Για πρώτη φορά από το 2008, εδώ και 16 ολόκληρα χρόνια δηλαδή, προωθούνται σημαντικές αλλαγές στον ΚΟΚ, οι οποίες έχουν ως στόχο τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, που το τελευταίο διάστημα εμφανίζουν έξαρση και «κοστολογούνται ακριβά» σε ανθρώπινες ζωές και σοβαρά τραυματισμένους.
Διαβάστε επίσης
Οι πιο σημαντικές είναι οι εξής:
Σε μηδενικό χρόνο με sms θα λαμβάνουν οι παραβάτες την κλήση στο κινητό τους. Η κλήση θα έρχεται κατευθείαν στο κινητό, και έτσι δεν θα προλαβαίνει κανείς να τη σβήσει.
Στις 25 μονάδες που συγκεντρώνει ένας οδηγός στο ηλεκτρονικό του ποινολόγιο θα αφαιρείται το δίπλωμά του. Δηλαδή, θα υπάρχει μία ηλεκτρονική πλατφόρμα και εκεί θα περνάνε όλοι οι πόντοι. Και μόλις φτάνουν τους 25, αμέσως θα αφαιρείται το δίπλωμα από τον οδηγό.
Μειώνεται στα 30 χλμ. από 50 χλμ. το όριο ταχύτητας μέσα στις πόλεις, προκειμένου να προληφθούν και να αντιμετωπιστούν τα τροχαία.
Με drones και κάμερες θα είναι 24ωρη η επιτήρηση της κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα, το νέο εργαλείο της Αστυνομίας, που είναι τα drones, θα επιτηρούν επί 24ώρου βάσεως την κυκλοφορία σε πάρα πολλούς δρόμους.
Ψηφιοποιούνται τα θεωρητικά μαθήματα, δηλαδή το βιβλίο εκπαίδευσης. Η αλλαγή αυτή γίνεται γιατί παρατηρήθηκε ότι πολλές σχολές οδηγών αντιμετώπιζαν με απόλυτη τυπικότητα τα θεωρητικά μαθήματα και ποτέ δεν τα παρακολουθούσαν οι μαθητές.
Μιλώντας στη «Βραδυνή της Κυριακής», ο εκπαιδευτής Οδικής Συμπεριφοράς Κωνσταντίνος Μαρκουίζος (Ιαβέρης) αναφέρει:
«Οι έξυπνες κάμερες που θα καταγράφουν τις παραβάσεις και τις εγκληματικές ενέργειες, με αποστολή μηνυμάτων απευθείας στα κινητά των παραβατών, θεωρώ πως είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, διότι θα καταλάβουν όλοι πως δεν είμαστε, πλέον, ξέφραγο αμπέλι, αλλά θα εποπτεύεται και ελέγχεται οποιαδήποτε παραβατικότητα.
Με τα εργαλεία που μας δίνουν οι νέες τεχνολογίες θα έχουμε και την αμεσότητα της αποστολής των κλήσεων σε σχέση με τις καθυστερημένες αποδόσεις του παρελθόντος.
Από εκεί και πέρα, η επαναφορά του point system θα συμβάλει και αυτή με το δικό της τρόπο, μιας και ο κάθε συμπολίτης μας θα φοβάται μην χάσει το δίπλωμά του, που θα έχει ως αποτέλεσμα να σταματήσουν οι κατ' εξακολούθηση παραβάσεις και εγκληματικές ενέργειες.
Όσον αφορά τη μείωση ταχύτητας εντός του αστικού ιστού, για να μην μπερδευόμαστε αφορά τις γειτονιές και όχι τις λεωφόρους και τους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ,και ενδεχομένως σε κάποιες περιοχές, όπως Κυψέλη, κέντρο Αθήνας και διάφορα στενά, όπου ακουμπούν καθρέφτες με καθρέφτες, θα έπρεπε να είναι ακόμη λιγότερο.
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμά τη μείωση των παρασύρσεων πεζών, καθώς μόνο το 2023 είχαμε περίπου 90 θανατηφόρες παρασύρσεις.
Τέλος, η ψηφιοποίηση του βιβλίου σημάτων εκπαίδευσης και εξέτασης θα βελτιώσει τη διαδικασία, αφού, αντί για έντυπο, θα είναι σε ηλεκτρονική μορφή.
Όλα αυτά μαζί, θα συμβάλουν, εν πολλοίς, στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας, αν και υπάρχουν πολλές ενέργειες και δράσεις, που μπορούν να πραγματοποιηθούν: Περαιτέρω αστυνόμευση και με ηλεκτρονική μορφή, ενημέρωση – ευαισθητοποίηση πολιτών κάθε ηλικίας και άλλα».
Ξεχωριστό ρόλο στους σχεδιασμούς έχει η Περιφέρεια Αττικής, καθώς η πλειονότητα των τροχαίων ατυχημάτων λαμβάνει χώρα εντός του αστικού ιστού, ενώ εκεί παρατηρούνται και τα μεγαλύτερα προβλήματα με την κίνηση στους δρόμους.
Η Περιφέρεια θα επενδύσει άμεσα 164 εκατ. ευρώ για τις προτεραιότητες που αφορούν την οδική κυκλοφορία, ενώ το επόμενο διάστημα δρομολογείται και μία σειρά παρεμβάσεων ως προς την ασφαλτόστρωση κεντρικών οδικών αρτηριών (Κηφισός, Κηφισίας, Μεσογείων), αλλά και παρεμβάσεις σε κόμβους και στηθαία αυτών των οδικών αρτηριών που είναι παλαιάς κατασκευής.
Κάθε χρόνο ξεκληρίζεται μία κωμόπολη στα τροχαία
Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία από τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα το 2023, από τα οποία προκύπτει ότι κάθε χρόνο ξεκληρίζεται μία κωμόπολη, ενώ οι πολίτες άλλης μίας μένουν ανάπηροι.
Συνολικά στην Επικράτεια την περασμένη χρονιά, καταγράφηκαν 11.159 τροχαία, εκ των οποίων: 579 θανατηφόρα, 561 σοβαρά και 10.019 ελαφρά.
Όσον αφορά στους παθόντες: 614 νεκροί, 647 βαριά τραυματίες και 12.610 ελαφρά, σύνολο δηλαδή 13.871.
Σύμφωνα με την Τροχαία, ο βασικός παράγοντας είναι η υπερβολική ταχύτητα, και ακολουθούν η μη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας, καθώς και η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης.
Σημαντικές είναι και οι διαπιστώσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου, παραβίαση σηματοδότη και παραβίαση πινακίδας STOP.
Πηγή: vradini.gr