H «Κραυγή Γυναικών» και το έγκλημα της Γλυφάδας

1961
H «Κραυγή Γυναικών» και το έγκλημα της Γλυφάδας

Το ανατριχιαστικό έγκλημα που διέπραξε στις 27 Μαϊου του 1961, στην Γλυφάδα, η Νίτα Μπέικερ, αναμφίβολα συγκλόνισε το πανελλήνιο, και όχι μόνο. Η 28χρονη αμερικανίδα που θέλησε να εκδικηθεί τον άπιστο σύζυγό της, Τζόελ Μπέϊκερ, αποφάσισε να σκοτώσει τα τρία μικρά παιδιά της. Κυριολεκτικά μέσα στον ύπνο τους! Λίγο μετά, επιχείρησε να αυτοκτονήσει, χωρίς να τα καταφέρει. Στην επιστολή που είχε αφήσει, εξηγούσε στον Τζόελ τους λόγους του τριπλού φονικού. Ο λοχίας σύζυγος της, υπέστη νευρικό κλονισμό και χρειάστηκε να μεταφερθεί αρχικά στο νοσοκομείο της (τότε) αμερικάνικης βάσης του Ελληνικού. Η θρησκευόμενη παιδοκτόνος καταδικάστηκε σε κάθειρξη 16 ετών. Στο ψυχιατρείο και όχι στην φυλακή. Δύο χρόνια αργότερα, της δόθηκε χάρη και επέστρεψε στην Αμερική.

«Ελπίζω τώρα να είσαι ευχαριστημένος. Είναι βρωμερή ντροπή για μένα που αναγκάζομαι να αφαιρέσω τη ζωή από αυτά τα όμορφα και καλά παιδιά, αλλά δεν πρόκειται να τα αφήσω να μεγαλώσουν και να μάθουν το τι έκανες. Κάθε βράδυ μου λες κι ένα άλλο ψέμα. Θα έπρεπε να σκεφτείς τα παιδιά σου, όταν άρχισες τα όργια σου. Το ποτό μπορώ να το αντέξω, όχι όμως τα όργια σου. Θα μπορούσα να γυρίσω με τα παιδιά στην Αμερική. Έχω εκεί ένα καλό χριστιανικό σπίτι, αλλά εσύ είσαι τόσο παράλογος που δεν θα ωφελούσε διόλου…», έγραψε στον σύζυγο της η Νίτα Μπέϊκερ, στην επιστολή που είχε αφήσει γι΄αυτόν, πάνω στο τραπέζι της κουζίνας.

Η υπόθεση ενέπνευσε τον Ζιλ Ντασέν, που το 1978 ανέβασε στην μεγάλη οθόνη την «Κραυγή Γυναικών». Μια διασκευή του θεατρικής «Μήδειας του Ευριπίδη» από τον Μίνωα Βολονάκη, με πρωταγωνίστρια φυσικά την Μελίνα Μερκούρη. Η Μάγια (Μελίνα), είναι μια διάσημη Ελληνίδα σταρ, που επιστρέφει στην πατρίδα της και προσεγγίζει την παιδοκτόνο Αμερικανίδα, σε μια συνάντηση που με τον χρόνο, δημιουργεί μια δυνατή σχέση ανάμεσα στις δύο γυναίκες. Το συναίσθημα, θα αποτελέσει ίσως το σημαντικότερο μέσο -  και για τις δύο - να κατανοήσουν τα βαθύτερα αίτια μιας τέτοιας πράξης. Κάτι που φαίνεται να ισχύει και στο θέατρο, αλλά και στη ζωή.   

 

www.zougla.gr