Την προηγουμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε η ορκωμοσία 50 Λιμενοφυλάκων που εισάγονται στο Σώμα μέσω Πανελλαδικών εξετάσεων , ταυτόχρονα στο έκτακτο ΚΥΣΕΑ που συνεδρίασε υπό τον Πρωθυπουργό της χώρας Κυριάκο Μητσοτάκη για τη διαχείριση της εμπόλεμης κατάστασης στη Μέση Ανατολή, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο μεταναστευτικό ζήτημα και στο ρόλο του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.
Παράλληλα το ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ βρίσκεται σε μία εξελικτική διαδικασία προμήθειας σκαφών τόσο για το μεταναστευτικό ,όσο και πλωτών μέσων που διατίθενται σε λιμενικές αρχές για την θωράκιση των υπηρεσιών αλλά και πλωτών ασθενοφόρων προκειμένου να μεταφέρονται σε ασφαλείς νοσοκομειακές δομές οι νησιώτες κάτοικοι αλλά και οι τουρίστες που επισκέπτονται τα νησιά της χώρας μας .
Βάζοντας σε μία ζυγαριά τις ανάγκες σε προσωπικό που απαιτούν οι διαρκώς αυξανόμενες υπηρεσιακές απαιτήσεις και από την άλλη τον ετήσιο αριθμό των εισακτέων που τα τελευταία χρόνια μειώθηκε στο 50% ,θα διαπιστώσουμε ότι τα μεγέθη είναι δυσανάλογα εις βάρος των στελεχών του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.
Έχοντας ως δεδομένο, βάσει των επίσημων αναφορών, το ότι οι παραιτήσεις και οι αποστρατείες είναι περισσότερες από τις προσλήψεις είναι ξεκάθαρο ότι σε λίγα χρόνια ο αριθμός των υπηρετούντων θα βρίσκεται στο 50% των πραγματικών αναγκών .
Προς απόδειξη αυτών παραθέτουμε τα κάτωθι:
·Οι πραγματικές ανάγκες σε προσωπικό, ορίζονται στις 10.500 αριθμός που καθορίστηκε την περίοδο των Ολυμπιακών αγώνων, πολύ πριν κάνει την εμφάνισή του το μεταναστευτικό ζήτημα .
·Η μείωση της οργανικής σύνθεσης σε 8.000 το 2014 σε συνάρτηση με την υποχρέωση του Λιμενικού Καλλικράτη, άφησε μέχρι και σήμερα ανεξίτηλα τα σημάδια του στο οργανόγραμμα και στη λειτουργία του Λιμενικού Σώματος.
·Το 2020 με το ν. 4676/20 το θετικό της αύξησης σε 9.500 θέσεις εξανεμίστηκε με την ανισοκατανομή των θέσεων δημιουργώντας μία μη ρεαλιστική εικόνα των πραγματικών αναγκών στις υπηρεσίες με κενές θέσεις που δεν πρόκειται ποτέ να καλυφτούν από τη μία και από την άλλη εμφάνισε τεχνηέντως υπέρβαρες λογιστικά υπηρεσίες που έχουν ανάγκη σε προσωπικό χωρίς αυτό να είναι εφικτό βάσει του οργανογράμματος .
·Το Π.Δ. μεταθέσεων 11/21 ουδέποτε λειτούργησε, όσες τροποποιήσεις και να ακολούθησαν σε μία 4ετή πορεία με αποτυχημένες απόπειρες βελτίωσής του .
·Στα 4 αυτά έτη οι 1500 αποσπάσεις από τη μία υπηρεσία στην άλλη επιβεβαιώνουν την αδυναμία του συστήματος να λειτουργήσει με δημοκρατικές και σαφείς διαδικασίες.
·Αν και προς στιγμή το σύνολο των υπηρετούντων ξεπέρασε τις 8.000 , ακολουθώντας μία φθίνουσα πορεία σήμερα υπηρετούν γύρω στις 7.800 ,αριθμός που παραμένει σταθερός εδώ και 20 έτη, αλλά πλέον με ένα προσωπικό γερασμένο που με δυσκολία πλέον ανταποκρίνεται στην συνεχή υπερεργασία.
Συνυπολογίζοντας όλα τα ανωτέρω με την προοπτική των προσλήψεων να τρέχει με το σταγονόμετρο θα πρέπει από χτες να είχαμε ως ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ προβεί σε σχεδιασμό για αύξηση τόσο των οργανικών θέσεων αλλά και του αριθμού των προσλήψεων ανά έτος τουλάχιστον στα 500 άτομα ανά έτος .
Παραθέτοντας απλά αριθμούς των στελεχών που σε 5 χρόνια από τώρα θα έχουν αποκτήσει το δικαίωμα συνταξιοδότησης αναφερόμενοι σε αυτά που κατετάγησαν πριν το 2004 (με την υποχρέωση 40 ετών ασφαλιστικών εισφορών ) θα διαπιστώσουμε ότι η οργανική μας σύνθεση θα βρίσκεται λίγο πάνω από τις 4.500 όταν, όπως προαναφέραμε, ο προσδοκώμενος αριθμός ξεπερνά τις 10.500.
Δυστυχώς αν και είναι δυσάρεστο για κάποιους, η σύγκριση του χτες με του σήμερα είναι αναπόφευκτη και αναγκαία ώστε να λειτουργεί ως μοχλός πίεσης για να προχωράμε μπροστά!
Προφητικά ηχούν τα λόγια αυτών που πριν λίγα χρόνια αγωνιούσαν για το μέλλον μας τονίζοντας πως αν δεν αποκτήσουμε επιπλέον αρμοδιότητες θα απολέσουμε σύντομα και τις εναπομείνασες αρμοδιότητες επί αιγιαλού και παραλίας, που θα έχει ως αποτέλεσμα την «σμίκρυνση» του Λιμενικού Σώματος σε προσωπικό.
Το εύλογο ερώτημα που τίθεται είναι το αν η πολιτεία θέλει να διατηρήσει τον χαρακτήρα του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ με τη σημερινή του πολυδιάστατη μορφή του ή ο τελικός στόχος είναι να απεμπλακούμε, με αφορμή την αφαίρεση χωροταξικών αρμοδιοτήτων από σοβαρές παροχές στους πολίτες όπως αυτό συνέβη πρόσφατα, τόσο με την αφαίρεση αρμοδιότητας αστυνόμευσης στον αιγιαλό και παραλία, όσο και από την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών αλλά και την ένταξη της τεχνολογίας και της εξυπηρέτησης των συναλλασσόμενων μέσω των ηλεκτρονικών πλατφόρμων, διατηρώντας μόνο τον χαρακτήρα της ακτοφυλακής;
Σίγουρα ο ρυθμός προσλήψεων είναι δυσανάλογος των αναγκών που υπάρχουν και που συνεχώς αυξάνονται.
Εμείς ως Ομοσπονδία με υψηλό αίσθημα ευθύνης έχοντας ως παρακαταθήκη τη λαμπρή ιστορία του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και τις φιλότιμες προσπάθειες των στελεχών του να κρατήσουν το Σώμα ψηλά στην συνείδηση των πολιτών και της κοινωνίας, καλούμε τον ΥΝΑΝΠ και τον Αρχηγό του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ να προβούν στις κατάλληλες πρωτοβουλίες για την αποφυγή της καθίζησης σε προσωπικό , δημιουργώντας παράλληλα τις προϋποθέσεις για την Ακαδημία του Λιμενικού Σώματος που θα αποτελέσει τη βάση για ένα μέλλον με θετικό πρόσημο για όλους όσοι έχουν θέσει το ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ ως κορωνίδα ασφαλείας των πολιτών της πατρίδας μας.
Για το ΔΣ