To Volkswagen ID.3 είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που εξηλεκτρίστηκε και το πρώτο της μεγάλης οικογένειας ID. Δυναμικό, φρέσκο και με αθλητικό στιλ, έδειξε ότι διαθέτει νεανική σχεδίαση και σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία αποτελεί το τρίτο μεγάλο κεφάλαιο, μετά το Beetle και το Golf.
Η πρώτη έκδοση του ID.3 βασίστηκε πάνω σε μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που στοχεύει στην άνεση και στη φιλικότητα προς το περιβάλλον. Αναμφισβήτητα είναι ένα αεροδυναμικό αυτοκίνητο με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27cd. Σε αυτό συμβάλλει το κεκλιμένο εμπρός παρμπρίζ, το μικρό καπό, τα δυναμικά φωτιστικά σωματα LED matrix και ο αεροδυναμικός προφυλακτήρας. Φυσικά η αεροδυναμικότητα συνεχίζεται και από πλάγια όπου ξεχωρίζει η αεροδυναμική επίπεδη ζάντα 19'' και το μαρσπιέ που του δίνει εκτός από μια αεροδυναμική ροή και μια πιο σπορ εμφάνιση. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη αεροτομή, το τρισδιάστατο σήμα της εταιρείας που κρύβει την κάμερα οπισθοπορείας και τα φωτιστικά σώματα led.
Διαβάστε επίσης
Έχει μήκος 4,261 μέτρα, γεγονός που μεταφράζονται σε μεγάλους χώρους για τους επιβάτες, ενώ το πλάτος είναι 1,80 μ. και το ύψος 1,56 μ. Στην εσωτερική ευρυχωρία της καμπίνας συμβάλλει και το γεγονός ότι οι τροχοί μεταφέρθηκαν πολύ κοντά στα άκρα του αμαξώματος, εξασφαλίζοντας κοντούς προβόλους και αντίστοιχα μεγάλο μεταξόνιο (2,77 μέτρα).
Το εσωτερικό είναι όμορφο, χαρούμενο και φουτουριστικό. Υπάρχει πλοκή σκληρών πλαστικών με μαλακά, με τη διχρωμία των υλικών να κάνει όμορφη εντύπωση. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του δύο οθόνες, ενώ το ταμπλό διαθέτει μια λιτή σχεδίαση, με χαμηλά τοποθετημένους αεραγωγούς. Η οθόνη αφής είναι 10 ιντσών μέσω της οποία ο οδηγός διαχειρίζεται το σύστημα πολυμέσων, τον κλιματισμό, τα προγράμματα οδήγησης και πολλές άλλες λειτουργίες. Μάλιστα η οθόνη έχει πολλά υπομενού, γεγονός που χρειάζεται αρκετό ψάξιμο, αλλά και κατά τη διάρκεια της οδήγησης πολλά δευτερόλεπτα απόσπασης προσοχής. Οι περισσότερες λειτουργίες μπορούν να γίνουν και μέσω προηγμένου συστήματος φωνητικών εντολών. Στη βάση της οθόνης συναντούμε ένα πολύ μικρό πάνελ touch διακοπτών για τον κλιματισμό και τον ήχο του ηχοσυστήματος. Απουσιάζει η παραδοσιακή κεντρική κονσόλα, ενώ υπάρχει ένα τούνελ μεταξύ των καθισμάτων με αρκετές αποθηκευτικές θέσεις. Μας άρεσαν και τα δύο υποβραχιόνια για τον οδηγό και τον συνοδηγό, ενώ απουσιάζουν τα κουμπιά, καθώς όλα είναι ψηφιακά. Όπως σε όλα τα ID έτσι και εδώ ο λεβιές ταχυτήτων βρίσκεται στο τιμόνι. Κάθε φορά που κινεί προς τα πάνω ή προς τα κάτω ο οδηγός το τιμόνι, ακολουθεί και ο ψηφιακός πίνακας ελέγχου. Τα θερμαινόμενα καθίσματα είναι όμορφα και με αρκετό ντιζάιν, προερχόμενα από ανακυκλώσιμα υλικά. Θερμαινόμενο είναι και το τιμόνι, ενώ υπάρχει όμορφος εσωτερικός διάκοσμος 10 χρωμάτων.
Όμορφο και φουτουριστικό είναι και το πίσω μέρος της καμπίνας, προσφέροντας πλούσιους χώρους στους επιβάτες. Προσφέρει πολύ χώρο σε γόνατα και κεφάλι και απουσιάζει το κεντρικό τούνελ, γεγονός που δίνει περισσότερο χώρο στον τρίτο επιβάτη. Από τα αρνητικά των πίσω θέσεων είναι ότι η μεσαία θέση βρίσκεται αρκετά ψηλά. Αυτό δημιουργεί πρόβλημα στον τρίτο πίσω επιβάτη, αλλά και στον οδηγό που δεν έχει καλή πίσω οπτική από τον μεσαίο καθρέπτη.
Ο αποθηκευτικός χώρος είναι 385 λίτρα και με αναδιπλούμενα τα καθίσματα εκτινάσσεται στα 1.267 λίτρα, ενώ στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν είχαμε ρεζέρβα και κιτ επισκευής.
Τo ID.3 χρησιμοποιεί για την κίνησή του έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Η κίνηση μεταφέρεται στο δρόμο από τους πίσω τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει ισχύ 204 ίππων και 310 Νm ροπής και συνδυάζεται με μπαταρία 58 kWh που σύμφωνα με τη VW, είναι σε θέση να το κινήσει σε αποστάσεις έως και 426 χιλιόμετρα. Στην πραγματικότητα όμως εκτός πόλης και ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης αυτή ξεκινάει από τα 250 και φθάνει τα 325 χιλιόμετρα. Υπάρχει παραμετροποίηση και για τη λειτουργία του ηλεκτρικού μοτέρ και του κιβωτίου, μέσω 3 προεπιλεγμένων προγραμμάτων. Του Eco, του καθημερινού Comfort και του σπορτίφ Sport. Παρέχει άμεσα την ισχύ και τη ροπή του, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα, επιτρέποντας έτσι στο αυτοκίνητο να φθάσει με ευκολία στην τελική του ταχύτητα (130 χλμ./ώρα στο Eco και 160 χλμ/ώρα στα υπόλοιπα 2 προγράμματα οδήγησης). Από την στάση μέχρι τα 400 μέτρα χρειάζεται 15,30 δευτερόλεπτα, ενώ στο φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα μέχρι την στάση χρειάζεται 34,20 μέτρα.
Κατά τη διάρκεια του τεστ η μέση κατανάλωση και σε χαμηλές θερμοκρασίες η μέση κατανάλωση ήταν 19,6KWh. Στην πόλη όμως μπορεί εύκολα να πέσει 1-2 KWh πιο χαμηλά. Η ανάρτηση ήταν σφικτή, αλλά προσφέρει αρκετή πολυτέλεια. Η αυτονομία που σημειώσαμε ήταν κοντά στα 325 χιλιόμετρα, ενώ αν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί σβέλτα, τότε αυτή θα βρεθεί κοντά στα 250 χιλιόμετρα.
Το αυτοκίνητο σίγουρα έχει υψηλούς στόχους, όμως και πολλά τρωτά σημεία. Μικρή αυτονομία, πολλά πλαστικά στο εσωτερικό, δύσκολο μενού στην οθόνη αφής. Σημεία που στο καινούριο μοντέλο που θα κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες η εταιρεία δηλώνει ότι τα έχει λύσει. Σίγουρα ήταν το πρώτο στοίχημα της εταιρείας, ενώ η οικογένεια δείχνει να εκπληρώνει τους στόχους της. Όμορφα σχεδιαστικά, φουτουριστικό και μοδάτο είναι ένα από τα αυτοκίνητα που σε προδιαθέτει να κυκλοφορήσεις απροβλημάτιστα στην πόλη, αλλά και να κάνεις μικρές εξορμήσεις χωρίς να σε προβληματίζει σε μεγάλο βαθμό αν θα χρησιμοποιήσεις ή όχι τον κλιματισμό.