Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Posted by teddy on
με αφορμη περιπτωση χαλκιδικης ,οταν σε μαγαζι ακολουθηται η αυτοφωρη διαδικασια το κλεινουμαι?και εαν εχει κοσμο π.χ. 300 ατομα μεθυσμενους κλπ τι κανουμε?
Greek

Υποβλήθηκε από sakrunner. Ημερομηνία: Δευ, 08/05/2013 - 23:29 Μόνιμος σύνδεσμος

βασικα δεν προβλεπεται απο καπου να το κλεισεις το μαγαζι, εφαρμοσες την ισχυουσα νομοθεσια με το αυτοφωρο τοτε εισαι ενταξει.

Υποβλήθηκε από 27101997. Ημερομηνία: Τρί, 08/06/2013 - 00:52 Μόνιμος σύνδεσμος

Εμείς την στιγμή που διαπιστώνουμε την παραβίαση σφραγίδας, ακολουθούμε μόνο την αυτόφωρη διαδικασία και τίποτα άλλο. Την επανασφράγιση την κάνει ο οικείος Δήμος, κατόπιν σχετικής ενημέρωσης του Α.Τ. που σχημάτισε την δικογραφία για το εν λόγω αδίκημα.

Υποβλήθηκε από gothamm. Ημερομηνία: Τρί, 08/06/2013 - 19:35 Μόνιμος σύνδεσμος

Ο Δήμος; Εννοείς τη Δημοτική Αστυνομία, η οποία βάσει νόμου καταργήθηκε. Όλες οι αρμοδιότητες της Δημοτικής Αστυνομίας έχουν μεταβιβαστεί στην ΕΛ.ΑΣ.

Υποβλήθηκε από 27101997. Ημερομηνία: Τετ, 08/07/2013 - 10:06 Μόνιμος σύνδεσμος

Ναι την Δημοτική Αστυνομία εννοώ, η οποία υπάγεται στον Δήμο και μέχρι 31 Σεπτεμβρίου απ' όσο γνωρίζω θα ασκεί κανονικά τα καθήκοντα της. Τώρα τι θα ισχύσει μετά θα το δούμε. Πάντως η διαδικασία είναι αυτή που σου ανέφερα στην αρχική απάντηση μου.

Υποβλήθηκε από cperis. Ημερομηνία: Τετ, 08/07/2013 - 10:20 Μόνιμος σύνδεσμος

Η σχετική αρμοδιότητα ανήκει στον Δήμο που την ασκεί μέσω της δημοτικής αστυνομίας. Οπου δεν υπάρχει ορίζονται υπάλληλοι του Δήμου. Αυτο θα γίνεται και μετα. Βέβαια στην συγκεκριμένη περίπτωση η σφράγιση ήταν του ΣΔΟΕ οπότε αυτο μέριμνα για την επανασφραγιση

Υποβλήθηκε από tamiya. Ημερομηνία: Τετ, 08/07/2013 - 11:28 Μόνιμος σύνδεσμος

Μετά από παράκληση πολλών συναδέλφων που εκτελούν χρέη Αξιωματικού Υπηρεσίας σε Αστυνομικά Τμήματα, η Συνδικαλιστική Κίνηση Αστυνομικών Υπαλλήλων [Σ.Κ.Α.Υ.] Θεσσαλονίκης, σας παραθέτει την ερμηνεία-ανάλυση του άρθρου 232Α του Π.Κ., από τον Νομικό-Ποινικολόγο-Εγκληματολόγο ΔΕΡΜΕΝΟΥΔΗ Αθ. Νικόλαο.:

[quote]ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΑ ΓΡΑΜΜΗ

Είναι δεδομένο και αυτόδηλο ότι ο κάθε ανακριτικός υπάλληλος ως εφαρμοστής του δικαίου δεν δικαιολογείται να μην γνωρίζει τον νόμο που θα εφαρμόσει (άγνοια νόμου δεν συγχωρείται).

Έτσι μετά από παράκληση πολλών πρώην συναδέρφων μου έκρινα σκόπιμο να παραθέσω το αρ232ΑΠΚ(Μη συμμόρφωση σε προσωρινή διαταγή, δικαστική απόφαση ή εισαγγελική διάταξη) σε πλήρη ανάλυση αλλά και με εμπεριστατωμένη αιτιολογία. Το αρ 232ΑΠΚ βρίσκεται σε πλήρη ανάλυση στο βιβλίο «προανακριτικός επαγγελματικός οδηγός σύνταξης δικογραφιών».

Άρθρο 232Α

1. Όποιος με πρόθεση δεν συμμορφώθηκε σε προσωρινή διαταγή δικαστή ή δικαστηρίου ή σε διάταξη δικαστικής αποφάσεως, με την οποία υποχρεώθηκε σε παράλειψη ή σε ανοχή ή σε πράξη που δεν μπορεί να γίνει από τρίτο πρόσωπο και η επιχείρησή της εξαρτάται αποκλειστικά από τη βούλησή του, ή σε διάταξη εισαγγελέα σχετική με την προσωρινή ρύθμιση της νομής μεταξύ ιδιώτη και Δημοσίου ή Ο.Τ.Α. ή άλλου Ν.Π.Δ.Δ., τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι (6) μηνών αν η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη,

2. Η διάταξη της προηγούμενης παραγράφου δεν εφαρμόζεται όταν η πράξη συνίσταται στην αποκατάσταση της έγγαμης συμβίωσης ή εξαρτάται από την ύπαρξη στο πρόσωπο του αρνούμενου να συμμορφωθεί ιδιαίτερων προϋποθέσεων για να ασκήσει τις τεχνικές ή επιστημονικές ικανότητές του και η άρνησή του δεν οφείλεται σε δυστροπία του.

1. Έννοια

Το έγκλημα του αρ. 232Α ΠΚ διαπράττει εκείνος ο οποίος, με πρόθεση δεν συμμορφώθηκε σε προσωρινή διαταγή δικαστή ή δικαστηρίου ή σε διάταξη δικαστικής απόφασης, με την οποία υποχρεώθηκε σε παράλειψη ή σε ανοχή ή σε πράξη που δεν μπορεί να γίνει από τρίτο πρόσωπο και η επιχείρησή της εξαρτάται αποκλειστικά από τη βούλησή του ή σε διάταξη εισαγγελέα, σχετική με την προσωρινή ρύθμιση της νομής μεταξύ ιδιώτη και Δημοσίου ή ΟΤΑ ή άλλου ΝΠΔΔ.

2. Δικαιολογητικός λόγος της σχετικής διάταξης

Ο δικαιολογητικός λόγος της σχετικής διάταξης, είναι η εφαρμογή των προσωρινών διαταγών που εκδίδονται από δικαστές ή δικαστήρια και αγνοούνται ή παραβιάζονται από αυτούς που είναι υποχρεωμένοι να τις εφαρμόσουν, με συνέπεια να καθίστανται άνευ αντικειμένου δημιουργώντας δυσμενή σχόλια για τη δικαιοσύνη.

3. Σκοπός της σχετικής διάταξης

Με τη σχετική ρύθμιση σκοπείται η συμμόρφωση του υπόχρεου στην προσωρινή διαταγή που εκδίδεται συνήθως με την κατάθεση της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων, διαδικασίας στην οποία προσφεύγει συχνά ο πολίτης λόγω της βραδύτητας που παρουσιάζεται στην απονομή της δικαιοσύνης.

4. Προστατευόμενο έννομο αγαθό

Προστατευόμενο έννομο αγαθό σύμφωνα με την αυθεντικά διατυπωμένη βούληση του νομοθέτη, είναι η απονομή της δικαιοσύνης και ειδικότερα ο σεβασμός στις αποφάσεις της δικαιοσύνης, με τις οποίες ικανοποιείται το αίσθημα περί δικαίου.

5. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα του εγκλήματος

Το έγκλημα αυτό είναι κοινό, απλό, τυπικό (απλής συμπεριφοράς), μη ιδιόχειρο στιγμιαίο, αφηρημένης διακινδύνευσης, γνήσιας παράλειψης, γνήσιο πολύτροπο υπαλλακτικώς μικτό έγκλημα.

ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ – ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ (ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ – αρ. 7 § 1Σ)

Απαρτίζεται από την αντικειμενική και την υποκειμενική υπόσταση του εγκλήματος.

Α) Αντικειμενική υπόσταση του εγκλήματος

α) Υποκείμενο του εγκλήματος (δράστης του εγκλήματος)

Εφόσον το έγκλημα είναι κοινό, δράστης του εγκλήματος αυτού μπορεί να είναι οποιοσδήποτε. Υπαίτιος μη συμμόρφωσης σε προσωρινή διαταγή, δεν μπορεί να είναι τρίτος που δεν δεσμεύεται από αυτήν.

β) Υλικό αντικείμενο της πράξης

Ιδεατό, αφηρημένο και μη ενσώματο νομικό αντικείμενο που εξατομικεύει το προσβαλλόμενο έννομο αγαθό στο έγκλημα αυτό, είναι η δικαιοσύνη – δικαστική αρχή, ενώ υλικό αντικείμενο είναι η συγκεκριμένη προσωρινή διαταγή δικαστή ή δικαστηρίου ή δικαστική διάταξη, με την οποία υποχρεώθηκε ο δράστης σε πράξη, παράλειψη ή ανοχή που δεν μπορεί να γίνει από τρίτο πρόσωπο και η επιχείρησή της εξαρτάται αποκλειστικά από τη βούληση του δράστη ή διάταξη εισαγγελέα σχετική με την προσωρινή ρύθμιση της νομής μεταξύ ιδιώτη και δημοσίου ή ΟΤΑ ή ΝΠΔΔ.

Η μελέτη των παραπάνω αναφερόμενων στοιχείων επιτρέπει βέβαια τον τονισμό της επισήμανσης ότι η επιχείρηση της πράξης, παράλειψης ή ανοχής θα πρέπει να εξαρτάται αποκλειστικά από βούληση του υπαιτίου.

Έτσι, ορθά ο αρμόδιος εισαγγελέας πλημμελειοδικών, απέρριψε την έγκληση αναφορικά με το αδίκημα του αρ. 232Α ΠΚ, εφόσον η εκτέλεση της δικαστικής απόφασης που ρύθμιζε την επιμέλεια των τέκνων της μητέρας Μ, δεν εξηρτάτο αποκλειστικώς από τη βούλησή της, αλλά μπορούσε να ανατεθεί σε δικαστικό επιμελητή.

Παγίως γίνεται δεκτό ότι στον όρο «προσωρινή διαταγή δικαστή» δεν εμπίπτουν οι περιοριστικοί όροι που επιβλήθηκαν από τον ανακριτή. Δεν φαίνεται ερευνώμενη περίπτωση να αφορά η μη τήρηση των επιβληθέντων από τον Ανακριτή περιοριστικών όρων του κατηγορούμενου που μπορούν να αντικαταστήσουν την προσωρινή του κράτηση, όπως είναι οι όροι εμφανίσεως κατά τακτά διαστήματα ενώπιον εισαγγελικής ή αστυνομικής αρχής, της απαγόρευσης μεταβάσεως ή διαμονής σε ορισμένο τόπο, διότι και κατά τη λεκτική ερμηνεία της διάταξης, οι τεθέντες όροι δεν ταυτίζονται με τον όρο «προσωρινή διαταγή δικαστή» (η διαταγή είναι επιταγή οι δε όροι ως εκ της φύσεώς τους αίρονται).

Πράγματι, αίρονται οι όροι της εμφάνισης του κατηγορούμενου ενώπιον της αρχής και της απαγόρευσης μετάβασης ή διαμονής σε ορισμένο τόπο, εάν αυτός δεν συνεμορφώθη, οπότε και ο ανακριτής διατάσσει την εκ νέου προσωρινή του κράτηση (αρ. 298 ΚΠΔ).

Εξάλλου, σύμφωνα με τη νομολογία, δεν εμπίπτει στη ρύθμιση του αρ. 232Α ΠΚ προσωρινή διαταγή που εκδόθηκε κατά την αναβολή της συζήτησης, εφόσον δεν καταχωρήθηκε στα πρακτικά. Το ίδιο ισχύει και όταν το δικαστήριο διατήρησε την εκδοθείσα προσωρινή διαταγή που εκδόθηκε, υπό τον όρο της συζήτησης της σχετικής αίτησης στην ορισθείσα δικάσιμο.

Έχει επισημανθεί, και σωστά άλλωστε, ότι ενώ για τις δικαστικές αποφάσεις ή διαταγές υπάρχει ένα ευρύτατο φάσμα προστασίας τους, για τη διάταξη του εισαγγελέα υπάρχει αυστηρότατος περιορισμός, διότι προστατεύεται μόνο εκείνη που αφορά στην προσωρινή ρύθμιση νομής ή κατοχής με το συγκεκριμένο περιεχόμενο που καθορίζει ο νόμος.

Έτσι, πραγματώνεται συνταγματικά επιταγή περί επιβολής κυρώσεων σε βάρος των οργάνων της διοίκησης που αρνούνται να συμμορφωθούν με τις ακυρωτικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και των διοικητικών εφετείων. Τα όργανα της διοίκησης, αν και είναι υποχρεωμένα από το Σύνταγμα και το νόμο να εφαρμόσουν τις παραπάνω αποφάσεις, παραλείπουν εκ προθέσεως να συμμορφωθούν. Με την επιβολή κυρώσεων συμπληρώνεται έτσι το προβλεπόμενο σήμερα σύστημα έμμεσης κατά κανόνα εκτέλεσης των άνω αποφάσεων και διαταγών, χάριν της έννομης τάξης και ενισχύσεως του κύρους των δικαστηρίων.

γ) Η πράξη προσβολής του εννόμου αγαθού (εγκληματική συμπεριφορά)

Η πράξη με την οποία προσβάλλεται το έννομο αγαθό στο έγκλημα αυτό, συνίσταται σε άρνηση συμμόρφωσης του δράστη στην πιο πάνω αναφερόμενη δικαστική διαταγή ή διάταξη.

Έτσι, στοιχειοθετείται το αδίκημα του αρ. 232Α ΠΚ επί μη συμμόρφωσης του δράστη Δ σε δικαστική απόφαση, με την οποία διατάσσεται η αποβολή του οιονεί νομή της διόδου και ο καθ’ ου Δ υποχρεώνεται να άρει τα εμπόδια που έχει θέσει.

Ομοίως, τέλεσε το αδίκημα του αρ. 232Α ΠΚ η μητέρα Μ που αρνήθηκε να συμμορφωθεί με το διατακτικό της απόφασης ασφαλιστικών μέτρων, με την οποία ρυθμίστηκε το ζήτημα της επικοινωνίας του προσφεύγοντος πατέρα Π με την ανήλικη θυγατέρα του Θ, αφού μάλιστα η εκδοθείσα με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων απόφαση περί επικοινωνίας γονέων – τέκνων, δεν εξαρτά την ισχύ της από την κατάθεση τακτικής αγωγής.

Επίσης, πραγματώνεται το έγκλημα το αρ. 232Α ΠΚ στην περίπτωση πώλησης εμπορευμάτων της ΕΠΕ από τον διαχειριστή της Δ, παρά την προσωρινή διαταγή περί μη μεταβολής της περιουσιακής της κατάστασης.

Πάντως, σύμφωνα με ρητή επιταγή το αρ. 232 Α § 2 ΠΚ, δεν εφαρμόζεται, όταν η πράξη συνίσταται στην αποκατάσταση της έγγαμης συμβίωσης ή εξαρτάται από την ύπαρξη στο πρόσωπο του αρνούμενου να συμμορφωθεί, ιδιαίτερων προϋποθέσεων για να ασκήσει τις τεχνικές, καλλιτεχνικές ή επιστημονικές ικανότητές του και η άρνησή του δεν οφείλεται σε δυστροπία του.

Β) Υποκειμενική υπόσταση του εγκλήματος

Για την πλήρωση της υποκειμενικής υπόστασης του ανωτέρω εγκλήματος, απαιτείται δόλος, έστω και ενδεχόμενος (αρ. 18 εδ. β’ ΠΚ σε συνδ. με αρ. 26 § 1 ΠΚ και αρ. 232Α ΠΚ).

Ειδικότερα, ο δόλος συνίσταται στην από μέρους του δράστη γνώση του περιεχομένου της προσωρινής διαταγής δικαστή ή του καταψηφιστικού περιεχομένου της δικαστικής απόφασης, με τις οποίες επιτάσσεται σε πράξη, παράλειψη ή ανοχή και τη θέλησή του να μη συμμορφωθεί μετά του δικαστικού υποχρεωτικού προς αυτόν, αν και δύναται αντικειμενικώς να συμμορφωθεί προς τούτο.

6. Τετελεσμένο έγκλημα και απόπειρα του εγκλήματος

α) Ως προς την τελείωση του εγκλήματος

Τελειωμένο είναι το έγκλημα από τη στιγμή κατά την οποία ο υπαίτιος δεν συμμορφωθεί στο διατακτικό της προσωρινής διαταγής δικαστή ή δικαστηρίου, η οποία και όταν ακόμη εκδίδεται στη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων, αποτελεί εκτελεστή πράξη δικαστικής αρχής (η διατύπωση της αξιόποινης συμπεριφοράς ρητά αναφέρει ότι δεν συμμορφώθηκε).

β) Ως προς την απόπειρα του εγκλήματος

Σύμφωνα με την κρατούσα γνώμη, δεδομένου ότι πρόκειται για γνήσιο έγκλημα παράλειψης, απόπειρα αυτού δεν χωρεί, διότι πριν από την παρέλευση της προθεσμίας εντός της οποίας ο υπόχρεος όφειλε να ενεργήσει, δεν υπάρχει καν αρχή εκτέλεσης. Μεμονωμένη άποψη ότι είναι δυνατή η απόπειρα στο έγκλημα αυτό, δεν ευσταθεί.

7. Σχέση του αρ. 232Α ΠΚ με τις διατάξεις περί συμμετοχής (αρ. 45 – 49 ΠΚ)

Η συμμετοχή στο έγκλημα αυτό είναι δυνατή σε όλες τις μορφές της, ήτοι ως συναυτουργία (αρ. 45 ΠΚ), ως ηθική αυτουργία (αρ. 46 § 1α ΠΚ), ως άμεση συνέργεια (αρ. 46 § 1β ΠΚ) και ως απλή συνέργεια (αρ. 47 § 1 ΠΚ).

8. Ποινική κύρωση του εγκλήματος

Η προβλεπόμενη ποινή στο έγκλημα αυτό είναι φυλάκιση τουλάχιστον 6 μηνών (πλαίσιο ποινής 6 μήνες μέχρι 5 έτη – αρ. 53 ΠΚ)

Στο κυρωτικό τμήμα του ποινικού κανόνα ανήκει και η ρήτρα σχετικής επικουρικότητας, σύμφωνα με την οποία επιβάλλεται η προβλεπόμενη ποινή, εφόσον η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη.

9. Άσκηση ποινικής δίωξης (αρ. 27, 36, 43, 243 ΚΠΔ) του εγκλήματος του αρ. 232Α ΠΚ

Η ποινική δίωξη του εγκλήματος αυτού ασκείται αυτεπαγγέλτως[/quote]

Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ-ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ Σ.Κ.Α.Υ.

Υποβλήθηκε από sakrunner. Ημερομηνία: Τετ, 08/07/2013 - 11:38 Μόνιμος σύνδεσμος

Αριθ. Πρωτ.: 11130/2730/4.11.2010
Διαδικασίες επιβολής διοικητικών κυρώσεων, αρμόδιες υπηρεσίες είσπραξης διοικητικών προστίμων σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου δέκατου του ν.3560/2007 (ΦΕΚ Α’103/14-5-2007) «Κύρωση και εφαρμογή της Σύμβασης ποινικού δικαίου για τη διαφθορά και του Πρόσθετου σ’ αυτήν Πρωτοκόλλου

ΑΘΗΝΑ, 4 Νοεμβρίου 2010
Αρ. Πρωτ.: 11130/2730

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Α. ΣΩΜΑ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝ. ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ (ΣΔΟΕ) / Κ.Υ.
Διεύθυνση Ειδικών Υποθέσεων
Τμήμα Πληροφορικής, Ηλ. Εμπορίου & Ηλ. Εγκλήματος
Δ/νση : Αλκίφρονος 92 & Πειραιώς 207
11853 – ΑΘΗΝΑ
Τηλ. : 210–3401060, 210–3468257 (fax)
e-mail : [email protected]

Β. ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Διεύθυνση Είσπραξης Δημ. Εσόδων
Δ/νση : Πανεπιστημίου 20
10165, Αθήνα
Τηλ. : 210-3375341

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ & ΕΙΔΙΚΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Διεύθυνση Νομοθετικού Συντονισμού
Τμήμα Νομοπαρασκευαστικού Έργου
Δ/νση : Μεσογείων 96
11527 Αθήνα
Τηλ. : 210-7767306

ΘΕΜΑ : Διαδικασίες επιβολής διοικητικών κυρώσεων, αρμόδιες υπηρεσίες είσπραξης διοικητικών προστίμων σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου δέκατου του ν.3560/2007 (ΦΕΚ Α’103/14-5-2007) «Κύρωση και εφαρμογή της Σύμβασης ποινικού δικαίου για τη διαφθορά και του Πρόσθετου σ’ αυτήν Πρωτοκόλλου».

ΚΟ Ι Ν Η Α Π Ο Φ Α Σ Η

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ & ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις
α) του άρθρου 30 του ν. 3296/2004 (Α’253) «Φορολογία εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων, φορολογικοί έλεγχοι και άλλες διατάξεις».

β) του δέκατου άρθρου του ν. 3560/2007 (Α΄103) «Κύρωση και εφαρμογή της Σύμβασης ποινικού δικαίου για τη διαφθορά και του Πρόσθετου σ’ αυτήν Πρωτοκόλλου».

γ) του ογδόου άρθρου του ν.3666/2008 (Α΄105) «Κύρωση και εφαρμογή της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών κατά της Διαφθοράς και αντικατάσταση συναφών διατάξεων του Ποινικού Κώδικα».

δ) των άρθρων 6, 51, 52 και 55 του ν.3691/2008 (Α΄166) «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας και άλλες διατάξεις» σύμφωνα με τα οποία η αρμοδιότητα για την επιβολή των διοικητικών κυρώσεων για το αδίκημα του ξεπλύματος χρήματος ανήκει στις αρμόδιες αρχές του άρθρου 6 του νόμου αυτού.

ε) του άρθρου 88 του ν.3842/2010 (Α΄58) «Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις».

στ) του άρθρου 2 του ν.δ. 356/1974 (Α΄247) (Κ.Ε.Δ.Ε.) και τις διατάξεις του άρθρου 11 του ν.2362/95 περί «Δημοσίου Λογιστικού ελέγχου των δαπανών του κράτους και άλλες διατάξεις».

ζ) του π.δ. 185/2009 ( Α΄213) «Ανασύσταση του Υπουργείου Οικονομικών».

η) του π.δ. 189/2009 (Α΄221) «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων».

θ) του π.δ. 85/2005 (Α΄122) «Οργάνωση της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων (ΥΠΕΕ) του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών».

ι) του π.δ. 36/2000 (Α’29) «Οργανισμός Υπουργείου Δικαιοσύνης».

ια) της με αρ. 2876/2009 (Β΄2234) Απόφασης του Πρωθυπουργού «Αλλαγή τίτλου Υπουργείων».

ιβ) της με αρ. πρωτ.2550/26-02-2008 Απόφασης του Ειδικού Γραμματέα της ΥΠΕΕ με την οποία ανατίθενται τα θέματα της διαφθοράς στη Διεύθυνση Ειδικών Υποθέσεων της Κ.Υ. της ΥΠΕΕ.

2. Το γεγονός ότι η διαφθορά συνιστά απειλή για το κράτος δικαίου, τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα, υπονομεύει τη χρηστή διοίκηση, τη δίκαιη μεταχείριση και την κοινωνική δικαιοσύνη, στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, παρεμποδίζει την οικονομική ανάπτυξη και θέτει σε κίνδυνο τη σταθερότητα των δημοκρατικών θεσμών και των ηθικών θεμελίων της κοινωνίας.

3. Τη διαπίστωση ότι η επιβολή των διοικητικών κυρώσεων σε βάρος των νομικών προσώπων που αποκομίζουν οφέλη από αδικήματα που σχετίζονται με τη διαφθορά, λειτουργεί αποτρεπτικά για τους παραβάτες και αυξάνει τα έσοδα του Δημοσίου.

4. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού Προϋπολογισμού.

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε

Καθορίζουμε τις διαδικασίες επιβολής και εκτέλεσης διοικητικών κυρώσεων και είσπραξης διοικητικών προστίμων σε βάρος των νομικών προσώπων που αποκομίζουν ή επιδιώκεται να αποκομίσουν οφέλη από αδικήματα που σχετίζονται με τη διαφθορά, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου δέκατου του ν. 3560/2007 (Α΄103) «Κύρωση και εφαρμογή της Σύμβασης ποινικού δικαίου για τη διαφθορά και του Πρόσθετου σ’ αυτήν Πρωτοκόλλου» και του άρθρου ογδόου του ν.3666/2008 (Α΄105) «Κύρωση και εφαρμογή της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών κατά της Διαφθοράς και αντικατάσταση συναφών διατάξεων του Ποινικού Κώδικα».

ΑΡΘΡΟ 1
Αρμόδιες υπηρεσίες

Αρμόδιες υπηρεσίες για την επιβολή και την εκτέλεση των διοικητικών κυρώσεων που προβλέπονται στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου δέκατου του ν.3560/2007, ορίζονται οι Περιφερειακές Διευθύνσεις του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) στη χωρική αρμοδιότητα των οποίων διαπράχθηκε η παράβαση. Αρμόδια για τη βεβαίωση και είσπραξη του διοικητικού προστίμου είναι η Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (ΔΟΥ) της έδρας του νομικού προσώπου (παρ. 3, άρθρο 9, ν.2523/1997).

ΑΡΘΡΟ 2
Διαδικασίες επιβολής και εκτέλεσης των διοικητικών κυρώσεων

1. Οι εισαγγελικές αρχές ενημερώνουν την Κεντρική Υπηρεσία του ΣΔΟΕ, μετά την άσκηση ποινικής δίωξης, για υποθέσεις στις οποίες υπάρχει εμπλοκή νομικού προσώπου, υπό την έννοια των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου δέκατου του ν.3560/2007 και του άρθρου ογδόου του ν.3666/2008. Η Κεντρική Υπηρεσία του ΣΔΟΕ διαβιβάζει τις εν λόγω πληροφορίες στις αρμόδιες Περιφερειακές Διευθύνσεις, προκειμένου αυτές να προβούν στην επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων.

2. Οι διοικητικές κυρώσεις επιβάλλονται από τον Προϊστάμενο της αρμόδιας Περιφερειακής Διεύθυνσης του ΣΔΟΕ. Για την επιμέτρηση τους λαμβάνονται υπόψη ιδίως η βαρύτητα της παράβασης, ο βαθμός της υπαιτιότητας, το μέγεθος του οφέλους που αποκτήθηκε ή επιδιώχθηκε, η οικονομική επιφάνεια του νομικού προσώπου και η τυχόν υποτροπή του. Στην καταλογιστική πράξη ορίζονται και τα εις ολόκληρον συνυπεύθυνα και συνυπόχρεα πρόσωπα. Σε περίπτωση υποτροπής του νομικού προσώπου η τυχόν επιβαλλόμενη απαγόρευση άσκησης της επιχειρηματικής δραστηριότητας έχει οριστικό χαρακτήρα.

3. Η τυχόν αλλαγή στη νομική μορφή του φορέα από το χρόνο διαπίστωσης της παράβασης μέχρι το χρόνο εκτέλεσης της απόφασης δεν αποτελεί λόγο μη επιβολής των κυρώσεων.

4. Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν την έκδοση της καταλογιστικής πράξης, οι Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΣΔΟΕ καλούν τους νόμιμους εκπροσώπους του νομικού προσώπου να υποβάλουν τις απόψεις τους, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν.2690/1999 (Α΄45) «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις».

5. Η καταλογιστική πράξη κοινοποιείται στο νομικό πρόσωπο με αποδεικτικό επίδοσης από υπάλληλο της οικείας Υπηρεσίας και εκτελείται εντός μηνός από την παρέλευση του χρόνου προσφυγής.

6. Η απόφαση για την προσωρινή ή σε περίπτωση υποτροπής οριστική απαγόρευση άσκησης της επιχειρηματικής δραστηριότητας εκτελείται από υπαλλήλους της οικείας υπηρεσίας τουλάχιστον πέντε ημέρες μετά την κοινοποίηση της. Η σφράγιση της επιχείρησης ενεργείται με τη χρήση των σφραγίδων του ΣΔΟΕ (του ελάσματος ή των δύο μεταλλικών πλακών) και με την τοποθέτηση δύο κλειδαριών ασφαλείας στην κεντρική πόρτα εισόδου καθώς και σε κάθε άλλη είσοδο της επαγγελματικής εγκατάστασης. Τα κλειδιά της μίας κλειδαριάς θα βρίσκονται στην κατοχή της οικείας υπηρεσίας και της άλλης στην κατοχή του νομικού προσώπου. Σε περίπτωση απουσίας ή άρνησης παραλαβής των κλειδιών από τον εκπρόσωπο του νομικού προσώπου, αυτά φυλάσσονται από τον προϊστάμενο της υπηρεσίας. Μετά το πέρας της διαδικασίας σφράγισης συντάσσεται πρακτικό το οποίο υπογράφεται από τους συμπράξαντες υπαλλήλους και τον εκπρόσωπο του νομικού προσώπου, εφόσον παρευρίσκεται. Σε περίπτωση που αυτός απουσιάζει ή αρνείται να υπογράψει, αυτό σημειώνεται στο πρακτικό και αντίγραφό του θυροκολλείται στην είσοδο της επιχείρησης. Αντίγραφο αποστέλλεται στην αρμόδια ΔΟΥ ενώ το πρωτότυπο τηρείται στην Υπηρεσία. Η αποσφράγιση γίνεται από τους υπαλλήλους της υπηρεσίας που προέβησαν στη σφράγιση παρουσία εκπροσώπου του νομικού προσώπου και συντάσσεται σχετικό πρακτικό, το οποίο τηρείται στην υπηρεσία. Αντίγραφα του πρακτικού κοινοποιούνται τόσο στο ενδιαφερόμενο νομικό πρόσωπο όσο και στην αρμόδια ΔΟΥ καθώς και στην περίπτωση που απαιτείται ειδική άδεια λειτουργίας στην
υπηρεσία που τη χορηγεί.

7. Αντίγραφα των αποφάσεων επιβολής των διοικητικών κυρώσεων θα αποστέλλονται στη Διεύθυνση Ειδικών Υποθέσεων της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΣΔΟΕ. Στην περίπτωση της προσωρινής ή οριστικής απαγόρευσης άσκησης της επιχειρηματικής δραστηριότητας θα αποστέλλονται και αντίγραφα των πρακτικών σφράγισης ή και αποσφράγισης.

8. Όταν επιβάλλεται η διοικητική κύρωση του πρόσκαιρου ή οριστικού αποκλεισμού από τις δημόσιες παροχές ή ενισχύσεις, η απόφαση κοινοποιείται στην αρμόδια ΔΟΥ η οποία για τους ανωτέρω λόγους δεν θα χορηγεί αποδεικτικά φορολογικής ενημερότητας.

ΑΡΘΡΟ 3
Διαδικασίες βεβαίωσης και είσπραξης των διοικητικών προστίμων

1. Μετά την έκδοση και κοινοποίηση της καταλογιστικής πράξης προς το νομικό πρόσωπο, συντάσσεται από την αρμόδια υπηρεσία επιβολής των εν λόγω διοικητικών κυρώσεων (Περιφερειακή Διεύθυνση του ΣΔΟΕ) τριπλότυπη περιληπτική κατάσταση και χρηματικός κατάλογος, κατά τις διατάξεις του άρθρου 55 του π.δ.16/1989 (Α΄6) «Κανονισμός Λειτουργίας των ΔΟΥ» και αποστέλλεται για βεβαίωση στην αρμόδια ΔΟΥ της έδρας του υπόχρεου νομικού προσώπου για τα περαιτέρω.

2. Τα έσοδα των προστίμων της παρούσας αποτελούν έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού και εμφανίζονται στον Κ.Α. 3739 «Λοιπά πρόστιμα και χρηματικές ποινές επιβαλλόμενες από Δικαστήρια και δημόσιες γενικά αρχές». Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις του Κώδικα Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ).

3. Αντίγραφο της σχετικής απόφασης και του χρηματικού καταλόγου αποστέλλεται στη Διεύθυνση Ειδικών Υποθέσεων της ΚΥ του ΣΔΟΕ.

ΑΡΘΡΟ 4
Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ & ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ

ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ

Υποβλήθηκε από gothamm. Ημερομηνία: Τετ, 08/07/2013 - 19:38 Μόνιμος σύνδεσμος

Εδώ πρέπει να μας διαφεύγει κάτι. Έχοντας ως παράδειγμα αναφοράς το συμβάν της Χαλκιδικής και εφόσον όπως αναφέρετε, υπεύθυνη υπηρεσία για την επανασφράγιση του καταστήματος θεωρείται το Σ.Δ.Ο.Ε., δεν καταλαβαίνω που συνίσταται το πειθαρχικού παράπτωμα της αναπλ. Διοικ. του εν λόγω τμήματος την οποία έθεσαν σε διαθεσιμότητα. Ο λόγος που την έθεσαν σε διαθεσιμότητα αν καταλαβαίνω καλά, ήταν γιατί δεν σφράγισε εκ νέου το κατάστημα, καθότι όσον αφορά τις συλλήψεις των υπευθύνων , αυτές έγιναν καθόλα νόμιμα στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας.

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis