Οι Έλληνες έχουν στραφεί τους τελευταίους μήνες στην αγορά των υβριδικών αυτοκινήτων, ενώ πολύ σύντομα το ποσοστό πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο ποσοστό των βενζινοκίνητων οχημάτων.
Στην χώρα μας τον προηγούμενο μήνα το ποσοστό των πωλήσεων των αμιγώς βενζινοκίνητων αυτοκινήτων γνώρισε μείωση 10,7%. Η κατηγορία που άλλοτε είχε την πρωτοκαθεδρία (μαζί με τα πετρελαιοκίνητα) γνώρισε για άλλον έναν μήνα μεγάλη πτώση, δείχνοντας ότι η εποχή της αυτοκίνησης το τελευταίο διάστημα αλλάζει ριζικά. Κατάφερε να πάρει μόλις το 26,9% του μεριδίου της αγοράς, ενώ ανάλογο είναι και το αποτέλεσμα του τελευταίου δεκάμηνου όπου σημείωσε συνολική πτώση 5,4% και καταλαμβάνοντας συνολικά το 37,7% του μεριδίου αγοράς.
Διαβάστε επίσης
Η κατηγορία που πρωταγωνιστεί και συγκεντρώνει τα βλέμματα των περισσοτέρων είναι τα υβριδικά που τον προηγούμενο μήνα κατάφερε να αποσπάσει ποσοστό 48,3%, καταγράφοντας θεαματική αύξηση 14,3%. Σε αυτό συνέβαλλαν από την μία τα πολλά υβριδικά μοντέλα των εταιρειών, αλλά και οι μεγάλες προσφορές που γίνονται σε αυτή την κατηγορία. 'Αλλωστε είναι προς όφελος της αυτοκινητοβιομηχανίας να στραφεί σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα, από τα οποία έχει σημαντικό κέρδος, ενώ μειώνει τον μέσο όρο των εκπομπών ρύπων προκειμένου να αποφύγει τα πρόστιμα το επόμενο έτος σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η κατηγορία των ηλεκτρικών και των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων γνώρισε επίσης αύξηση 3,5% καταλαμβάνοντας συνολικά το 17,3% του μεριδίου πωλήσεων. Είναι η κατηγορία που στο μέλλον θα κυριαρχήσει και θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το πρώτο δεκάμηνο του έτους είχε συνολικά στη χώρα μας μερίδιο αγοράς 11,3%, όταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση το αντίστοιχο ποσοστό είναι 20%.
Η κατηγορία που για άλλο έναν μήνα έχασε μερίδιο αγοράς είναι τα πετρελαιοκίνητα. Στην Ελλάδα τον προηγούμενο μήνα σημείωσε μεγάλη πτώση (-8%) καταλαμβάνοντας συνολικό μερίδιο αγοράς 4%. Αρκετά μειωμένο είναι και το ποσοστό δεκάμηνου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, έχοντας μόλις ποσοστό 7,6% όταν στην ΕΕ το αντίστοιχο ποσοστό είναι 12,4%. Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα είναι ελάχιστα και βγαίνουν στην παραγωγή μόνο από ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Στη συνέχεια ακολουθούν τα αυτοκίνητα με υγραέριο με ποσοστό 3,5% τα οποία όμως σημείωσαν άνοδο 1,4%, καθώς τον αντίστοιχο μήνα του 2023 κατέλαβαν το 2,1% της αγοράς. Τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο σημείωσαν μηδενικές πωλήσεις.
Στην Ελλάδα συνολικά το πρώτο δεκάμηνο πουλήθηκαν 108.035 καινούργια αυτοκίνητα καταγράφοντας αύξηση 3,4%, όταν σε όλη την Ευρώπη ταξινομήθηκαν 8.265.511 καινούργια αυτοκίνητα σημειώνοντας οριακή αύξηση 0,6%.
Κυριάκος Παρασίδης