Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
1
14:59 | 26/07/2024

Κατάθεση πρότασης στο Δ.Σ. της Ε.ΑΣ.Υ.Α. για τις μεταγωγές κρατουμένων της Υπ/νσης Ασφαλείας Αθηνών.

Των μελών Δ.Σ. ΕΑΣΥΑ

ΧΡΥΣΑΦΗ Γρηγορίου

ΡΗΓΑ Νικολάου

ΓΚΟΥΜΑ Βρεττού

ΤΣΙΛΙΓΙΑΝΝΗ Μαρίας

ΠΑΠΑΔΗΜΑΤΟΥ Δημητρίου

ΠΡΟΟΙΜΙΟ

         Εδώ και μια εικοσαετία τουλάχιστον η Υ.Α.Α. και τα Τμήματα Ασφαλείας της Αθήνας αντιμετωπίζουν το πρόβλημα των μεταγωγών κρατουμένων στα δικαστήρια. Ένα πρόβλημα που από τα πολλά μπαλώματα στο τέλος πάντα ξεχείλωνε, με το μάρμαρο να πληρώνουν ως συνήθως οι συνάδελφοι που διατίθενται ως συνοδοί ατελείωτες ώρες και ερχόμενοι συχνά αντιμέτωποι με ποινικές και πειθαρχικές ευθύνες.

         Βασική αιτία του προβλήματος είναι ως γνωστόν η υποστελέχωση των Τμημάτων Ασφαλείας, γεγονός που οδήγησε στην λύση της κεντρικής διαχείρισης των μεταγωγών από την Υ.Α.Α. με χρήση υπηρεσιακού λεωφορείου.

         Η πλήρης υποστελέχωση και η κεντρική διαχείριση οδήγησε στα καθημερινά αιτήματα ενίσχυσης των μεταγωγών απο τις κεντρικές κυρίως Υπηρεσίες της Ασφάλειας Αττικής με μεταβαλλόμενο καθημερινά αριθμό αστυνομικών. Ταυτόχρονα η έλλειψη προσωπικού κατέστησε έως σήμερα την λειτουργία γραφείου AFIS αδύνατη, στην νευραλγικότερη γεωγραφικά Υποδιεύθυνση Ασφαλείας της χώρας. Τέλος η ανυπαρξία υποδομών και προσφερόμενων χώρων κράτησης των συλληφθέντων ατόμων στην Αθήνα επιδεινώνουν τα καθημερινό πρόβλημα διαχείρισης των ποινικών κρατουμένων.

         Οργανωτικά προβλήματα:

         α)Οι συνάδελφοι που τελικά διατίθενται για ενίσχυση της Υ.Α.Α. δεν γνωρίζουν μέχρι αργά το βράδυ της προηγούμενης ημέρας την υπηρεσία που θα εκτελέσουν την επόμενη ημέρα.

         β) Έκτακτες υπηρεσιακές ανάγκες των εκάστοτε Υπηρεσιών που καλούνται να ενισχύσουν την Υ.Α.Α., συχνά ακυρώνουν την ενίσχυση τελευταία στιγμή, αναγκάζοντας τον επικεφαλής και τους συνοδούς της μεταγωγής, πέραν της ταλαιπωρίας (δεκάωρη υπηρεσία στην καλύτερη των περιπτώσεων), να καταφεύγουν σε "ταχυδακτυλουργικές" λύσεις.

         γ) Η Υ.Α.Α. στεγάζεται σε ένα κτίριο εντελώς ακατάλληλο, χωρίς χώρο στάθμευσης οχημάτων και παραμονής των κρατουμένων.

         δ)Το μοίρασμα των κρατουμένων των Τ.Α. της Αθήνας ακόμα  και στο πιο απομακρυσμένο κρατητήριο της Αττικής, πιέζει ασφυκτικά τον χρόνο μεταγωγής τους και αναγκάζει τους συναδέλφους μας να κάνουν υπεραστικά δρομολόγια για την παραλαβή - παράδοση και μεταφορά των κρατουμένων.

         ε) Μη τήρηση της προβλεπόμενης αριθμητικής αναλογίας για την ασφαλή μεταγωγή των κρατουμένων. Για παράδειγμα για -16-κρατούμενους απαιτούνται -8- αστυνομικοί και με αυτό τον τρόπο εκτελείται η μεταγωγή.Όταν όμως από τους -16- κρατούμενους οι -2- θα παραπεμφθούν στον κ. Εισαγγελέα εκτέλεσης ποινών, οι -6-  σε τρεις διαφορετικούς ανακριτές, οι -5- στο Β' Αυτόφωρο Μονομελές και οι -3- στο Τριμελές, πόσοι αστυνομικοί -συνοδοί απαιτούνται;

Κατά το ελάχιστον -14-!

Συνεπώς τα τελευταία χρόνια οι μεταγωγές κρατουμένων δεν πραγματοποιούνται με την προβλεπόμενη αριθμητική αναλογία συνόδων αστυνομικών.

ΠΡΟΤΑΣΗ

         α) Άμεση λειτουργία του γραφείου AFIS στην Υ.Α.Α.

         β) Λειτουργία χώρων κράτησης σε περισσότερα Α.Τ. της Αθήνας για τους κρατούμενους της Ασφάλειας, από το μοναδικό(!) που έχει οριστεί στην Αθήνα έως σήμερα, με την ανάλογη ενίσχυση σε αστυνομικό προσωπικό για την φύλαξη των κρατητηρίων τους.

         γ) Παύση διάθεσης  ενισχυτικής δύναμης από άλλες Υπηρεσίες της Δ.Α.Α., με την δημιουργία ειδικής ονομαστικοποιημένης ομάδας μεταγωγών που θα στελεχώνεται απο προσωπικό που δεν ασκεί ανακριτικά καθήκοντα.

         δ) Λειτουργία χώρου προσωρινής κράτησης στην Εισαγγελία Αθηνών.

         Η εφαρμογή των ανωτέρω θα δώσει τέλος:

         α) Στην χρονοβόρα μεταφορά κρατουμένων στην ΔΕΕ, παρέχοντας μάλιστα τη δυνατότητα του απαραίτητου χρόνου της «απογευματινής προετοιμασίας» για την αυριανή μεταγωγή των κρατουμένων.

         β) Τα κρατητήρια των Α.Τ. που θα ορίζονται ως χώρος κράτησης,  θα βρίσκονται σε απόσταση λίγων λεπτών και δεν θα απαιτείται «ταξίδι» συναδέλφων για την παραλαβή και παράδοση των κρατουμένων που κοστίζει καθημερινά σε εργατοώρες, καύσιμα, φθορές οχημάτων κλπ.

         γ) Η μεταγωγή θα εκτελείται αποκλειστικά από εκπαιδευμένο προσωπικό που θα ανήκει στην Υ.Α.Α. λύνοντας θέματα ασφάλειας, συνοχής και συντονισμού της μεταγωγής, ενώ παράλληλα  θα απελευθερωθούν αστυνομικοί έτερων Υπηρεσιών της Ασφάλειας και θα απασχολούνται αποκλειστικά στο αντικείμενο της Υπηρεσίας τους.

         δ) Η λειτουργία προσωρινού χώρου κράτησης στην Ε.Π.Α. θα επιλύσει ουσιαστικά ζητήματα της διαδικασίας της μεταγωγής και των δικαιωμάτων των κρατουμένων (επικοινωνία κρατούμενου-συνηγόρου, ασφαλή φύλαξη, συνοδεία κτλ).

         Συνάδελφοι,

         Είμαστε πεπεισμένοι πως αν οι ανωτέρω προτάσεις μας προωθηθούν στους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες και βρουν ανταπόκριση με την ανάλογη πολιτική βούληση της πολιτείας, θα επιλυθεί δια παντός το διαχρονικό υπηρεσιακό και εργασιακό ζήτημα των μεταγωγών της Υ.Α.Α.:

         Όλες οι ηγεσίες διαχρονικά αναγνωρίζουν το πρόβλημα αλλά το κρύβουν επιμελώς. Μετά απο κάθε ατυχές συμβάν εκδίδονται απλά διαταγές για την πιστή τήρηση των κανονισμών μεταγωγής.

Παρακαλούμε για την συζήτηση της ανωτέρω πρότασης μας, κατα την συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ένωσης μας.

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis