Η Lexus, παρουσίασε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο RZ 450e, το οποίο είναι κατασκευασμένο σε πλατφόρμα αποκλειστική για μοντέλα BEV. Κατά την διάρκεια της σχεδίασης και της εξέλιξης του νέου μοντέλου μηδενικών ρύπων η ιαπωνική μάρκα έδωσε έμφαση και στη μείωση του βάρους του αυτοκινήτου, καθώς πρόκειται για έναν απόν τους πιο καθοριστικούς παράγοντες που επηρεάζουν την οδική συμπεριφορά κάθε αυτοκίνητου και στη περίπτωση των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων έχουν άμεση επίδραση και στην αυτονομία.
Η ενίσχυση της δομής του αυτοκινήτου αυξάνει το βάρος που, ακολούθως, έχει επιπτώσεις στην κατανάλωση ενέργειας και τη δυναμική απόδοση. Ως αντίμετρο, η Lexus έχει χρησιμοποιήσει υλικά και μεθόδους προκειμένου μειωθεί το βάρος του πλαισίου, βοηθώντας στη διατήρηση της αυτονομίας χωρίς να διακυβεύεται η ακαμψία του αμαξώματος, αναφέρει η ανακοίνωση.
Διαβάστε επίσης
Προτεραιότητα δόθηκε στη μείωση της μάζας των εξαρτημάτων που βρίσκονται ψηλότερα στο όχημα, ώστε να διατηρηθεί το χαμηλό κέντρο βάρους και να μειωθούν οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Για παράδειγμα, για την ενίσχυση του κεντρικού τμήματος της οροφής χρησιμοποιείται ελαφρύς χάλυβας 1470 MPa και για την ενίσχυση της μπροστινής και της κεντρικής κολόνας ένα υλικό patchwork. Το καπό είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και τα καλούπια των θυρών και των θόλων των τροχών και το διακοσμητικό της πίσω πόρτας είναι από ελαφριά, χυτή ρητίνη, η οποία χρησιμοποιεί λιγότερο υλικό αλλά παραμένει άκαμπτη και ελαφριά.
Αν και το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία παράγει λιγότερο θόρυβο συγκριτικά με ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης, η αθόρυβη λειτουργία του καθιστά τον θόρυβο από τον δρόμο και το εξωτερικό περιβάλλον περισσότερο αισθητό. Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές του RZ έθεσαν ως προτεραιότητα να εξασφαλίσουν ένα ήρεμο και αθόρυβο περιβάλλον καμπίνας, υιοθετώντας μία στρατηγική τριών σημείων: έλεγχος του θορύβου, παρεμπόδιση της εισόδου του θορύβου στην καμπίνα και ιδιαίτερη προσοχή για τον θόρυβο που βιώνουν οι πίσω επιβάτες.
Τα μέτρα για τη μείωση του θορύβου και των κραδασμών περιλαμβάνουν την πλήρη στεγανοποίηση του καπό που εμποδίζει τη διαφυγή της ροής του αέρα από τα κενά, μειώνοντας τη φασαρία και το θόρυβο. Στο εσωτερικό του RZ, το πάχος των εσωτερικών ηχομονωτικών του ταμπλό έχει υπολογιστεί προκειμένου να μειωθεί το κενό μεταξύ των περιφερειακών εξαρτημάτων και να επιτευχθεί καλύτερη μόνωση και απορρόφηση του θορύβου.
Η μεγάλη επιφάνεια της οροφής είναι η πρωταρχική πηγή θορύβου κατά την οδήγηση. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, έχει προστεθεί ένα φύλλο απόσβεσης κραδασμών που καθιστά τη δομή της οροφής πιο άκαμπτη, με σημαντικό αντίκτυπο στα επίπεδα θορύβων και κραδασμών. Άλλα μέτρα περιλαμβάνουν επίστρωση αφρού στη βάση των μπροστινών και μεσαίων κολόνων, ηχοαποροφητικό γυαλί στις εμπρός και πίσω πόρτες και τοποθέτηση επενδύσεων και μονωτικού υλικού στο πάνελ που καλύπτει το κενό μεταξύ του καπό και του παρμπρίζ, το ταμπλό, το καπό, τα φτερά και τους θόλους των τροχών.
Το RZ διαθέτει μια νέα έκδοση του ενεργού ελέγχου ήχου, που χρησιμοποιεί ήχο surround για την εισαγωγή συχνοτήτων ακύρωσης θορύβου στην καμπίνα, μέσω των ηχείων του ηχοσυστήματος.