έργο δημιουργίας μιας ακόμη γέφυρας μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας που θα βελτιώσει την οδική διασύνδεση των δύο χωρών και θα σφυρηλατήσει τις σχέσεις τους.
Μία ακόμη γέφυρα που θα ενώνει την Ελλάδα με την Τουρκία θα αποκτήσει ο Έβρος, με πολλαπλά οφέλη τόσο για τις μεταφορές όσο και για τις σχέσεις των δύο χωρών.
Διαβάστε επίσης
Όπως έχουμε γράψει, η γέφυρα θα είναι καλωδιωτή και προβλέπεται να κατασκευαστεί στο πέρασμα Κήποι – Ύψαλα. Το μήκος της θα είναι άνω των 800 μέτρων, και θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο.
Η γέφυρα που είναι γνωστή και ως «Γέφυρα της Φιλίας» βρίσκεται σε φάση μελετών, ενώ σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εγνατίας Οδού, Κωνσταντίνο Κουτσούκο, η οριστική μελέτη αναμένεται να παραδοθεί έως το τέλος Ιουνίου.
Οι δηλώσεις του κ.Κουτσούκου έγιναν με αφορμή την 9η συνάντηση της Μεικτής Επιτροπής Σχεδιασμού και Παρακολούθησης Έργων (σ.σ. στελεχών των υπουργείων Υποδομών των δύο χωρών και εκπροσώπων της Εγνατίας Οδού), που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 17 Απριλίου, στη Θεσσαλονίκη για το εμβληματικό έργο.
Σημείωσε δε ότι τα τεύχη δημοπράτησης για τις κατασκευές (τόσο στην ελληνική όσο και στην τουρκική πλευρά) θα είναι έτοιμα μέσα στο επόμενο εξάμηνο, κάτι το οποίο θα σημάνει την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Εγνατίας Οδού, θα απαιτηθούν τουλάχιστον δύο χρόνια κατασκευής. Εφόσον, λοιπόν, ο διαγωνισμός ολοκληρωθεί εντός του 2024 και ξεκινήσουν οι εργασίες, δεν αποκλείεται η γέφυρα να είναι έτοιμη εντός του 2026.
Παράλληλα, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, όταν ολοκληρωθεί η οριστική μελέτη, σχεδιάζεται να παρουσιαστεί τόσο στον πρωθυπουργό της Ελλάδας, Κυριάκο Μητσοτάκη, όσο και στον Τούρκο Πρόεδρο, Ταγίπ Ερντογάν.
Ο κ.Κουτσούκος χαρακτήρισε το έργο της νέας γέφυρας στα σύνορα με την Τουρκία, στον Έβρο, ως εμβληματικό και πρόσθεσε ότι τα αναμενόμενα οφέλη είναι πολλαπλά. Η μεν τουρκική πλευρά το βλέπει ως μια πύλη προς την Ευρώπη, η δε ελληνική αναβαθμίζει σημαντικά τη δική της πύλη εισόδου, με μεγάλο κέρδος για τις μεταφορές και των δύο χωρών.