Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
1
07:59 | 26/02/2023

Με πολυετή εμπειρία σε υπηρεσίες της Τροχαίας στο παρελθόν, η Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου ανέλαβε πριν από περίπου έναν μήνα τα νέα της καθήκοντα ως επικεφαλής της υπηρεσίας στη Θεσσαλονίκη.

Σε μια περίοδο που το κυκλοφοριακό ζήτημα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που απασχολούν τους Θεσσαλονικείς και το ερώτημα “πού είναι η τροχαία” ακούγεται πολύ συχνά από τα στόματα οδηγών και πεζών, η νέα ηγεσία της τροχαίας καλείται να καταρτίσει έναν αποτελεσματικό σχεδιασμό για μια βιώσιμη πόλη.

Διαβάστε επίσης

Βάση του σχεδίου της κ. Παπαγεωργοπούλου αποτελούν η αύξηση των ελέγχων για παράνομα σταθμευμένα οχήματα και η εντατικοποίηση της τροχονομικής αστυνόμευσης στο κέντρο της πόλης. Στο πλαίσιο αυτό, επιστρατεύονται με εντατικότερο τρόπο οι γερανοί, με στόχο να μπει μια τάξη στην πόλη. Η Διευθύντρια της Τροχαίας δηλώνει επίσης πρόθυμη να συζητήσει ακόμη και ρηξικέλευθες προτάσεις όπως ο δακτύλιος ή η απαγόρευση της κίνησης των ΙΧ στο ιστορικό κέντρο, μόνο όμως στη βάση επιστημονικής μελέτης.

Διαβάστε τη συνέντευξη της Διευθύντριας Τροχαίας Θεσσαλονίκης στο thestival.gr:

Κα Παπαγεωργοπούλου, έχετε πολυετή εμπειρία στην Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης. Τι σκοπεύετε να αλλάξετε στο επιχειρησιακό σχεδιασμό ως επικεφαλής της υπηρεσίας;

Η πολυετής εμπειρία μου από διάφορες Υπηρεσίες Τροχαίας μού έχει δείξει ότι σημαντική κυκλοφοριακή επιβάρυνση στο κέντρο της πόλης δημιουργούν οι παράνομες σταθμεύσεις οχημάτων. Βασική προτεραιότητα της Υπηρεσίας μας αποτελεί η εντατικοποίηση των ελέγχων παρανόμων σταθμεύσεων μέσω της συγκρότησης εξειδικευμένων συνεργείων στα οποία θα συμμετέχουν και γερανοφόρα οχήματα.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να διευκρινίσω ότι η συμμετοχή των γερανοφόρων οχημάτων, ήδη εφαρμόζεται σε καθημερινή βάση τα τελευταία 2 χρόνια με θετικά αποτελέσματα. Συνεχίζουμε, λοιπόν, το έργο των προκατόχων μου, προσαρμοσμένο στα σημερινά δεδομένα.

Το κυκλοφοριακό ζήτημα αποτελεί διαχρονικά ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Θεσσαλονικείς στην καθημερινότητα τους. Τα τελευταία χρόνια η κατάσταση έχει οξυνθεί, με αποτέλεσμα κατά χρονικές περιόδους, ιδιαίτερα το κέντρο της πόλης, να είναι αδιάβατο. Τι έχει αλλάξει και η κατάσταση έχει επιβαρυνθεί σε τέτοιο βαθμό;

Μετά από 2 χρόνια πανδημίας διανύουμε μία μεταβατική περίοδο. Διαφαίνεται ότι τα περιοριστικά μέτρα που εφαρμόστηκαν σα να «γέννησαν» στους πολίτες μια μεγάλη ανάγκη για ιδιαίτερα αυξημένη κυκλοφορία, που σε ανθρώπινο επίπεδο μοιάζει απολύτως κατανοητή.

Παράλληλα, μεγάλος αριθμός πολιτών για λόγους προστασίας της υγείας του συνεχίζει να μετακινείται μεμονωμένα. Με άλλα λόγια, παρατηρούμε ότι στους κεντρικούς οδικούς άξονες κυκλοφορεί αυξημένος αριθμός οχημάτων, στα οποία, πέρα από τον οδηγό, επιβαίνει το πολύ ένα άτομο.

Η Διεύθυνση Τροχαίας γίνεται πολύ συχνά αποδέκτης παραπόνων για την κατάσταση στην πόλη. Σε τι βαθμό ευθύνεται η υπηρεσία για το κυκλοφοριακό ζήτημα;

Άποψή μου είναι ότι πριν από την απόδοση οποιασδήποτε εξωτερικής ευθύνης, καλό είναι ως άνθρωποι να στραφούμε πρωτίστως προς τον εαυτό μας και να αναρωτηθούμε σχετικά με τη δική μας οδηγική συμπεριφορά. Πότε ήταν η τελευταία φορά που στάθμευσα παράνομα, έστω και για ένα λεπτό στη λεωφορειολωρίδα για να παραλάβω τον πρωινό μου καφέ από την παρακείμενη καφετέρια; Τείνουμε να διπλοσταθμεύουμε; Μήπως μπαίνουμε στη λεωοφορειολωρίδα όταν βιαζόμαστε; Χρησιμοποιούμε εναλλακτικά μέσα μετακίνησης; 

-Πολλές φορές γίνεται λόγος για υποστελέχωση της υπηρεσίας. Πόση δύναμη είναι καθημερινά διαθέσιμη για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας  και την αστυνόμευση στο κέντρο της πόλης;

-Για την εκπλήρωση της ειδικής αποστολής της Υπηρεσίας μας απαιτείται η δρομολόγηση ενεργειών σε πολλαπλά επίπεδα. Παράλληλα με το έργο της ρύθμισης της κυκλοφορίας η υπηρεσία μας διαθέτει ικανό αριθμό Αστυνομικών για τη διερεύνηση των τροχαίων ατυχημάτων υλικών ζημιών, αλλά και για τη διενέργεια προανάκρισης σε ατυχήματα με ελαφρύ, σοβαρό τραυματισμό.

Παράλληλα, Αστυνομικοί της Τροχαίας στελεχώνουν ειδικά κλιμάκια, που εξειδικεύονται στον έλεγχο τροχονομικών παραβάσεων, που ευθύνονται για το τροχαίο ατύχημα ή επιτείνουν τις συνέπειές του. Ακόμη, σε προληπτικό επίπεδο, αστυνομικοί που υπηρετούν σε εσωτερικές υπηρεσίες συμμετέχουν σε ειδικά προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής που απευθύνονται σε ειδικές πληθυσμιακές ομάδες (μαθητές, ηλικιωμένοι, κ.λ.π.).

Τέλος, μεγάλος αριθμός τροχονόμων διατίθεται σε καθημερινή βάση για τη λήψη μέτρων Τροχαίας κατά τη διάρκεια εκδηλώσεων (συγκεντρώσεις, διαμαρτυρίες, αγώνες, αθλητικά δρώμενα που διεξάγονται σε δημόσια οδό κ.λ.π.). Οπότε αναλογιζόμενοι όλα τα παραπάνω καταβάλλουμε προσπάθεια ώστε σε καθημερινή βάση να διατίθεται στο κέντρο της πόλης ένας ικανός αριθμός τροχονόμων με αποκλειστικό καθήκον τη ρύθμιση της κυκλοφορίας.

H παράνομη στάθμευση «στραγγαλίζει» το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Η Τροχαία πραγματοποιεί ελέγχους σε αυτό το πεδίο σε καθημερινή βάση ή το έργο αυτό έχει αναλάβει η δημοτική αστυνομία;

Στοχεύοντας στην αποφυγή κυκλοφοριακών συμφορήσεων, συγκροτούνται ειδικά συνεργεία της Υπηρεσίας μας, που προβαίνουν σε συστηματικούς ελέγχους παρανόμων σταθμεύσεων. Σε καθημερινή βάση βεβαιώνεται από τροχονόμους πεζούς ή εποχούμενους σημαντικός αριθμός παραβάσεων παράνομης στάθμευσης δίδοντας προτεραιότητα σε οδικούς άξονες, που «πονούν» κυκλοφοριακά. Σε τακτά χρονικά διαστήματα, πραγματοποιούνται μικτά συνεργεία ελέγχου σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δημοτικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης με αξιοσημείωτα αποτελέσματα.

Με την ανάληψη των νέων καθηκόντων σας συναντηθήκατε με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα. Ποια ήταν τα πρώτα ζητήματα  που σας έθεσε;

Κοινό μας μέλημα είναι η δρομολόγηση κάθε δυνατής υπηρεσιακής ενέργειας που θα συνέβαλε στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των Θεσσαλονικέων. Συζητήσαμε την ανάγκη εντατικοποίησης της τροχονομικής αστυνόμευσης του κέντρου της πόλης μας με τη διάθεση εξειδικευμένων συνεργείων και Τροχονόμων, ιδίως κατά τις ώρες αιχμής, που οι συμπολίτες μας κινούνται προς ή από την εργασία τους.

-Κατά καιρούς έχουν προταθεί διάφορες ρηξικέλευθες λύσεις για τη διαχείριση του κυκλοφοριακού προβλήματος στο κέντρο της πόλης, μεταξύ των οποίων η απαγόρευση της κυκλοφορίας των ΙΧ στο ιστορικό κέντρο ή η εφαρμογή δακτυλίου στις κεντρικές οδούς. Θα μπορούσαν να αποτελέσουν ρεαλιστική επιλογή οι προτάσεις αυτές για τη Θεσσαλονίκη του σήμερα;

Προσωπικά δηλώνω πρόθυμη να συζητήσω οποιαδήποτε πρόταση που στοχεύει στον περιορισμό κυκλοφοριακών δυσκολιών, εφόσον όμως βασίζεται σε ειδική κυκλοφοριακή μελέτη. Πριν την εφαρμογή οποιοιδήποτε μέτρου, χρειάζεται να έχει προηγηθεί επιστημονική μελέτη, που να έχει αξιολογήσει την προκαλούμενη κυκλοφοριακή επίπτωση.

thestival.gr

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis