Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
20:13 | 17/04/2016

Με πολυετείς καθείρξεις, μεγάλες χρηματικές ποινές αλλά και δημεύσεις περιουσιακών στοιχείων προσπαθεί η δικαιοσύνη να αντιμετωπίσει τη μάστιγα των δουλεμπόρων που έχουν μετατρέψει το Αιγαίο σε «υγρό τάφο», κάτι που δεν φαίνεται όμως να πτοεί την «πολυεθνική» και κερδοφόρα επιχείρηση των διακινητών ανθρώπινων ψυχών.

Μέσα από σωρεία δικαστικών αποφάσεων που «μοιράζουν» ακόμα και εξωπραγματικές ποινές για τα ελληνικά δεδομένα (150 έως και 492 ετών, αφού συναρτώνται με τον αριθμό των προσφύγων ή μεταναστών που κινδύνεψε η ζωή τους), που στην πράξη έχουν «ταβάνι» την έκτιση 25ετoύς κάθειρξης, αναδεικνύεται η τραγωδία, η εκμετάλλευση, η απελπισία και η διακινδύνευση όσων αναζητούν μια καλύτερη τύχη μακριά από τη «φλεγόμενη» πατρίδα τους.

Παράλληλα, ξεπροβάλλει η απανθρωπιά των αδίστακτων διακινητών που «βλέπουν» μόνο το εύκολο κέρδος και αν πιαστούν είτε «κάνουν τον τρελό» παριστάνοντας ότι και οι ίδιοι είναι πρόσφυγες ή μετανάστες, είτε (εφόσον τους υποδείξουν οι υπόλοιποι) φθάνουν στο σημείο να επικαλεστούν ως δικαιολογία για τις πράξεις τους την οικονομική κρίση, την ανέχεια, τις δυσκολίες της βιοπάλης αλλά και τις απειλές άλλων αγνώστων συνεργών που τους «στρατολόγησαν» με το ζόρι, χωρίς να έχουν περιθώρια επιλογής.

Στην καλοστημένη πολυεθνική επιχείρηση, οι καταδικαστικές αποφάσεις δείχνουν ότι στους διακινητές έχουν συμμετοχή και συνεργασία λίγο - πολύ εκπρόσωποι όλων των φυλών: Τούρκοι, Ουκρανοί, Ιρακινοί, Ελληνες, Παλαιστίνιοι, Σύροι, Αφγανοί, Πακιστανοί, ακόμα και Γερμανοί, Μπαγκλαντεσιανοί κ.λπ.

Οι «ταρίφες» ποικίλλουν ανάλογα και με τα μεταφορικά μέσα (πλωτά ή οχήματα), τον βαθμό διακινδύνευσης, τη χρονική περίοδο κ.λπ. και οι δικαστικές αποφάσεις καταγράφουν αμοιβές άλλοτε 1.000 ευρώ ανά «κεφάλι», άλλοτε 3.500 έως 4.500€ φθάνοντας μέχρι και 8.000€, ενώ γίνονται και «διευκολύνσεις», με πληρωμή και σε άλλο νόμισμα (κυρίως δολάρια).

 

Οποτε διαπιστώσει διακινδύνευση της ζωής (π.χ. με τους «σκυλοπνίχτες» ή τα φορτηγά όπου άνθρωποι είναι στοιβαγμένοι σαν σαρδέλες υπό συνθήκες ασφυξίας) η δικαιοσύνη (Εφετεία και Αρειος Πάγος) εξαντλεί την αυστηρότητά της. Δέχεται ότι υπάρχουν «επιβαρυντικές περιστάσεις» ώστε να φθάσει στο «μάξιμουμ» (με έκτιση 25 ετών ποινής), με χρηματικές ποινές πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ (φθάνοντας σε κάποιες περιπτώσεις και τα 1-2 εκατ. €) και δήμευση σκαφών, φορτηγών, ακόμα και τουριστικών λεωφορείων, τροχόσπιτων και ταξί.

Στην καλοστημένη πολυεθνική επιχείρηση έχουν συμμετοχή και συνεργασία εκπρόσωποι όλων των φυλών: Τούρκοι, Ουκρανοί, Ιρακινοί, Ελληνες, Παλαιστίνιοι, Σύροι, Αφγανοί, Πακιστανοί, ακόμα και Γερμανοί.
 

Στα τέλη του 2014 οι έγκλειστοι για διακίνηση έφθαναν στη χώρα μας τους 1.240 (η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία μετά τους κρατούμενους για ναρκωτικά), ενώ πρόσφατα ο υπουργός Δικαιοσύνης, Ν. Παρασκευόπουλος, επισήμανε την εμφάνιση ενός νέου κινδύνου υπερπληθυσμού των φυλακών (παρά τα μέτρα αποσυμφόρησης που μείωσαν κατά 2.500 τους κρατούμενους), καθώς μπορεί να αυξηθεί ο αριθμός απότομα, με τον εγκλεισμό διακινητών ανθρώπων στο Αιγαίο.

Κάθειρξη 25 ετών «εισέπραξε» Τούρκος δουλέμπορος που εντοπίστηκε ξημερώματα από λιμενικούς να μεταφέρει από τα παράλια της Σμύρνης 25 αλλοδαπούς (στην πλειονότητα Αφγανούς), προσπαθώντας να προσεγγίσει απόμακρο ακρωτήρι της Σάμου. Η φουσκωτή λέμβος που μπορούσε να μεταφέρει με ασφάλεια το πολύ 10 άτομα, δεν διέθετε σωστικό ή πυροσβεστικό μέσο ούτε φώτα ναυσιπλοΐας, μολονότι η μεταφορά γινόταν νύχτα κι έπνεαν βορειοδυτικοί άνεμοι έντασης 5 μποφόρ.

Κατά την προσέγγιση της λέμβου από το σκάφος του Λιμενικού μπήκαν νερά, λόγω απώλειας αέρα των αεροθαλάμων της και βυθίστηκε σε ελάχιστο χρόνο, καθώς βρισκόταν σε κακή κατάσταση.

Οι «ταρίφες» ποικίλλουν ανάλογα και με τα μεταφορικά μέσα (πλωτά ή οχήματα), τον βαθμό διακινδύνευσης κ.λπ. και οι δικαστικές αποφάσεις καταγράφουν αμοιβές που φθάνουν μέχρι και 8.000€ το «κεφάλι»

 

 
Οι «ταρίφες» ποικίλλουν ανάλογα και με τα μεταφορικά μέσα (πλωτά ή οχήματα), τον βαθμό διακινδύνευσης κ.λπ. και οι δικαστικές αποφάσεις καταγράφουν αμοιβές που φθάνουν μέχρι και 8.000€ το «κεφάλι»

Το δικαστήριο αρνήθηκε να αναγνωρίσει ελαφρυντικά στον Τούρκο διακινητή, που έθεσε σε μεγάλο κίνδυνο τόσες ζωές, με πρόκληση ναυαγίου και πνιγμού των επιβαινόντων σε συνθήκες θαλασσοταραχής για μία μικρή υπερφορτωμένη, ταλαιπωρημένη και χωρίς σωσίβια φουσκωτή λέμβο.

Τους έκλεισαν στο αμπάρι χωρίς νερό
Σε άλλη υπόθεση στην πολυεθνική συμμορία των διακινητών συμμετείχαν δύο Ουκρανοί, δύο Ιρακινοί και ένας Παλαιστίνιος συριακής καταγωγής. Το καράβι απ' την Τουρκία (ιστιοφόρο με ουκρανική σημαία) που μετέφερε 30 αλλοδαπούς διαφόρων υπηκοοτήτων, δεν ήταν αξιόπλοο. Οι δύσμοιροι μετανάστες (πλήρωσαν καθένας 5.000 - 12.000 δολάρια) για να περάσουν σε χώρες της ΕΕ, στοιβάχτηκαν στο αμπάρι μόνο με ξηρά τροφή, χωρίς νερό και με αδυναμία αερισμού.

Οι Ουκρανοί, που προσποιούνταν ότι έκαναν διακοπές αναψυχής εν πλω, τους άφηναν να «ξεμυτίσουν» διαδοχικά μόνο για 5 λεπτά και μετά τους χτυπούσαν βάναυσα για να επιστρέψουν στο αμπάρι.

Στις ελληνικές ακτές τους παρέλαβαν οι υπόλοιποι τρεις της συμμορίας. Ενα ανώνυμο τηλεφώνημα για ύποπτο βαν όπου στοιβάχτηκαν οι 26 σαν σαρδέλες κινητοποίησε την Αστυνομία που τους εντόπισε (ενώ 4 γυναικόπαιδα που μπήκαν σε ΙΧ εξαφανίστηκαν) και άρχισε καταδίωξη με ιλιγγιώδη ταχύτητα σε επικίνδυνους επαρχιακούς δρόμους.

Κάποια στιγμή ο οδηγός του βαν ανέκοψε και πήδησε έξω, αφήνοντας ακυβέρνητο το όχημα, που κατάφερε να το συγκρατήσει συνεπιβάτης (μετανάστης που δεν χωρούσε πίσω), ενώ κινδύνευε να ανατραπεί κινούμενο στο αντίθετο ρεύμα, σε ένα κανάλι με καλαμιές. Μετά τη σύλληψη κινητοποιήθηκε το Λιμενικό, που εντόπισε το σκάφος. Οι Ουκρανοί παρίσταναν τους τουρίστες, αλλά τους πρόδωσε η έντονη δυσοσμία, η ακαταστασία, οι κουβέρτες, τα υπολείμματα τροφών κ.λπ.

Ο Παλαιστίνιος οδηγός επικαλούμενος τη συριακή καταγωγή του υποστήριξε ότι τον οδήγησαν στην παρανομία οι δυσκολίες της ζωής, η οικονομική ανέχεια, η προσφυγιά. Το δικαστήριο, λαμβάνοντας υπόψη την εγκατάλειψη του βαν εν κινήσει, τις άθλιες και επικίνδυνες συνθήκες στο σκάφος, «μοίρασε» ποινές από 30 χρόνια (εκτιτέα 25) στον κάθε διακινητή και από 380.000€ χρηματική ποινή.

Τα έριξε σε... χρέη και εισφορές
Σε άλλη περίπτωση, Ελληνας εντοπίστηκε στα διόδια Μαλγάρων να μεταφέρει σε φορτηγό 12 αλλοδαπούς προς άγνωστη κατεύθυνση με αμοιβή 700€.

Απολογούμενος τα έριξε στη δεινή οικονομική κατάσταση, στα χρέη από τραπεζικό δάνειο και ασφαλιστικές εισφορές (συνολικά περίπου 30.000€) που του δημιούργησαν αφόρητη πίεση και του θόλωσαν το μυαλό. Ετσι, ευάλωτος δεν ήταν δύσκολο -είπε- να καμφθούν οι αντιστάσεις του από άτομα οργανωμένα στον χώρο της λαθρομετανάστευσης. Το δικαστήριο αρνήθηκε και εδώ τα ελαφρυντικά και τις δικαιολογίες για «τον δύσβατο δρόμο της καθημερινής βιοπάλης» επιβάλλοντας ποινή 13 ετών (μετατρέψιμη ωστόσο προς 5 ευρώ ημερησίως). Για την παράνομη διακίνηση 30 αλλοδαπών (κυρίως Πακιστανών) υπήρξε ελληνοτουρκική συνεργασία.

Οι Τούρκοι τούς πέρασαν με πλαστική βάρκα από το ποτάμι, αλλά ο άνδρες της Συνοριακής Φύλαξης τους εντόπισαν ξημερώματα με θερμικές κάμερες κάτω από μία γέφυρα. Προτίμησαν να περιμένουν οπότε εμφανίστηκαν μία Mercedes (που είχε ρόλο «προπομπού») κι ένα τουριστικό λεωφορείο που τους παρέλαβε. Λίγο αργότερα τους συνέλαβαν, και οι αλλοδαποί είπαν ότι η μεταφορά στοίχισε 8.000€ στον καθένα.

Σε έρευνα στο σπίτι του Ελληνα διακινητή βρέθηκαν σε χάρτινη σακούλα στο πατάρι του λουτρού 130.000€ και σε ένα συρτάρι επίπλου δύο φάκελοι με 3.000€, που έγραφαν μάλιστα, απέξω «καλές δουλειές»! Σημαντικά ποσά και 8 τραπεζικά βιβλιάρια βρέθηκαν στο ΙΧ μαζί με φορητούς ασυρμάτους που «άκουγαν» την Αστυνομία στις ραδιοσυχνότητές της.

Οι δικαιολογίες ότι τα χρήματα προέρχονταν από κέρδη στον ΟΠΑΠ, από δάνειο αλλοδαπού φίλου κ.λπ. αποκρούστηκαν και επιβλήθηκε φυλάκιση 26 ετών και χρηματική ποινή 105.000€.

Σε άλλη περίπτωση «ξαναχτύπησαν» Ουκρανοί που με ιστιοπλοϊκό έφεραν από το τουρκικό λιμάνι του Τσανάκαλε 12 μετανάστες (κυρίως Σομαλούς, οι 3 ανήλικοι). Οι δύο βοηθοί του πλοιοκτήτη - κυβερνήτη υποστήριξαν ο ένας ότι ήταν άνεργος και δεν παρακινήθηκε από ταπεινά αίτια αλλά από τη μεγάλη ένδεια, ενώ ο άλλος ότι ωθήθηκε υπό την επίδραση σοβαρών απειλών.

Με κάθειρξη 21 ετών τιμωρήθηκαν οι κερδοσκοπικές προθέσεις τους και ο κίνδυνος για τη ζωή τόσων ανθρώπων, σε ένα ταξίδι υπό άθλιες συνθήκες και υπό την απειλή ναυαγίου στις βραχώδεις ακτές.

Δήμευσαν πούλμαν, ταξί και τροχόσπιτο
Σε δύο άλλες υποθέσεις με χαμηλότερες ποινές, δημεύθηκαν το ταξί Ελληνα που λειτουργούσε σαν «προπομπός» για φορτηγάκι που ακολουθούσε με 5 αλλοδαπούς καθώς και το τροχόσπιτο ενός ζευγαριού Ιρακινών που είχαν εγκλωβίσει σε ειδική κρύπτη (χρειάστηκε να καθαιρεθεί για να τους βγάλουν) 7 ομοεθνείς τους και με πρόσχημα τον τουρισμό προσπάθησαν να μπουν σε πλοίο στην Πάτρα για την Ιταλία. Επίσης δημεύτηκε «διώροφο» ταξιδιωτικό πούλμαν που ανάμεσα στα πατώματα είχε «κονσερβοποιημένους» μετανάστες, όπως και τράκτορας με ανθρώπους ανάμεσα σε μπάλες βαμβακιού!

Ράφτης από το Μπαγκλαντές που δούλευε χρόνια στην Ελλάδα πιάστηκε με φορτηγάκι όπου ήταν κλειδωμένοι 17 αλλοδαποί (κυρίως Αφγανοί) που επρόκειτο να μεταφερθούν στην Ιταλία. Οι αλλοδαποί ήταν προηγουμένως (προ 4ετίας) κλειδωμένοι σε υπόγειο στην πλατεία Βικτωρίας που φυλούσε Κούρδος.

Ο ράφτης-οδηγός υποστήριξε ότι τους πήγαινε για δουλειά στη Βοιωτία, αλλά το δικαστήριο του «έριξε» 28 χρόνια (καθώς και 42 χρόνια στον «άφαντο» συνεργό, που τον παρέσυρε στο ατόπημα) με χρηματική ποινή 120.000€.

Ο πρόθυμος... φορτηγατζής
Αλλος Ιρακινός «έφαγε» 26 χρόνια, καθώς έπεσε στην παγίδα αστυνομικού που προσποιήθηκε τον πρόθυμο φορτηγατζή να περάσει αλλοδαπούς από την ελληνοτουρκική μεθόριο έναντι αμοιβής.

Σε άλλες υποθέσεις τιμωρήθηκαν με πολυετείς καθείρξεις (που ξεπερνούσαν αθροιστικά τα 100 χρόνια, αλλά με «πλαφόν» έκτισης τα 25) δύο Τούρκοι που μετέφεραν με ιστιοφόρο 30 Σύρους στοιβαγμένους χωρίς σωσίβια (με αμοιβές 3.500 - 7.500€) και που όταν πιάστηκαν παρίσταναν και αυτοί τα θύματα του καπετάνιου, που τάχα τους εγκατέλειψε μεσοπέλαγα. Αντίστοιχες ποινές (πάνω από 100 χρόνια αλλά με όριο έκτισης τα 25) επιβλήθηκαν σε Ελληνα και σε 5 Σύρους διακινητές 80 μεταναστών.

Αλλος Τούρκος «έφαγε» 32 χρόνια για 12 Σύρους που έφερε στη Σύμη, ενώ πρόσφατα συνελήφθη και ζευγάρι Γερμανών που κατηγορήθηκαν ότι ήθελαν να διευκολύνουν 6 αλλοδαπούς.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ

 

Με Mercedes και... gps

 

Διακινητές και συνεργοί έχουν εμφανιστεί σε «ραντεβού» προωθήσεων με Mercedes, Golf κ.λπ., κάνοντας τους «προπομπούς» για να ειδοποιήσουν αν υπάρχει αστυνομικό «μπλόκο» μέσω κινητών τηλεφώνων. Εχουν πιαστεί με φορητούς ασυρμάτους που «μπαίνουν» στις συχνότητες της Αστυνομίας και του Λιμενικού, με tablets και ειδικές συσκευές GPS και εν πλω.

http://www.ethnos.gr/

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis