Γράφει ο Δημήτριος Τζημόπουλος
Οι επιστήμονες επιδιώκουν να απαντήσουν σε ερωτήσεις χρησιμοποιώντας αυστηρές μεθόδους και προσεκτικές παρατηρήσεις. Αυτές οι παρατηρήσεις – που συλλέγονται από σημειώσεις πεδίου, έρευνες και πειράματα – αποτελούν τη ραχοκοκαλιά μιας στατιστικής έρευνας και ονομάζονται δεδομένα. Η στατιστική είναι η μελέτη του καλύτερου τρόπου συλλογής, ανάλυσης, και εξαγωγής συμπερασμάτων από δεδομένα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας η Καθημερινή την 07 – 12 – 2024 με τίτλο : Μετρό Θεσσαλονίκης: Tις ώρες αιχμής τα οχήματα μειώθηκαν 15%...
προκύπτει πως από τα μέχρι έως τώρα στοιχεία του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών, 15% μείωση του αριθμού των οχημάτων στους κεντρικούς δρόμους της πόλη τις ώρες αιχμής. Αν και είναι νωρίς να κρίνουμε τα αποτελέσματα της έναρξης λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, αναμφίβολα, τόσο εμπειρικές παρατηρήσεις όσο και διεθνείς επιστημονικές μελέτες αναφέρουν τη συμβολή των μέσων μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς – ΜΕΤΡΟ – στη μείωση της χρήσης των ΙΧΕ από το πληθυσμό αστικών κέντρων. Αναμφίβολα, η μείωση του αριθμού των οχημάτων στους κεντρικούς δρόμους της πόλης τις ώρες αιχμής θα συνεχιστεί και μάλλον τα ποσοστά της χρήσης των ΙΧΕ θα παρουσιάσουν περαιτέρω μείωση.
Όπως προαναφέρθηκε οι επιστήμονες επιδιώκουν να απαντήσουν σε ερωτήσεις χρησιμοποιώντας αυστηρές μεθόδους και λεπτομερείς παρατηρήσεις. Οι στατιστικές μάλλον δε λένε ψέματα και στη περίπτωση του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης και η συλλογή, ανάλυση, και εξαγωγή συμπερασμάτων από τα πρώιμα δεδομένα δείχνουν ευεργετικά αποτελέσματα στη μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης. Οι στατιστικές επίσης δε θα δώσουν ψευδή αποτελέσματα και σε ανάλογες μελέτες για τις ανάγκες του προσωπικού της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, αφού η μείωση 15% του αριθμού των οχημάτων στους κεντρικούς δρόμους της πόλη θα μετακυλήσει και ανάλογη μείωση των αναγκών της τροχαίας Θεσσαλονίκης σε προσωπικό.
Τι γίνεται όμως με την αποδέσμευση του προσωπικού που μετακινήθηκε άρον άρον από το σύνολο των λοιπών αστυνομικών υπηρεσιών της πόλεως, προκαλώντας γενική δυσλειτουργία και επιτείνοντας τα ήδη πολλαπλά λειτουργικά προβλήματα αυτών;;;
Ποτέ θα επέλθει ο αναγκαίος εξορθολογισμός της απολύτως αναγκαίας και απαραίτητης πλέον δύναμης που θα απασχολείται σε τροχονομικά καθήκοντα;;
Πόσους μήνες υπομονής θα πρέπει ακόμη να επιδείξει το εναπομείναν προσωπικό;;;
Θα λειτουργήσει η Ηγεσία με τα ίδια άμεσα αντανακλαστικά όπως όταν ζητήθηκε η ενίσχυση των υπηρεσιών Τροχαίας, η θα διαιωνιστεί η υπάρχουσα στρεβλότητα... μέχρι νεωτέρας;;;
Πλέον, είναι φανερό πως υπηρεσίες όπως η Εγκληματολογική Υπηρεσία Βόρειας Ελλάδας που μαστίζεται από έλλειψη προσωπικού και βαδίζει προς ημέρες πρωτοφανούς δυσλειτουργίας και παρακμής, επιβάλλεται άμεσα να ενισχυθεί με το πλεονάζον – ίσως 15% – προσωπικό της Τροχαίας Θεσσαλονίκης.
Οι υπηρεσίες δεν είναι αντίπαλοι μεταξύ τους αλλά αποτελούν αναπόσπαστα κομμάτια του ίδιου ενιαίου οργανισμού της Ελληνικής Αστυνομίας, που για να λειτουργήσει σωστά πρέπει να διατηρούνται λεπτές ισορροπίες μεταξύ αποτελεσματικότητας και αναγκών. Ήρθε πλέον ο κατάλληλος – και στατιστικώς – χρόνος, στην Υποδιεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών Βόρειας Ελλάδος να επιστρέψει το σύνολο του εξειδικευμένου προσωπικού, που επιβάλλουν οι σύγχρονες ανάγκες της εξέλιξης του εγκλήματος.
Με εκτίμηση
ΤΖΗΜΟΠΟΥΛΟΣ Δημήτριος
Αστυνομικός Υποδιευθυντής
Δρ. Χημικός / M.Sc. – Φαρμακοποιός
Ερευνητής Τμήματος Χημείας Πανεπιστημίου Κοπεγχάγης