O διαμοιρασμός των στοιχείων εισόδου ενός χρήστη σε μια ψηφιακή συνδρομητική υπηρεσία δεν είναι κάτι νέο, ούτε ισχύει αποκλειστικά μόνο για τη χώρα μας. Πρόκειται για μια πολύ διαδεδομένη τακτική, που απαγορεύεται από τους όρους της κάθε υπηρεσίας, όμως πολλοί είναι αυτοί που έχουν επιλέξει να εκμεταλλευτούν το “παραθυράκι”, προφανώς μοιράζοντας και το αντίστοιχο κόστος της κάθε υπηρεσίας.
Το Netflix ακολουθεί παρόμοια τακτική με τα προγράμματά του, αφού το τυπικό του πακέτο επιτρέπει έως και δύο οθόνες ταυτόχρονης παρακολούθησης, ενώ το πλήρες, που αυτήν τη στιγμή είναι στα €13,99/μήνα, επιτρέπει έως και 4.
Η εταιρεία σύμφωνα με το zougla.gr, ξεκίνησε στην Αμερική να εμφανίζει μια νέα καρτέλα σε χρήστες που προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν κάποιον λογαριασμό Netflix, ο οποίος όμως ανήκει σε κάποιον εκτός του δικού τους νοικοκυριού, το οποίο φυσικά ορίζεται με μία διεύθυνση IP, που έχει το κάθε σπίτι. Η διεύθυνση αυτή μπορεί να αλλάζει αναλόγως γραμμής, όμως πάντα δύο συσκευές εντός του ίδιου νοικοκυριού εμφανίζουν την ίδια. Άρα αν παρακολουθείτε εσείς από το σπίτι σας κι ένας φίλος σας έχει τα στοιχεία σας και μπαίνει από άλλο σπίτι, τότε αυτό φαίνεται από την IP. Φυσικά, ο χρήστης μπορεί να έχει επιλέξει να μπαίνει μέσω κυψελοειδούς δικτύου (4G/5G) οπότε η IP διαφέρει έτσι κι αλλιώς. Και εκεί μπαίνει στο παιχνίδι η ταυτοποίηση του χρήστη.
“Αν δεν μένετε μαζί με τον ιδιοκτήτη αυτού του λογαριασμού, τότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε δικό σας λογαριασμό για να συνεχίσετε την παρακολούθηση”, αναφέρει το επίμαχο μήνυμα.
Οι χρήστες έπειτα θα μπορούν είτε να επιβεβαιώσουν τον λογαριασμό τους μέσω ενός μηνύματος, μέσω mail ή να ξεκινήσουν τη δική τους δοκιμαστική λειτουργία των 30 ημερών. Η νέα αυτή λειτουργία δοκιμάζεται αυτήν τη στιγμή μόνο σε τηλεοράσεις.
Εκπρόσωπος του Netflix ανέφερε ότι η δοκιμή αυτή “είναι σχεδιασμένη για να διασφαλίσει την αποκλειστική πρόσβαση των χρηστών που έχουν τη δυνατότητα να εισέλθουν στην υπηρεσία”.
Το Netflix μπορεί να απαγορεύει την τακτική του διαμοιρασμού στους όρους, όμως δεν έχει προσπαθήσει να κόψει την πρόσβαση σε κάποιον που δεν χρησιμοποιεί ορθά την υπηρεσία έως τώρα. Το μόνο που κάνει ως προς αυτό είναι να ορίσει τον αριθμό των ενεργών οθονών. Δεν υπάρχει όμως περιορισμός στο πόσες συσκευές μπορούν να εισέλθουν στον ίδιο λογαριασμό.
Ο co-CEO του Netflix, Reed Hastings είχε αναφέρει το 2016 ότι “ο διαμοιρασμός των passwords είναι κάτι με το οποίο θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε”. Το 2019 το Bloomberg έδωσε πληροφορίες για μια ένωση εταιρειών, όπως το Netflix, το HBO και άλλων συνδρομητικών, που σκοπό είχε να βρει έναν τρόπο “φιλικό προς τον καταναλωτή” για να περιορίσει το φαινόμενο του διαμοιρασμού των κωδικών.
Οι συνδρομητικές υπηρεσίες τέτοιου τύπου προσπαθούν να αυξήσουν τους συνδρομητές τους με κάθε τρόπο. Έως τώρα δεν τους ενδιέφερε να κλείσουν τέτοια “παραθυράκια” γιατί ούτως ή άλλως υπήρξε ραγδαία αύξηση. Τώρα που τα περιθώρια όμως κλείνουν και η αυξητική τάση δεν είναι όπως ήταν παλαιότερα, ενώ παράλληλα ο ανταγωνισμός γιγαντώνεται, δεν είναι παράλογο να βλέπουμε τις εταιρείες να ψάχνουν τρόπους να μεγιστοποιήσουν το πλήθος των συνδρομητών τους.
Πηγή: thestival.gr