Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
Καπετανέα
21:14 | 25/06/2023

Η γιορτή του σύγχρονου χορού, πιστή στο ραντεβού που έχει κάθε χρόνο στην πόλη της Καλαμάτας, επιστρέφει και φέτος για ένα δεκαήμερο, από τις 14 έως τις 23 Ιουλίου 2023. Το 29ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας υπόσχεται να ξεσηκώσει για άλλη μια χρονιά την πόλη, φιλοξενώντας χορογράφους, χορευτές και δασκάλους από 10 χώρες από τέσσερις ηπείρους, την Ασία, την Ευρώπη, την Αμερική και την Αφρική. Συνολικά 17 παραγωγές (9 ομάδες από την Ελλάδα και 7 από το εξωτερικό), συνθέτουν το πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα, που θα παρουσιαστεί στην Κεντρική Σκηνή και στο Black Box του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας, αλλά και στην Κεντρική Πλατεία της Καλαμάτας, καθώς και σε τρεις πόλεις της Περιφέρειας Πελοποννήσου, τη Σπάρτη, την Τρίπολη και το Ναύπλιο. Και όπως κάθε χρόνο, δεν θα λείψουν τα σεμινάρια και τα εργαστήρια του εκπαιδευτικού προγράμματος (6-23/7), αλλά και οι καινοτομίες, όπως ο σύγχρονος μαραθώνιος χορού Danceathon.

Η Λίντα Καπετανέα, καλλιτεχνική διευθύντρια εδώ και έξι χρόνια του πετυχημένου θεσμού που δεν σταμάτησε ούτε στην πανδημία (πάντα προσαρμοσμένος στα υγειονομικά πρωτόκολλα), μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το φεστιβάλ που του χρόνου γίνεται 30 ετών. «Για μας αποτελούν έξι χρόνια μιας πολύ εντατικής προσπάθειας για ανανέωση και αναβάθμιση του θεσμού, τόνωση της εξωστρέφειάς του, εμβάθυνση της σχέσης του με την πόλη, τον δημόσιο χώρο αλλά και τους κατοίκους όλων των ηλικιών μέσω του προγράμματος εργαστηρίων κίνησης και του Keep Dancing για μαθητές που τρέχει όλη τη χρονιά, στήριξης Ελλήνων καλλιτεχνών και πρωτοβουλιών του θεσμού για όλο και μεγαλύτερα ανοίγματα σε συνεργασίες με φορείς, ιδρύματα και άλλα Φεστιβάλ από την Ελλάδα και το εξωτερικό», δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η Λίντα Καπετανέα, που, όπως είπε, διδάχθηκε πολλά αυτά τα έξι χρόνια στο καλλιτεχνικό τιμόνι του φεστιβάλ. «Διδάχθηκα την υπομονή και την προσαρμοστικότητα, βιώνω την πολυπλοκότητα, το τι σημαίνει να παίρνεις γρήγορες αποφάσεις στα επείγοντα θέματα, τι σημαίνει αποφασιστικότητα και διπλωματία. Ότι δεν θα γίνουν όλα όπως τα θέλω και στον χρόνο που θέλω, ότι οι άνθρωποι, ειδικά στη χώρα μας, έχουν στερηθεί τα θετικά σχόλια και τα μπράβο και ότι ένα χαμόγελο μπορεί να αλλάξει κυριολεκτικά τις συνθήκες, ότι υπάρχουν δομές ετών που έχουν τη δική τους κουλτούρα και τις δικές τους συνήθειες που πρέπει να γίνουν κι αυτές σεβαστές για να προχωρήσει η συνεργασία, ότι με τον τρόπο του ο καθένας που ασχολείται με το Φεστιβάλ θέλει να το δει να γίνεται μεγάλο και σπουδαίο. Και ότι τελικά όλοι θέλουν να συμμετέχουν σε μια όμορφη ιστορία σε ένα κοινό όμορφο στόχο», υπογράμμισε.

Διαβάστε επίσης

Εκτός από καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, η ίδια είναι χορεύτρια, χορογράφος και δασκάλα σύγχρονου χορού. Τι υπερτερεί ή πώς τα συνδυάζει όλα τα παραπάνω; «Τίποτα δεν υπερτερεί. Όλα έχουν τη δική τους σημαντική εντατική περίοδο και όλα γίνονται και εξελίσσονται μαζί. Είναι σαν το ένα να συμπληρώνει το άλλο κάπως. Και δεν είναι μόνο αυτά που αναφέρετε. Είμαι και μητέρα δύο παιδιών τα οποία θέλουν τον χρόνο τους επίσης», επισήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, προσθέτοντας πως κάθε χρόνο προσπαθεί να φέρει κάτι καινούργιο στην Καλαμάτα και στο Φεστιβάλ. «Είτε ως έργο είτε ως δράση. Κάτι που δεν το έχει ζήσει το κοινό ή οι καλλιτέχνες σε προηγούμενο φεστιβάλ. Κάτι το οποίο θα τους κάνει να ανυπομονούν για το επομένο φεστιβάλ. Είναι μια 10ημερη εμπειρία για τους χορευτές αλλά και για το κοινό», τόνισε.

Τίτλος του φετινού προγράμματος είναι «(Επι)Στροφή στο Σώμα - (Re)Τurn to the Body». Πώς επιλέγει κάθε χρόνο το θέμα του Φεστιβάλ και πώς το συσχετίζει με τις συμμετοχές; «Όλα πάνε μαζί. Θεματική και επιλογή παραστάσεων. Βλέποντας το πώς χτίζω σιγά-σιγά όλους τους μήνες το πρόγραμμα, έτσι σιγά-σιγά με τους συνεργάτες μου καταλήγουμε στη θεματική». Όσο για τις φετινές συμμετοχές κι αν κάτι τις ξεχωρίζει σε σχέση με άλλες χρονιές, είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Ένα είναι, νομίζω, το χαρακτηριστικό και φέτος αλλά και τα προηγούμενα χρόνια στο φεστιβάλ. Αγάπη για τον χορό και καλλιτέχνες που τους ερωτεύεσαι γι' αυτό που προσφέρουν με τις ερμηνείες τους, εικόνες που κουβαλάς μαζί σου για καιρό».

Στο πέρας κάθε Φεστιβάλ ένας απολογισμός είναι απαραίτητος. Πότε, όμως, αρχίζει να σκέφτεται τις παραστάσεις της επόμενης διοργάνωσης; «Απολογισμό κάνουμε πάντα με την ομάδα στο φεστιβάλ. Κοιτάμε τι δεν πήγε καλά και πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τα πράγματα. Ήδη όταν υλοποιείται το τρέχον πρόγραμμα μέσα στη χρονιά σκέφτομαι το επόμενο. Σκέφτομαι τις επόμενες παραστάσεις. Φέτος ήδη, εδώ και μήνες, έχω αρχίσει να σχεδιάζω, να έχω αρκετό υλικό για να μπορώ να αφαιρέσω και να κρατήσω αυτό που αρμόζει στον θεσμό στα 30 του χρόνια», απάντησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, συμπληρώνοντας για τον σχεδιασμό του 2024: «Πιστεύω πως για τώρα την τιμητική του την έχει το 29ο και οι εκπληκτικοί χορογράφοι και χορευτές τους. Για το 30ό θα έχουμε αρκετούς μήνες να μιλήσουμε και να δείξουμε τα σχέδια μας. Για μένα είναι σημαντικά όλα τα χρόνια και επειδή συμβαίνει κάθε χρόνο μόνο για 10 μέρες είναι έτσι κι άλλως μια επέτειος του χορού».

Και το όραμά της για το μέλλον του Φεστιβάλ; «Θα ήθελα να αποκτήσει μεγαλύτερη αυτονομία και μέγεθος ώστε να μπορεί να δημιουργεί τις δικές του παραγωγές, να καλεί καλλιτέχνες χωρίς τεχνικούς και οικονομικούς περιορισμούς και να οραματίζεται καλλιτεχνικά γεγονότα με μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων. Να μπορεί να συνομιλήσει με όλα τα πεδία τέχνης και γνώσης από όλο τον κόσμο. Τώρα δημιουργούμε μία σύνθεση από έτοιμα έργα τα οποία δουλεύονται εκτός και εντός Ελλάδας, διοργανώνουμε παράλληλες εκδηλώσεις για κάθε είδους κοινό, έχουμε έντονη παρουσία στον δημόσιο χώρο και συνθέτουμε επίσης ένα πολύ ισχυρό εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Έχουμε κάνει αρκετά για το μικρό μέγεθός μας αλλά η ανάπτυξη είναι αναπόφευκτη για να συνεχίσουμε να υπάρχουμε. Για να γίνει η αλλαγή που ανέφερα δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση. Αποτελεί κατ' αρχάς πολιτική απόφαση συνοδευόμενη από ένα εντελώς νέο μοντέλο διοίκησης, οργάνωσης και χρηματοδότησης», επισήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Καπετανέα.

Ελένη Μάρκου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis