Τα ραντάρ ταχύτητας εξελίσσονται με γοργό ρυθμό όπως φαίνεται και από τις νέες πολλαπλών ρόλων συσκευές που βρίσκονται ήδη στους δρόμους της Ευρώπης.
Οι νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στα σύγχρονα αυτοκίνητα για να τα κάνουν πιο ασφαλή έχουν εφαρμογή και σε άλλους τομείς σχετικούς με την οδική ασφάλεια, όπως είναι και η βεβαίωση των παραβάσεων.
Διαβάστε επίσης
Τα γνωστά ραντάρ ταχύτητας επωφελούνται επίσης από την πρόοδο της τεχνολογίας και γίνονται πιο αποτελεσματικά, αναφορικά με την βασική τους λειτουργία που είναι η εφαρμογή των ορίων ταχύτητας και η βεβαίωση κλήσεων στους παραβάτες οδηγούς.
Εκτός από το παραπάνω οι νέες τεχνολογίες επιτρέπουν στα ραντάρ ταχύτητας να αποκτήσουν νέους επιπλέον ρόλους αλλά και να «κόψουν» κλήσεις και για άλλες παραβάσεις του ΚΟΚ που μέχρι πρότινος μπορούσαν να εντοπιστούν μόνο από άνθρωπο.
Αξιοποιώντας τεχνολογίες Lidar τριών διαστάσεων ένα νέο πολλαπλών ρόλων ραντάρ έχει κάνει την εμφάνισή του στους ευρωπαϊκούς δρόμους, το οποίο μπορεί να εντοπίσει μια ποικιλία από επικίνδυνες παραβάσεις του ΚΟΚ
Το εν λόγω ραντάρ ονομάζεται Nano-Cam, αποτελεί δημιουργία της Parifex και έχει τη δυνατότητα αυτόματης περιστροφής γύρω από τον κάθετο άξονά του και έτσι προσφέρει κάλυψη 360 μοιρών στην περιοχή που έχει εγκατασταθεί σε ακτίνα έως και 100 μέτρων.
Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει ακόμη περισσότερο από τις υπόλοιπες συσκευές που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα είναι, η φορητότητα του καθώς οι διαστάσεις του παρουσιάζονται ιδιαίτερα μαζεμένες αλλά και το γεγονός ότι μπορεί να τοποθετηθεί σε ένα τρίποδο και να καλιμπραριστεί αυτόματα ξεκινώντας τη λειτουργία του μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.
Ξεχωριστό χαρακτηριστικό του νέου ραντάρ είναι επίσης και το γεγονός ότι μπορεί να τοποθετηθεί και να λειτουργήσει τόσο στην άκρη του δρόμου, όσο και πάνω σε αυτοκίνητο αλλά και μοτοσικλέτα, ενώ μπορεί να βεβαιώσει παραβάσεις σε ταχύτητες έως και 250 χλμ./ώρα.
Επιπλέον το ραντάρ μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο αστικό περιβάλλον αλλά και στον αυτοκινητόδρομο και εκτός από κλήσεις σχετικές με τα όρια ταχύτητας μπορεί να βεβαιώσει παραβάσεις για κατάληψη διάβασης πεζών, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και πινακίδας STOP, οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα αλλά και μη τήρηση ασφαλούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα.
Το επόμενης γενιάς ραντάρ έχει επίσης τη δυνατότητα επικοινωνίας με οχήματα αυτόνομης οδήγησης, αν και για την αξιοποίηση αυτής της πολύ σημαντικής λειτουργίας θα πρέπει να περιμένουμε ακόμη μερικά χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, η νέα συσκευή που μπορεί να επιτηρεί την ροή της κυκλοφορίας αλλά και την παρουσία και κίνηση πεζών και ποδηλατών, έχει τη δυνατότητα να επικοινωνήσει με τα αυτοματοποιημένης οδήγησης οχήματα και εφόσον αυτά έχουν ενεργοποιήσει τη συγκεκριμένη λειτουργία, να μειώσει την ταχύτητά τους προς αποφυγή ατυχήματος.
Όλα δείχνουν ότι η πρώτη χώρα που θα ενσωματώσει τα νέα ραντάρ στα μέσα επιτήρησης και βεβαίωσης παραβάσεων που βρίσκονται στη διάθεσή της είναι η Γαλλία που έχει και τις περισσότερες ανάλογες συσκευές από οποιαδήποτε άλλη χώρα στη Γηραιά Ήπειρο.