Της Δήμητρας Γιαννακέα
Μόλις το ρολόι περάσει τα μεσάνυχτα, η μέρα αλλάξει και η ταρίφα γίνει διπλή, οι σάλπιγγες του πολέμου ηχούν στους δρόμους της Αθήνας. Από τη μία οι ταξιτζήδες και από την άλλη οι οδηγοί της Uber, της αμερικανικής πολυεθνικής που βρίσκεται στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες.
Ταξί κλείνουν τον δρόμο στα αυτοκίνητα της πολυεθνικής, επιθέσεις σε οδηγούς της και σπασμένα αυτοκίνητα είναι συχνό φαινόμενο με τους οδηγούς της εταιρείας να μην μπορούν να κάνουν κάτι. Οι αντιδράσεις ήταν έντονες από την πρώτη μέρα που ανακοινώθηκε ότι η εταιρεία αυτή θα επεκτείνει τις δραστηριότητές της και στην αθηναϊκή πρωτεύουσα.
Ο λόγος; Εκτός από το νομικό κενό που ισχυρίζεται το συνδικάτο των ταξί ότι υπάρχει, η Uber προσφέρει χαμηλότερα κόμιστρα από τα ισχύοντα και δεν έχει διπλή χρέωση τη νύχτα, τη διάσημη διπλή ταρίφα.
Επιπλέον για τις διαδρομές από και προς το αεροδρόμιο δεν έχει τις επιπλέον χρεώσεις που ανεβάζουν κατά πολύ την τιμή.
Στον αντίποδα οι οδηγοί των κλασικών ταξί υποστηρίζουν δικαίως ότι το φορολογικό καθεστώς είναι διαφορετικό και η νομοθεσία δεν τους καλύπτει για την παροχή υπηρεσίας ίδιας με τη δική τους.
Οι διαφωνίες δεν λύθηκαν ποτέ και οι ταξιτζήδες αποφάσισαν να πάρουν τον νόμο στα χέρια τους, τον νόμο των δρόμων και της νύχτας. Πλέον έχουν ανοιχτά τα ραντάρ τους για να ακολουθούν τα οχήματα της Uber και ανοιχτή την ενδοεπικοινωνία έτσι ώστε να μπορούνν πολλοί μαζί να τους κλείσουν τον δρόμο. Έτσι οι οδηγοί για να αποφύγουν τα ταξί και τα παρατράγουδα αναγκάζονται να κάνουν άσκοπους κύκλους, να κάνουν μικρές στάσεις κοντά στα αστυνομικά τμήματα και να κινούνται μακριά από πιάτσες. Τα περιστατικά αυτά έχουν γίνει πλέον καθημερινό φαινόμενο καθώς η άφιξη των τουριστών στην Ελλάδα που ξέρουν την Uber από τις χώρες τους άλλαξε τα δεδομένα.
Παρατηρητής σε όλα αυτά η αστυνομία. Όταν κληθεί οι ταξιτζήδες απομακρύνονται για να μην έχουν μπλεξίματα αλλά και η αστυνομία δεν είναι στις πρώτες επιλογές των οδηγών της πολυεθινικής λόγω ενός νομικού κενού.
Το κενό της Uber
Τα αυτοκίνητα που εργάζονται για την πολυεθνική καλύπτονται από τον τουριστικό νόμο και είναι καθ όλα νόμιμοι με ένα μοναδικό κενό. Σύμφωνα με την νομοθεσία μπορούν να παίρνουν πελάτη κάθε έξι ώρες. Αυτός είναι και ο λόγος που έχουν γίνει συλλήψεις από την αστυνομία. Σταματούν το όχημα και με έναν έλεγχο στο σύστημα φαίνονται οι ώρες που πραγματοποιήθηκαν οι τελευταίες διαδρομές. Αν η τελευταία διαδρομή πριν τον επιβάτη που βρίσκεται στο όχημα έγινε σε λιγότερο από έξι ώρες, ο οδηγός πηγαίνει στο αυτόφωρο.
Για τον λόγο αυτό οι οδηγοί εκφράζουν πλέον σοβαρές αμφιβολίες για τη συμμετοχή τους στην εφαρμογή, αφού είτε θα τηρήσουν τον νόμο και θα κάνουν ελάχιστες διαδρομές, κάτι που θα έχει αντίκτυπο στα έσοδά τους, είτε θα παρανομήσουν.
http://www.parapolitika.gr