Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
policenet_39_intime
12:32 | 12/02/2024

Εν ριπή οφθαλμού η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης άλλαξε τη δομή και – αναμφίβολα – τη λειτουργικότητα πολλών νευραλγικών υπηρεσιών της με σκοπό να ενισχύσει με προσωπικό τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, η οποία καλείται να αντιμετωπίσει το χάος του κυκλοφοριακού προβλήματος που προκάλεσε η έναρξη κατασκευής του FlyOver στη περιφερειακή οδό της πόλης.

Πως όμως γίνεται αντιληπτή η αλλαγή της δομής και της λειτουργικότητας νευραλγικών υπηρεσιών της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης;

Διαβάστε επίσης

Από την οπτική της αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού προβλήματος η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης προσπαθεί να ξεπεράσει τις ελλείψεις προσωπικού της – που γενικά ταλανίζει όλες τι υπηρεσίες της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης – ώστε να αντιμετωπίσει τις αυξημένες ανάγκες που δημιουργήθηκαν. 

Από την οπτική της αντιμετώπισης της εγκληματικότητας συνολικά, υπηρεσίες απογυμνώνονται και παραμένουν υποστελεχωμένες αδυνατώντας να ανταπεξέλθουν όχι μόνο στη καταπολέμηση του εγκλήματος αλλά και στο να εξυπηρετήσουν ανελαστικές υπηρεσιακές ανάγκες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Υποδιεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών Βόρειας Ελλάδας από την οποία αποσπάστηκαν 20!!!! άτομα στη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, 20 άτομα εξιδεικευμένου προσωπικού. Μια υπηρεσία που πλέον καλείται να ανταπεξέλθει στο εξαιρετικά μεγάλο έργο της που είναι προϊόν της τεράστιας γεωγραφικής έκτασης που καλύπτει – αφού καλύπτει σχεδόν το 50% της Ελληνικής Επικράτειας.

Μια υπηρεσία που καλείται πλέον να ανταπεξέλθει στο έργο της που είναι αποτέλεσμα της τεράστιας προσφοράς που έχει στις προανακριτικές αρχές, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην εξιχνίαση εγκληματικών ενεργειών, από τη πιο ασήμαντη έως τη πιο σημαντική.

Ακόμη όμως και στην περίπτωση που αποδεχτούμε ότι τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, θα πρέπει όλοι να συμβάλουν στην αντιμετώπιση αυτών των εκτάκτων αναγκών, τότε η Διοίκηση οφείλει να λάβει υπόψη τις αρχές της αναλογικότητας και της χρηστής διοίκησης.

Δεν είναι δυνατόν μια Υπηρεσία που στο διάστημα τριάντα και πλέον ετών λειτουργίας (1992-2022) υπερδιπλασιασε τις υποδομές και την εδαφική της αρμοδιότητα, να τυγχάνει αύξησης... 19 οργανικών θέσεων.

Δεν είναι δυνατόν η τρέχουσα προβλεπόμενη οργανική δύναμη αστυνομικών γενικών καθηκόντων μιας Υπηρεσίας επιπέδου Υποδιεύθυνσης και 7 Τμημάτων, να αντιστοιχεί στην οργανική δύναμη 1 ΑΤ η ΤΔΛ (!!!).

Δεν είναι δυνατόν μια Υπηρεσία ανελαστικών υπηρεσιακών αναγκών όλο το 24ωρο να αντιμετωπίζεται ως .... Επιτελείο.

Δεν είναι επίσης δυνατόν να καλείται να συνδράμει στις έκτακτες αυτές συνθήκες και περιστάσεις με τετραπλάσιο προσωπικό συγκριτικά με Υπηρεσίες επιπέδου Διεύθυνσης (!!!!).

Δε μπορεί να μπει στη ζυγαριά ποιος έχει προτεραιότητα, η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης ή καταπολέμηση του εγκλήματος και της καθημερινής εγκληματικότητας που απασχολεί και ταλαιπωρεί το καθημερινό πολίτη. Ωστόσο αυτό που μπορεί να μπει στη ζυγαριά είναι τελικά ποιος ή ποιοι είναι αρμόδιοι για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης και ποιος είναι ο αποκλειστικός υπεύθυνος για τη καταπολέμηση του εγκλήματος. Τα ερωτήματα είναι εύκολο να απαντηθούν. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν είναι αποκλειστικό έργο των υπηρεσιών τροχαίας και μάλλον στην ιεράρχηση των λύσεων είναι πολύ πίσω… αντίθετα στη καταπολέμηση του εγκλήματος πρωταρχικό ρόλο έχει η Ελληνική Αστυνομία και όλες οι υπηρεσίες της.

Τελικά προς τα που γέρνει η ζυγαριά;;;;;

Δρ. ΤΖΗΜΟΠΟΥΛΟΣ Δημήτριος

Αστυνομικός Υποδιευθυντής

Χημικός, MSc, PhD

Αναπληρωτής Υπεύθυνος Διεθνών και Δημοσίων Σχέσεων Π.Ο.ΑΞ.Ι.Α.

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis