Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
22:44 | 07/05/2017

Ο «Εξολοθρευτής» ουσιαστικά μας σύστησε τον Τζέιμς Κάμερον (αγνοώντας το σίκουελ των «Πιράνχας») και αποτέλεσε την απαρχή μιας larger-than-life καριέρας. Και όχι μόνο. Υπήρξε από μόνος του λόγος καθιέρωσης του «Άρνι» στο πάνθεον των ηρώων δράσης. 

Το «Terminator», ένα φραντσάιζ που πριν ξεχειλώσει από τις τρεις τελευταίες, αχρείαστες (το λιγότερο) συνέχειες, πρόλαβε να αφήσει χρυσή παρακαταθήκη στο είδος του sci-fi και το αμερικανικό σινεμά γενικότερα, να χαρίσει στους θεατές δύο φανταστικά φιλμ, καθώς και το πιο διαδεδομένο αντεπιχείρημα στον κανόνα πως ένα σίκουελ δεν μπορεί να είναι ισάξιο, πόσο μάλλον καλύτερο, του πρώτου φιλμ.

Στο «Terminator 2: Judgement Day» (1991), ο Σβαρτσενέγκερ επανέρχεται από το έτος 2029 ως καλός, στο ρόλο του ίδιου μοντέλου Εξολοθρευτή (T-800), έχοντας προγραμματιστεί από τους ανθρώπους να προστατέψει τον δεκάχρονο πια Τζον Κόνορ (Έντουαρντ Φέρλονγκ) και τη μητέρα του (Λίντα Χάμιλτον) από μία πολύ πιο προηγμένη μηχανή, τον T-1000 (Ρόμπερτ Πάτρικ). 

Η μάχη εδώ δίνεται στο Λος Άντζελες του 1995, με την κλιμάκωση να περιλαμβάνει την προσπάθεια καταστροφής του τεχνολογικού κολοσσού Cyberdyne, υπεύθυνου για το περίφημο Skynet, το αμυντικό σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που (σύμφωνα με όσα μέλλουν να συμβούν) θα αποφασίσει να αφανίσει το ανθρώπινο είδος με μία γενικευμένη πυρηνική επίθεση στις 29 Αυγούστου 1997 (στο εξής γνωστή ως Ημέρα Κρίσεως).

Ο δεύτερος «Εξολοθρευτής» του Κάμερον διαφοροποιείται αισθητά από τον προκάτοχό του για να τερματίσει από κάθε άποψη το επίπεδο ψυχαγωγίας σε μία από τις καλύτερες περιπέτειες όλων των εποχών. 

Πρωτοποριακά (με όλη τη σημασία της λέξης) τα ψηφιακά εφέ του εξακολουθούν να μοιάζουν αξεπέραστα (αλήθεια, πόσο προηγμένα δείχνουν σε αίσθηση τα CGI εφέ τόσων και τόσων υπερπαραγωγών που ακολούθησαν;), ενώ αποτελούν από μόνα τους επαρκή λόγο που οι επόμενες ταινίες της σειράς δεν κατόρθωσαν να επιβληθούν ούτε καν σε τεχνικό επίπεδο στο «Τ2». 

Παράλληλα, ήταν η ταινία που έκλεισε τις τελευταίες (οριακά επίκαιρες, ακόμη) ψυχροπολεμικές φοβίες γύρω από έναν πυρηνικό όλεθρο, απεικονίζοντάς τον όπως κανείς στο παρελθόν. Και για να μην ξεχνιόμαστε, για χάρη του φινάλε της βγήκαν αμέτρητα χαρτομάντιλα.

Στις 25 Αυγούστου και μετά την προβολή του στο πρόσφατο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, η 3D έκδοση του «Terminator 2: Judgement Day» επιστρέφει στις αίθουσες της Αμερικής (να θυμίσουμε πως η αντίστοιχη επανέκδοση του «Τιτανικού» το 2012 μάζεψε περισσότερα από 340 εκατομμύρια δολάρια) και το κοινό από κάτω θα ξαναπεί: Hasta la vista, baby!



ΠΗΓΗ: cinemag.gr

www.real.gr

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis