Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
18:34 | 16/06/2024

Η προηγούμενη δεκαετία που η χώρα μας είχε μια συγκεκριμένη εικόνα, προφανώς φάνηκε και στα μέσα μαζικής μεταφοράς, για αυτό και πάλιωσαν τα λεωφορεία, για αυτό και πάλιωσαν οι συρμοί, είπε   στο ΕΡΤNEWS, πριν την ανακοίνωση του κυβερνητικού μετασχηματισμού, η τέως πλέον υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου.

«Δεν έγινε αυτό που έπρεπε να γίνει ούτε στην ανάταξη, αλλά ούτε και στην προμήθεια νέων μέσων μαζικής μεταφοράς. Από την ώρα που η χώρα αλλάζει, επιβάλλεται να αλλάξει και η εικόνα στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ήδη από χθες, στο σύνολό τους τα 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, στην Αθήνα τα 140, και στη Θεσσαλονίκη τα 110, βρίσκονται στους δρόμους.

Διαβάστε επίσης

Όποιος συμπολίτης μας έχει χρησιμοποιήσει ένα ηλεκτρικό λεωφορείο έχει να μιλήσει με τα καλύτερα λόγια, ως μια νέα εμπειρία. Κι έρχονται και άλλα. Έχουμε υπογράψει ήδη δύο συμβάσεις για 300 λεωφορεία φυσικού αερίου για την Αττική, 100 αρθρωτά 18μέτρα, και 200 12μέτρα, τα οποία σύμφωνα με τον σχεδιασμό, τα 10 πρώτα 12μέτρα θα έρθουν μέχρι το τέλος Ιουλίου.

  • Μας νοιάζει να είναι προσβάσιμα, όποιο καινούργιο λεωφορείο έρχεται, που προφανώς είναι προσβάσιμο, αντικαθιστά κάποιο μη προσβάσιμο.
  • Είμαστε πολύ κοντά στο να ολοκληρωθεί αυτός ο στόχος, είναι προτεραιότητα για εμάς.

Τα νέα λεωφορεία είναι υπερσύγχρονα, είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, δεν μπορεί να μιλάμε για βιώσιμη αστική κινητικότητα και να κυκλοφορεί ένα λεωφορείο το οποίο ρυπαίνει. Τα λεωφορεία που συζητάμε εκτός από σύγχρονα, ασφαλή, άνετα, είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, δεν ενοχλούν, δεν τα ακούμε, περνάνε δίπλα μας και δεν τα ακούμε.

«Κινούμαι ηλεκτρικά»

Σχετικά με τον τρίτο κύκλο του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά» είπε «η γραφειοκρατία έχει αντιμετωπιστεί σε τεράστιο βαθμό.
Η ηλεκτροκίνηση είναι κάτι εντελώς δυναμικό, μάθαμε από τους δύο πρώτους κύκλους γιατί ήταν και διαφορετικές οι συνθήκες.

Με αυτό τον τρίτο κύκλο επιδοτούμε με 9.000 ευρώ το όχημα για τα φυσικά πρόσωπα, σε σχέση με τον προηγούμενο κύκλο που ήταν 8.000 ευρώ η επιδότηση.

  • Επίσης διπλασιάσαμε το ποσό επιδότησης για την απόσυρση παλαιών οχημάτων.
  • Από 7/6 που άνοιξε η πλατφόρμα έχουν υποβληθεί 437 αιτήσεις για 502 ηλεκτρικά οχήματα και έχουν αποσυρθεί ήδη 22.

Το ενδιαφέρον είναι ότι 1836 αιτήσεις είναι σε καταχώρηση, δηλαδή κάποιος έχει ανοίξει την πλατφόρμα και βάζει τα έγγραφα που χρειάζονται.

  • Αυτό που θέλω να σας πω είναι ότι έχουν απλοποιηθεί τελείως οι διαδικασίες. Χρειάζεται μόνο να αποδείξει κάποιος ότι έχει αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα, έχει απόδειξη ή τιμολόγιο που αποδεικνύει την αγορά του ηλεκτρικού οχήματος.

Και εδώ να τονίσω ότι οι επιλέξιμες δαπάνες είναι από 1η Μαΐου, παρότι δηλαδή άνοιξε 7/ 6ου το σύστημα, οι επιλέξιμες δαπάνες, κάποιος δηλαδή που αγόρασε από την 1η Μαΐου του 2024 κάποιο ηλεκτρικό όχημα μπορεί να μπει στην πλατφόρμα.                   

  • Σε περίπτωση που υπάρχει πολυτεκνία για κάθε εξαρτώμενο τέκνο είναι επιπλέον 1.000 ευρώ με μάξιμουμ τα 4.000 ευρώ.
  • Για την περίπτωση που υπάρχει επίσης κάποια αναπηρία υπάρχει επιπλέον 1000 ευρώ.
  • Και για τους συμπολίτες μας τους νεαρούς που είναι κάτω από 29 ετών, επίσης παίρνουν επιπλέον 1000 ευρώ.
  • Επίσης μια επιχείρηση που έχει έδρα σε νησί μπορεί να επιδοτηθεί επιπλέον σε αυτά που είπαμε, με 4000 ευρώ ανά όχημα, επειδή ακριβώς θέλουμε τα νησιά μας να γίνουν πιο πράσινα, πιο καθαρά.
  • Για τον τρίτο κύκλο του «Κινούμαι ηλεκτρικά» έχουμε στη διάθεσή μας 33 εκατομμύρια ευρώ, και θα είναι σε ισχύ μέχρι να εξαντληθεί το ποσό αυτό.

Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

Μέσα στο καλοκαίρι θα έρθει νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, είναι ένα νομοσχέδιο που έχεται μετά από πάρα πολλά χρόνια, γιατί έχουν αλλάξει πάρα πολλά και στις πόλεις μας και στην οδηγική συμπεριφορά αλλά και στα νέα δεδομένα, όπως για παράδειγμα έχει μπει στη ζωή μας η μικροκινητικότητα. Επιβάλλεται να δούμε ολιστικά, πιο σύγχρονα το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

  • Θα είναι διαφορετικός, εκεί αλλάζουμε κουλτούρα, δεν τιμωρούμε το όχημα, τιμωρούμε τον οδηγό, η υποτροπιάζουσα συμπεριφορά του οδηγού παίζει πολύ μεγάλο ρόλο.

Μπορούμε να συζητήσουμε και για μείωση των ορίων όπου και όπως χρειάζεται. Διότι πρέπει να συνυπάρξουμε με τα ηλεκτρικά ποδήλατα, με τα ηλεκτρικά πατίνια, και επειδή οι επιστήμονες του αντικειμένου ή οι Έλληνες κοινωνιολόγοι αλλά και παγκοσμίως υπάρχουν στοιχεία του πόσο σημαντικό είναι κάθε χιλιόμετρο που μειώνουμε την ώρα στο να μην χάνονται άλλες ανθρώπινες ζωές στην άσφαλτο.

Έχουμε δει και στη χώρα μας να έχουν μειωθεί κατά πολύ τα τροχαία δυστυχήματα στους ασφαλείς αυτοκινητόδρομους και έχει μεταφερθεί αυτό το τεράστιο ζήτημα να χάνονται ανθρώπινες ζωές μέσα στις πόλεις» κατέληξε.

Πηγή:  ertnews.gr

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis