Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
18:55 | 09/05/2023

Σε ποιόν από εμάς δεν είναι γνώριμο το συναίσθημα της κούρασης ανακατεμένο με νεύρα και άγχος όταν γυρνώντας στο σπίτι μετά από μια (ακόμα) κουραστική βάρδια αναλαμβάνεις «επ’ ώμου» την επικίνδυνη αποστολή που ακούει στο όνομα «διάβασμα των παιδιών». Μια αποστολή που συχνά περιλαμβάνει τι άλλο; Το βαρύ πυροβολικό των Αγγλικών!

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς σε όλους μας και έχοντας ρωτήσει τους ειδικούς – special thanks στην Ακαδημαϊκή Ομάδα του Αγγλικού Προγράμματος της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης– συλλέξαμε για εσάς τα πιο χρήσιμα tips! Here’s the operation plan!

Φτιάξτε ρουτίνα μελέτης!

• Καθιερώστε μαζί με το παιδί σας μια ρουτίνα μελέτης και αφήστε το να επιλέξει μία σταθερή ημέρα και ώρα που θα κάνει το homework για το επόμενο μάθημα. Παρότι δεν υπάρχει «μαγικός αριθμός» ως προς το χρόνο που χρειάζεται να αφιερώνει κάθε παιδί στη μελέτη, καλό είναι να μην υπάρχει χρονική πίεση από άλλες (εξωσχολικές) δραστηριότητες και να επιλεχθεί ώρα συμβατή με την αποδοτικότητα του παιδιού σας.

• Επιλέξτε μαζί με το παιδί σας ένα σταθερό χώρο μελέτης εξασφαλίζοντας ότι θα υπάρχει ησυχία και όσο το δυνατόν λιγότεροι περισπασμοί. Για παράδειγμα, αν το παιδί διαβάζει στο τραπέζι στο σαλόνι, εξασφαλίστε ότι η τηλεόραση θα είναι κλειστή ή ότι δεν θα το απασχολήσουν άλλα μέλη της οικογένειας. Μην ξεχνάτε να επιβεβαιώνετε μαζί τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα το χώρο μελέτης, καθώς είναι πιθανόν μεγαλώνοντας να αλλάξουν το αγαπημένο τους περιβάλλον για αυτό το σκοπό.

• Απομακρύνετε τους «πειρασμούς»: Ησυχία, τάξη και ασφάλεια! Την ώρα της μελέτης απομακρύνετε παιχνίδια, κινητά, tablets ή άλλα αντικείμενα, όπως το laptop, που εύκολα μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή του παιδιού. Εφόσον ο υπολογιστής είναι απαραίτητος, καλό είναι ανά διαστήματα να κάνετε «καταδρομικές» για να βεβαιωθείτε ότι το παιδί δεν καθυστερεί ή σταματά τη μελέτη του για να σκρολάρει  άσκοπα στο Tik Tok ή να παίξει παιχνίδια. (Λογικά όλοι έχουμε δώσει «αγώνες» και «μάχες» για αυτά! Οπότε ας σκεφτούμε πρακτικά!)

• Μάθετε στο παιδί να έχει έτοιμα όλα τα «υλικά» που θα χρειαστεί για τη μελέτη (στη γλώσσα μας να είναι ΕΤΟΙΜΟΠΟΛΕΜΑ), π.χ. τα βιβλία, τα φυλλάδια, τα τετράδια, τις γόμες και τα μολύβια του (Αν αυτό υπήρχε σε ζώνη εξάρτησης θα ήμασταν όλοι χαρούμενοι!). Με αυτό τον τρόπο το παιδί οργανώνεται καλύτερα και δεν χρειάζεται να σηκώνεται και να διακόπτει τη μελέτη του για να πάρει το «μολύβι» ή το «τετράδιο» που ξέχασε.

• Καλό θα ήταν να αποφεύγεται η απότομη μετάβαση από το παιχνίδι στη μελέτη. Ενδεχομένως ενδιάμεσες δραστηριότητες, όπως τάισμα κατοικίδιου, δουλειές σπιτιού, κλπ. να διευκολύνουν την ομαλή μετάβαση. Αποφύγετε οδηγίες όπως: «Θα φας καμπάνα! Σταμάτα να παίζεις για να διαβάσεις»! Ξέρουμε ότι «δουλεύουν» στο γραφείο αλλά εδώ δεν πιάνουν! Ενδέχεται μάλιστα να επηρεάσουν την απόδοση του παιδιού ή να δημιουργήσουν αρνητικούς συσχετισμούς με τη μελέτη. Δοκιμάστε λύσεις που να προωθούν τη συνεργασία, π.χ. πείτε «Έχεις 5 λεπτά για να ολοκληρώσεις το παιχνίδι σου και να πας να διαβάσεις.»

Καθοδήγηση - Αυτονόμηση

  • Αν και σας φαίνεται πολύ φυσικό να δίνετε εσείς το βήμα … είναι βασικό να ακολουθείτε τις οδηγίες των καθηγητών. Διαβάστε μαζί με το παιδί τη λίστα με τα όσα έχουν ανατεθεί και φτιάξτε μαζί ένα χρονοδιάγραμμα.
  • Μάθετε στο παιδί να ξεκινά πάντα τη μελέτη κάνοντας επανάληψη σε όσα έγιναν κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Μην ξεχνάτε να ενημερώνεστε από το τετράδιο επικοινωνίας ή την εκπαιδευτική πλατφόρμα σχετικά με την ύλη που καλύφθηκε στην τάξη και συμβουλέψτε το παιδί σας να μελετήσει το λεξιλόγιο, τους κανόνες της γραμματικής, τις σημειώσεις που κράτησε στο τετράδιο ή να διαβάσει το κείμενο του βιβλίου προτού προχωρήσει σε όσα έχουν ανατεθεί.
  • Εάν κάτι δυσκολεύει το παιδί ιδιαίτερα, καλό είναι να μην το αφήνει για το τέλος, αλλά να ξεκινάει από αυτό, ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες. Για παράδειγμα, εάν ένα παιδί που δυσκολεύεται στη μελέτη της ορθογραφίας την αφήσει για το τέλος, πιθανότατα θα δυσκολευτεί ακόμα περισσότερο λόγω κούρασης να ολοκληρώσει τη μελέτη του, καλλιεργώντας έτσι αρνητικά συναισθήματα για την ορθογραφία. Αντιθέτως, εάν ξεκινήσει από το «πιο δύσκολο», ο μεγαλύτερος βαθμός συγκέντρωσης και η λιγότερη κούραση θα του επιτρέψουν να μελετήσει με επιτυχία, καλλιεργώντας το αίσθημα της ικανοποίησης.
  • Αφήστε το «σκοπέτο» και βοηθήστε το παιδί σας να ξεκινήσει την μελέτη δείχνοντάς του το σωστό δρόμο για την επίλυση των εργασιών, διαβάζοντας μαζί του μόνο τις οδηγίες και δίνοντας του συμβουλές (Και όχι «παραγγέλματα» - το τονίζουμε αυτό!) για το πώς θα δουλέψει. Στόχος είναι η σταδιακή αυτονόμηση του παιδιού στη μελέτη.
  • Αντισταθείτε στον «πειρασμό» να διορθώσετε εσείς τυχόν λάθη στις ασκήσεις (Ξέρουμε ότι χρειάζεται αυτοπειθαρχία, αλλά όλοι μας εδώ διαθέτουμε άφθονη από αυτή, σωστά;). Εάν εντοπίσετε ότι υπάρχει κάποιο λάθος, μη φοβηθείτε να αφήσετε το παιδί σας να τραβήξει το «λούκι». Ζητείστε του να ελέγξει πιο προσεκτικά τις απαντήσεις του και αφήστε το να κάνει όποια διόρθωση κρίνει απαραίτητη. Μην στερήσετε από τον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να έχει την πλήρη εικόνα για την ύλη και την πρόοδο των μαθητών.
  • Δοκιμάστε παιχνίδια ρόλων (όσοι έχουμε περάσει από ΑΣΦΑΛΕΙΑ, κάτι ξέρουμε…)! Μετατρέψτε τον εαυτό σας σε μαθητή και το παιδί σας σε δάσκαλο! Δεν φαντάζεστε πόσα πολλά μπορεί να σας διδάξει, δείχνοντας πραγματικά πόσα έχει ήδη καταλάβει!

Στο τέλος της μελέτης, απλά βεβαιωθείτε ότι έχουν γίνει όλες οι εργασίες. Ρωτήστε το παιδί αν έχει ολοκληρώσει τη μελέτη του και ελέγξτε διακριτικά τη λίστα μαζί του. Ζητήστε του να μαζέψει όλα τα πράγματά του (βιβλία, φυλλάδια, κασετίνα, κλπ.) και να ετοιμάσει την τσάντα του για το επόμενο μάθημα.

 

Επιβράβευση

  • Επιβραβεύστε την πρόοδο αλλά χρησιμοποιείστε «υλικές αμοιβές» με φειδώ! Η παροχή περιστασιακών αμοιβών κατά την επίτευξη των στόχων της μελέτης μπορεί να αποτελέσει σημαντική κινητήρια δύναμη στα αρχικά στάδια καθιέρωσης της ρουτίνας, αλλά είναι σημαντικό σταδιακά να αποσύρεται. Επενδύστε όμως άφοβα στο «λελογισμένο έπαινο» που θα καλλιεργήσει εσωτερικά κίνητρα και φυσικά μείνετε μακριά από τιμωρίες. Εδώ τα «Φ» ξεκάθαρα δεν ωφελούν!
  • Επιβραβεύστε τα παιδιά για την προσπάθειά τους (μικρή ή μεγάλη, επιτυχημένη ή όχι) και όχι (μόνο) για τα έμφυτα ταλέντα τους. Μην ξεχνάτε ότι η πρόοδος δεν έχει για όλους τον ίδιο ρυθμό… το να μαθαίνουμε αργά δεν σημαίνει ότι δεν μαθαίνουμε αποτελεσματικά!

Αυτά είναι λίγα από τα tips που σίγουρα δουλεύουν, ωστόσο το βασικότερο όλων είναι τα παιδιά να απολαμβάνουν το μάθημα που κάνουν στην τάξη και να παίρνουν χαρούμενα «φύλλο πορείας» για το σπίτι για να συνεχίσουν τη μάθηση εκεί. Οπότε, το να τα εμπιστευτείτε στα καλύτερα χέρια είναι ο μόνος τρόπος για να κερδίσετε τη μάχη! Δείτε τις προτάσεις του policenet, σκεφτείτε ποια ταιριάζει σε εσάς και το παιδί σας, ενημερωθείτε για τις ειδικές προσφορές και «τους ζυγούς λύσατε»!

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis