Καλημέρα!!
- Βάσει της Υ1γ/Γ.Π./ οικ. 47829 Υ.Δ. από 23-06-2017 και του άρθρου 4 αυτής αναφέρει ότι όλες οι επιχειρήσεις τροφών και ποτών κτλ....πρέπει να έχουν ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ εκτός των κέντρων διασκέδασης για τα οποία απαιτείται αδειοδότηση.
-Αυτό συνεπάγει ότι ακολουθούμε την αυτόφωρη διαδικασία σε περίπτωση όπου επιχείρηση "ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ" στερείται άδεια λειτουργίας;;
- Είναι πλημμεληματικού χαρακτήρα;;
-Η ακριβής διάταξη που πρέπει να ανατρέξουμε για την διαπίστωσει του πλημμεληματικού χαρακτήρα και εν γένει για κέντρα διασκέδασης;;
-Είχα την εντύπωση ότι και σε αυτήν την περίπτωση κάνουμε έγγραφο στον Δήμο για επιβολή του όποιου προστίμου...Λάθος...
Κοίταξα και το άρθρο 16 "ΚΥΡΩΣΕΙΣ - ΠΡΟΣΤΙΜΑ" αλλά δεν το ξεκαθάρισα σχετικά με τα κέντρα διασκέδασης.
Σε έλεγχο διαπίστωσα ότι η απόδειξη έγραφε ¨ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ¨...
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!
Σε έλεγχο διαπίστωσα ότι η
<div><strong><em><u>Σε έλεγχο διαπίστωσα ότι η απόδειξη έγραφε ¨ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ¨...</u></em></strong></div>
<div> </div>
<div>Κατα την αποψη μου δεν ειναι ορθο να κατατασεις το καταστημα με βαση την αποδειξη αλλα με το τι υπηρεσιες παρέχει</div>
<div>π.χ. αν ενα περιπτερο δινει αποδειξεις που λενε κεντρο διασκεδασης δεν θα το ελεγξεις ως κεντρο διασκεδασης. ΝΑΙ μεν ειναι παραβαση η εκδοση παρατυπης αποδειξης αλλα δεν το ελεγχεις με βαση τις προυποθεσεις των κεντρων διασκεδασης</div>
<div> </div>
<div>Επισης αν εχει κανει μεταβολη δραστηριοτητας στις παρεχομενες υπηρεσιες (βλεπε παρακατω για τις μεταβολες) και οι νεες υπηρεσιες δεν ειναι ΚΔ αλλα απλο ΚΥΕ ομοιως ΝΑΙ μεν ειναι παραβαση η παραλειψη ενημερωσης των πληροφοριων της ταμιακης και η εκδοση παρατυπης αποδειξης αλλα δεν το ελεγχεις με βαση τις προυποθεσεις των κεντρων διασκεδασης</div>
<div> </div>
<div>Αρα θα πρεπει να κοιταξεις αν οι παρεχομενες υπηρεσιες του εμπιπτουν στον ορισμο για τα ΚΔ του άρθρου 14 παρ. Α εδάφιο 4 το οποιο λεει</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>Κέντρο διασκέδασης είναι ο στεγασμένος ή υπαίθριος χώρος συγκεντρώσεως του κοινού για την παρακολούθηση καλλιτεχνικού κυρίως μουσικού προγράμματος, με μεγίστη επιτρεπόμενη Α-ηχοστάθμη 100 db, σε συνδυασμό με την παροχή φαγητών ή και ποτών (όπως αναφέρονται στις υποκατηγορίες των επιχειρήσεων μαζικής εστίασης).</div>
<div>Δεν θεωρούνται κέντρα διασκέδασης οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών στις οποίες, γίνεται χρήση μουσικής και μουσικών οργάνων ή στερεοφωνικού συγκροτήματος μικρής ισχύος, με μεγίστη Α-ηχοστάθμη κατά τη λειτουργία του καταστήματος 80 db.</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div><strong><em><u>- Είναι πλημμεληματικού χαρακτήρα;</u></em></strong></div>
<div> </div>
<div>Η λειτουργια ΚΔ χωρις άδεια λειτουργίας ναι.</div>
<div>ΠΡΟΣΟΧΗ ομως στο ποτε υποχρεουται να εχει αδεια και ποτε να εχει <u>βεβαίωση απρακτης προθεσμίας</u> για χορηγηση αδειας (θα αναφερθω παρακατω)</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div><strong><em><u>- Η ακριβής διάταξη που πρέπει να ανατρέξουμε για την διαπίστωσει του πλημμεληματικού χαρακτήρα και εν γένει για κέντρα διασκέδασης;</u></em></strong></div>
<div><strong><em><u>- κοίταξα και το άρθρο 16 "ΚΥΡΩΣΕΙΣ - ΠΡΟΣΤΙΜΑ" αλλά δεν το ξεκαθάρισα σχετικά με τα κέντρα διασκέδασης.</u></em></strong></div>
<div> </div>
<div>λειτουργούσε Κέντρο Διασκέδασης χωρίς την προβλεπόμενη από τις ΚΥΑ ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/31600/20.11.2013 (ΦΕΚ Β 3106) και 16228/17.5.2017 (ΦΕΚ 1723/Β΄/2017) άδεια κατά παράβαση των άρθρων 4, 14 παρ. Α εδάφιο 4 και 16 της Υγειονομικής Διάταξης Υ1γ/Γ.Π./ οικ. 47829/2017 σε συνδυασμό με το άρθρο 43 ν. 4025/2011</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div><strong><em><u>-Αυτό συνεπάγει ότι ακολουθούμε την αυτόφωρη διαδικασία σε περίπτωση όπου επιχείρηση "ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ" στερείται άδεια λειτουργίας;;</u></em></strong></div>
<div> </div>
<div>Ναι οταν στερείται ενώ είναι υπόχρεο να εχει (βλεπε παρακατω για την απρακτη προθεσμια)</div>
<div> </div>
<div>Επίσης με μπερδευει αν ισχυει και στα ΚΔ ο ''υγειονομικώς υπεύθυνος'' του αρθρου 4 της ΚΥΑ 16228/17.5.2017</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>ΑΠΡΑΚΤΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΔΕΙΑΣ</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>Όπως προαναφέρθηκε σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. Α εδάφιο 4</div>
<div> </div>
<div>Στα κέντρα διασκέδασης, ανεξαρτήτως δυναμικότητας, η άδεια χορηγείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/31600/20.11.2013 (ΦΕΚ Β 3106) και την κοινή υπουργική απόφαση 16228/17.5.2017 (ΦΕΚ 1723/Β΄/2017), όπως κάθε φορά ισχύουν.</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>Η 16228 κατήργησε την 31600 εκτός απο την εφαρμογή της στα κεντρα διασκέδασης</div>
<div> </div>
<div>Η 31600 προβλέπει οτι</div>
<div> </div>
<div>Άρθρο 2</div>
<div> </div>
<div>Διαδικασία και δικαιολογητικά για την χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος</div>
<div> </div>
<div>1. Για την ίδρυση και λειτουργία των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος υποβάλλονται στο δήμο τα εξής δικαιολογητικά:</div>
<div> </div>
<div>α) Αίτηση - Υπεύθυνη Δήλωση σύμφωνα με το υπόδειγμα του παραρτήματος, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>5. Μετά τη συμπλήρωση του, ο φάκελος διαβιβάζεται, εντός πέντε (5) ημερών, στις συναρμόδιες υπηρεσίες (υγειονομική υπηρεσία για τον υγειονομικό έλεγχο του καταστήματος, πυροσβεστική υπηρεσία για χορήγηση πιστοποιητικού (ενεργητικής) πυροπροστασίας, εφόσον το πιστοποιητικό δεν έχει κατατεθεί από τον ενδιαφερόμενο, Πρωτοβάθμιο Συμβούλιο Θεάτρων - Κινηματογράφων και λοιπών αιθουσών για γνωμοδότηση). Οι ανωτέρω υπηρεσίες οφείλουν μέσα σε είκοσι (20) ημέρες από την παραλαβή του, να έχουν προβεί σε όλες τις αναγκαίες ελεγκτικές ενέργειες. Η άδεια ίδρυσης και λειτουργίας εκδίδεται μέσα σε πέντε (5) ημέρες αφότου ολοκληρωθεί η ανωτέρω διαδικασία με την επιστροφή του φακέλου στο οικείο δήμο και εφόσον πληρούνται όλες οι νόμιμες προϋποθέσεις. <u><em><strong>Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία των τριάντα (30) ημερών, λογίζεται ότι η άδεια έχει εκδοθεί.</strong></em></u></div>
<div> </div>
<div>Ο ενδιαφερόμενος μπορεί με αίτηση του να ζητήσει τη χορήγηση σχετικής βεβαίωσης από το δήμο.</div>
<div> </div>
<div>6. Προϋπόθεση για τη χορήγηση της τελικής πράξης της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ΚΥΕ, από τον οικείο δήμο είναι η προηγούμενη έκδοση βεβαίωσης άσκησης επιτηδεύματος του ενδιαφερομένου από την αρμόδια δημόσια οικονομική υπηρεσία. Η εκπλήρωση της προϋπόθεσης αυτής αποδεικνύεται με τους ακόλουθους τρόπους, εναλλακτικά:</div>
<div> </div>
<div>Α) με απλή επίδειξη της βεβαίωσης άσκησης επιτηδεύματος από τον ενδιαφερόμενο στην περίπτωση φυσικής παρουσίας του στην οικεία υπηρεσία του δήμου για την παραλαβή της πράξης ή</div>
<div> </div>
<div>Β) με την αποστολή απλού φωτοαντιγράφου της βεβαίωσης με τηλεομοιοτυπία στην οικεία υπηρεσία του δήμου ή</div>
<div> </div>
<div>Γ) με την αποστολή σκαναρισμένου φωτοαντιγράφου ηλεκτρονικά στην οικεία υπηρεσία του δήμου ή μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος -ΕΡΜΗΣ/EKE-EUGO</div>
<div> </div>
<div>Με τους ίδιους προαναφερόμενους τρόπους ενημερώνεται η οικεία υπηρεσία του δήμου σχετικά με την μεταβολή ή διακοπή εργασιών καθώς και για κάθε περίπτωση αντικατάστασης άδειας που προϋποθέτει ενημέρωση της οικείας οικονομικής υπηρεσίας.</div>
<div> </div>
<div>7. Προϋπόθεση για τη χορήγηση οποιασδήποτε μορφής αδειών από δήμους, είναι η μη ύπαρξη, εις βάρους του ενδιαφερομένου, βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών προς αυτούς, με εξαίρεση τις περιπτώσεις εκκρεμοδικίας και του διακανονισμού καταβολής αυτών, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία.</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>Απο τα παραπανω προκυπτει το εξης (το οποιο μου εχει τυχει)</div>
<div>Ο ενδιαφερόμενος υποβαλλει πλήρη φάκελο αλλά ο Δημος δεν εκδιδει την άδεια εμπρόθεσμα. Σε αυτή την περίπτωση το κατάστημα λειτουργεί νόμιμα ως προς το κομμάτι της έλλειψης άδειας.(ειναι η λεγομενη περίπτωση ''λειτουργία κατα πλάσμα δικαίου'')</div>
<div>Ο ενδιαφερομενος δυνητικα μπορει να ζητησει και βεβαίωση για αυτό αλλά δεν έχω βρεί διάταξη που να τον υποχρεωνει να έχει την βεβαίωση στο κατάστημα</div>
<div> </div>
<div>Ο αστυνομικός όμως στην περίπτωση που δεν υπαρχει η βεβαίωση στο κατάστημα δεν μπορει να ξέρει το λογο που δεν εκδοθηκε η άδεια η η βεβαιωση.</div>
<div>Μπορει να μην εκδοθηκε διοτι :</div>
<div>- υπηρεσιακος φορτος του Δημου δεν το επετρεψε</div>
<div>- ο ενδιαφερομενος εχει χρεη στο δημο</div>
<div>- ο ενδιαφερομενος εχει εκρεμμοτητες με τους υγειονομικους ελεγχους και ο Δημος δεν προλαβε να εκδοσει απορριπτικη απαντηση ως προς το αιτημα</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>Σε μια παρομοια περιπτωση ο αστυνομικος δεν ειναι σε θεση να διαπιστωσει αν διαπρατεται αδικημα η οχι</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ</div>
<div> </div>
<div>Άρθρο 17</div>
<div>ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ</div>
<div> </div>
<div>1. Οι επιχειρήσεις τροφίμων ή/και ποτών, που βρίσκονται σε λειτουργία κατά την έναρξη ισχύος της παρούσας, υπόκεινται γενικά στους όρους της, οι δε φορείς εκμεταλλεύσεώς τους οφείλουν να προσαρμόσουν τις εγκαταστάσεις της επιχείρησης στους ανωτέρω όρους, πλην εκείνων που απαιτούν κτιριακές μετατροπές, οπότε θα εκτελεσθούν μόνον οι εφικτές βελτιώσεις.</div>
<div> </div>
<div>2. Για την κατά τα ανωτέρω προσαρμογή των εγκαταστάσεων των επιχειρήσεων τροφίμων ή/και ποτών η υγειονομική υπηρεσία ορίζει ανάλογη, για κάθε περίπτωση, προθεσμία, που θα αρχίζει από την ημερομηνία της διαπίστωσης των ελλείψεων, η οποία δεν θα υπερβαίνει τους τρεις (3) μήνες.</div>
<div> </div>
<div><u><em><strong>3. Κατά την εφαρμογή της παρούσας δεν θα θίγονται αποκτημένα νομίμως δικαιώματα επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος, τα οποία ιδρύθηκαν πριν από την ισχύ της και λειτουργούν στο όνομα του ίδιου φορέα.</strong></em></u></div>
<div> </div>
<div><u><em><strong>4. Οι φορείς εκμετάλλευσης των ανωτέρω επιχειρήσεων εφόσον επιθυμούν να μεταβάλλουν οποιαδήποτε στοιχείο της επιχείρησή τους προβαίνουν σε γνωστοποίηση λειτουργίας, στην οποία θα αναγράφεται η κατηγορία της επιχείρησης σύμφωνα με την αναφερόμενη στις διατάξεις της παρούσας κατάταξης.</strong></em></u></div>
Κέντρα Διασκέδασης
<P>Σ ευχαριστώ!! - Πλημμεληματικού χαρακτήρα αδίκημα βάσει αρθ.43 ν. 4025/2011 (φυλάκιση ή χρηματική ποινή) ΟΚ!!</P>
<P>- Για την απόδειξη και εγώ με την μικρή μου πείρα θα συμφωνήσω μαζί σου για τα αναγραφόμενα επί αυτής και τι διαπιστώνουμε με βάσει την αυτοπρόσωπη αντίληψή μας στον τόπο του ελέγχου.</P>
<P>- Ωστόσο, η παράμετρος της χρονικής προθεσμίας της έκδοσης αδείας λίγο με προβληματίζει. Μετά την παρέλευση των (30) ημερών λογίζεται ότι η άδεια έχει ΕΚΔΟΘΕΙ…</P>
<P>Πολύ σωστά το ανέφερες…</P>
<P><STRONG>«Σε μια παρομοια περιπτωση ο αστυνομικος δεν ειναι σε θεση να διαπιστωσει αν διαπρατεται αδικημα η όχι» </STRONG></P>
- Ωστόσο, η παράμετρος της
<p><u><em><span style="color: rgb(17, 17, 17); font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; background-color: rgb(255, 255, 255);">- Ωστόσο, η παράμετρος της χρονικής προθεσμίας της έκδοσης αδείας λίγο με προβληματίζει. Μετά την παρέλευση των (30) ημερών λογίζεται ότι η άδεια έχει ΕΚΔΟΘΕΙ…</span></em></u></p>
<p> </p>
<p>Πραγματι εχει εκδοθει</p>
<p>Σε νησι που υπηρετουσα επειδη υπηρχαν καταστηματα που ειχαν τον κυριο χωρο στην εδαφικη αρμοδιοτητα της ΕΛΑΣ και εξωτερικους χωρους σε εδαφικη αρμοδιοτητα του ΛΣ ελεγχαμε τα καταστηματα με μικτο κλιμακιο Αστυνομια και Λιμεναρχειο και εχω αντιμετωπισει τετοιες υποθεσεις που τα καταστηματα επαιρναν βεβαιωση απο τον δημο οτι δεν εκδοθηκε η αδεια εντος της νομιμης προθεσμιας και το καταστημα λογιζεται οτι ειναι εφοδιαμενο με αδεια κατα πλασμα δικαιου</p>
<p>(δεν θυμαμαι ακριβως την διατυπωση αλλα αυτο ηταν το νοημα)</p>
<p>Σε αυτες τις περιπτωσεις ομως καλο ειναι να αλληλογραφεις με τον δημο οτι οντως το καταστημα λειτουργει κατα πλασμα δικαιου ή η μη χορηγηση αδειας οφειλεται σε αλλους λογους που δεν καλυπτονται απο την συγκεκριμενη διαταξη </p>
<p>Καλημέρα από εμένα</p>
<p>Δεν εχω ασχοληθεί στην πράξη με το αντικείμενο για χρόνια οπότε τα ακόλουθα είναι προσωπικές απόψεις-ερμηνείες από την μελέτη της τρέχουσας νομοθεσίας </p>
<div>Συμφωνα με δελτίο τυπου του Υπουργειου Οικονομικών και Αναπτυξης για τον Ν 4442/2016 όλες οι οικονομικές δραστηριότητες αφού εξετάστηκαν με βάση τους κινδύνους σε :</div>
<div> </div>
<div>(1) υγεία των καταναλωτών, </div>
<div>(2) υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων και περιοίκων, </div>
<div>(3) φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον στο βαθμό που δεν καλύπτονται από άλλη νομοθεσία.</div>
<div> </div>
<div>κατατάσσονται σε τρεις κατηγορίες ρίσκου σε σχέση με τις προϋποθέσεις έναρξης της λειτουργίας τους:</div>
<div> </div>
<div>(α) χαμηλού ρίσκου = ελεύθερη άσκηση</div>
<div>(β) μεσαίου ρίσκου = γνωστοποίηση </div>
<div>(γ) υψηλού ρίσκου = εκ των προτέρων έγκριση</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>Με την συγκεκριμένη ΥΑ που αναφέρεις καθορίζονται τα ακόλουθα :</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>Σύμφωνα με το άρθρο 2</div>
<div> </div>
<div>5. Επιχείρηση τροφίμων και ποτών: Κάθε επιχείρηση Δημόσια ή Ιδιωτική, κερδοσκοπική ή μη, η οποία ασκεί οποιαδήποτε από τις δραστηριότητες που συνδέονται με την μεταποίηση, παραγωγή, συσκευασία, αποθήκευση, μεταφορά, διανομή, διακίνηση και διάθεση τροφίμων και ποτών.</div>
<div> </div>
<div>5.Α Επιχειρήσεις παρασκευής ή/και συσκευασίας </div>
<div>5.Β Διανομείς-Μεταφορείς</div>
<div>5.Γ. Επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου</div>
<div>5.Δ. Επιχειρήσεις μαζικής εστίασης οι επιχειρήσεις στις οποίες παρασκευάζονται ή και προσφέρονται σε καθήμενους ή περαστικούς πελάτες ή διανέμονται εκτός της επιχείρησης κάθε είδους τρόφιμα ή ποτά, καθώς επίσης οι επιχειρήσεις στις οποίες παρέχονται υπηρεσίες αναψυχής με συνοδεία φαγητού ή ποτού. </div>
<div> </div>
<div>Στις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης περιλαμβάνονται: </div>
<div> </div>
<div>5.Δ.1 Επιχειρήσεις Μαζικής Εστίασης πλήρους επεξεργασίας(πλήρους γεύματος)</div>
<div>5.Δ.2 Επιχειρήσεις Μαζικής Εστίασης μερικής επεξεργασίας (πρόχειρου γεύματος)</div>
<div>5.Δ.3 Στεγασμένοι και υπαίθριοι χώροι εκδηλώσεων. </div>
<div>5.Δ.4 Κέντρα διασκέδασης.</div>
<div>5.Δ.5 Επιχειρήσεις παρασκευής και προσφοράς τροφίμων και ποτών σε κινητούς ή προσωρινούς χώρους</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>Σύμφωνα με το άρθρο 4 </div>
<div>Όλες οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών που ανήκουν στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας διάταξης αυτοτελείς ή συνυπάρχουσες με άλλες επιχειρήσεις για να λειτουργήσουν πρέπει να έχουν αποδεικτικό υποβολής γνωστοποίησης, από τις εκάστοτε αρμόδιες αρχές, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, εκτός των κέντρων διασκέδασης για τα οποία απαιτείται αδειοδότηση.</div>
<div>Όπου στην παρούσα αναφέρεται ο όρος γνωστοποίηση, νοείται η γνωστοποίηση του ν. 4442/2016 και των κατ’ εξουσιοδότηση αυτού κανονιστικών πράξεων.</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>Σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. Α εδάφιο 4</div>
<div> </div>
<div>4. Κέντρα διασκέδασης</div>
<div> </div>
<div>Κέντρο διασκέδασης είναι ο στεγασμένος ή υπαίθριος χώρος συγκεντρώσεως του κοινού για την παρακολούθηση καλλιτεχνικού κυρίως μουσικού προγράμματος, με μεγίστη επιτρεπόμενη Α-ηχοστάθμη 100 db, σε συνδυασμό με την παροχή φαγητών ή και ποτών (όπως αναφέρονται στις υποκατηγορίες των επιχειρήσεων μαζικής εστίασης).</div>
<div>Δεν θεωρούνται κέντρα διασκέδασης οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών στις οποίες, γίνεται χρήση μουσικής και μουσικών οργάνων ή στερεοφωνικού συγκροτήματος μικρής ισχύος, με μεγίστη Α-ηχοστάθμη κατά τη λειτουργία του καταστήματος 80 db.</div>
<div> </div>
<div>Στα κέντρα διασκέδασης, ανεξαρτήτως δυναμικότητας, η άδεια χορηγείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/31600/20.11.2013 (ΦΕΚ Β 3106) και την κοινή υπουργική απόφαση 16228/17.5.2017 (ΦΕΚ 1723/Β΄/2017), όπως κάθε φορά ισχύουν.</div>
<div> </div>
<div>= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>Απο τα παραπάνω προκύπτουν 2 κατηγορίες επιχειρήσεων</div>
<div>α) Τα κέντρα διασκέδασης (για τα οποία εξακολουθεί να απαιτείται άδεια όπως και πρίν)</div>
<div>β) Λοιπές επιχειρήσεις (για τις οποίες απαιτείται γνωστοποίηση)</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>Ως προς τις κυρώσεις</div>
<div> </div>
<div>Άρθρο 16</div>
<div>ΚΥΡΩΣΕΙΣ-ΠΡΟΣΤΙΜΑ</div>
<div> </div>
<div>Αρμόδια όργανα για τον έλεγχο τήρησης των υγειονομικών προϋποθέσεων είναι οι Υγειονομικές Υπηρεσίες την παράγραφο 1 του άρθρου 2 της παρούσης.</div>
<div> </div>
<div>Οι Υγειονομικές Υπηρεσίες εισηγούνται στην αρμόδια αρχή γνωστοποίησης την κύρωση για την εκάστοτε παράβαση.</div>
<div> </div>
<div><u>Η έλλειψη γνωστοποίησης ή η γνωστοποίηση αναληθών στοιχείων ή η παράλειψη γνωστοποίησης</u> μεταβληθέντων στοιχείων <u><strong>δεν</strong> επιφέρουν ως αυτοτελείς παραβάσεις ποινικές κυρώσεις</u>, άρθρο 34 παρ. 5 του ν. 4442/2016 (ΦΕΚ 230 τ.Α΄).</div>
<div> </div>
<div><u>Στους παραβάτες των Υγειονομικών Διατάξεων επιβάλλονται, οι κυρώσεις που προβλέπονται στον α.ν. 2520/1940 (ΦΕΚ 273 τ.Α΄) και το άρθρο 43 του ν. 4025/2011 (ΦΕΚ2 28/τ.Α΄/2-11- 2011) όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν.</u></div>
<div> </div>
<div>Παραβάσεις που αφορούν τα τρόφιμα εμπίπτουν στις ρυθμίσεις του νόμου 4235/2014 (ΦΕΚ 32/τ.Α΄/2014).</div>
<div> </div>
<div>Για παραβάσεις που αφορούν την ηχορύπανση εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του π.δ. 180/1979 και το άρθρο 37 του ν. 4055/2012 (ΦΕΚ 51 τ.Α΄) όπως κάθε φορά ισχύουν.</div>
<div> </div>
<div><u>Κυρώσεις που προβλέπονται από <strong>άλλες</strong> διατάξεις <strong>δεν </strong>θίγονται από την παρούσα.</u></div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>Από τα ανωτέρω προκύπτουν 2 ομάδες κυρώσεων</div>
<div>α) κυρώσεις που προβλεπονται από άλλες διατάξεις και δεν θιγονται με την παρούσα</div>
<div> </div>
<div>β) κυρώσεις που προβλέπονται από την παρούσα απόφαση και οι οποίες χωρίζονται σε γενικές και ειδικές:</div>
<div> </div>
<div>1. Γενικές = παραβάσεις Υγειονομικών Διατάξεων γενικά (όλες οι παραβάσεις που δεν περιλαμβάνονται στις ειδικές) = επιβάλλονται κυρώσεις που προβλέπονται στον α.ν. 2520/1940 και το άρθρο 43 του ν. 4025/2011 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν</div>
<div> </div>
<div>2. Ειδικές</div>
<div>- έλλειψη γνωστοποίησης ή η γνωστοποίηση αναληθών στοιχείων ή η παράλειψη γνωστοποίησης μεταβληθέντων στοιχείων = αυτές οι παραβάσεις μόνοες τους δεν επιφέρουν ως αυτοτελείς παραβάσεις ποινικές κυρώσεις</div>
<div>- παραβάσεις που αφορούν τα τρόφιμα = επιβάλλονται κυρώσεις που προβλέπονται στον Ν4235/2014</div>
<div>- παραβάσεις που αφορούν την ηχορύπανση = επιβάλλονται κυρώσεις του π.δ. 180/1979 και του άρθρου 37 του ν. 4055/2012 όπως κάθε φορά ισχύουν</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>Απο τα ανωτέρω προκύπτει ότι η λειτουργία κεντρου διασκέδασης χωρίς άδεια εμπίπτει :</div>
<div> </div>
<div>α) στις κυρώσεις που προβλεπονται από άλλες διατάξεις και δεν θιγονται με την παρούσα</div>
<div>β) στις γενικές κυρώσεις της παρούσας απόφασης ( α.ν. 2520/1940 - άρθρο 43 του ν. 4025/2011 )</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>α.ν. 2520/1940</div>
<div>αρθρο 1.</div>
<div>1. Προς προστασίαν της δημοσίας υγείας εν γένει επιτρέπεται η έκδοσις υγειονομικών διατάξεων, ων η εκτέλεσις δύναται ν` ανατίθεται εις αστυνομικά, υγειονομικά ή άλλα δημόσια όργανα.</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>ν. 4025/2011</div>
<div>άρθρο 43 </div>
<div>3. Ως αρμόδια υγειονομικά - ελεγκτικά όργανα για την εφαρμογή των υγειονομικών διατάξεων ορίζονται οι υγειονομικοί υπάλληλοι (Ιατροί Δημόσιας Υγείας, Ιατροί άλλων ειδικοτήτων, Υγιεινολόγοι Μηχανικοί και Υγιεινολόγοι Επόπτες Δημόσιας Υγείας) της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, των Υγειονομικών Υπηρεσιών των Περιφερειών, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Νοσοκομείων, των Κέντρων Υγείας, του ΣΕΥΥΠ, του ΕΟΦ, του ΕΦΕΤ, καθώς και υπάλληλοι άλλων κρατικών φορέων (Υπηρεσιών Αγροτικής Ανάπτυξης, Κτηνιατρικής, Εμπορίου, EOT, Αστυνομικών και Λιμενικών Αρχών, Δημοτικής Αστυνομίας κ.λπ.).</div>
<div> </div>
<div>7. Οι παραβάσεις των υγειονομικών διατάξεων βεβαιώνονται από τα υγειονομικά - ελεγκτικά όργανα, με τη σύνταξη εκθέσεως υγειονομικής επιθεωρήσεως.</div>
<div> </div>
<div>9. Όποιος δεν συμμορφώνεται με τα μέτρα που προβλέπονται από τις υγειονομικές αποφάσεις που κάθε φορά εκδίδονται ή παραβιάζει ή παρεμποδίζει την εφαρμογή τους τιμωρείται, αν με οποιαδήποτε εργασιακή σχέση απασχολεί μέχρι 10 εργαζόμενους, με φυλάκιση μέχρι τριών (3) μηνών ή με πρόστιμο μέχρι 3.000 ευρώ. Αν απασχολεί από 11 έως 100 εργαζόμενους με φυλάκιση έως ενός (1) έτους και χρηματική ποινή 5.000 έως 50.000 ευρώ. Αν απασχολεί από 101 και πάνω εργαζόμενους τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) ετών και με χρηματική ποινή από 10.000 έως 100.000 ευρώ. Σε επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 51 εργαζομένους, οι οποίες πραγματοποιούν ιδιαίτερα σοβαρές παραβάσεις που συνεπάγονται μόλυνση μεγάλης έκτασης, ιδίως δε αν οι παραβάσεις ενεργούνται κατ` επάγγελμα, τιμωρούνται με φυλάκιση και χρηματική ποινή μέχρι 200.000 ευρώ. Οι ποινές είναι άμεσα εκτελεστές. Ένδικα μέσα επιτρέπονται κατά το νόμο. Με αποφάσεις του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ρυθμίζονται εκάστοτε ο τρόπος είσπραξης των οφειλών και κάθε άλλη λεπτομέρεια.</div>
<div> </div>
<div>10. Διατηρούνται οι διατάξεις του α.ν. 2520/1940, όπως τροποποιημένος ισχύει, εκτός από τη διάταξη του άρθρου 2 παρ. 3 εδάφιο Β` του ίδιου νόμου που καταργείται. Επίσης διατηρείται το άρθρο 20 του ν. 3172/2003, όπως τροποποιημένο ισχύει.</div>
<div> </div>
<div>11. Οι παράγραφοι 2, 9 και 10 δεν εφαρμόζονται στον επίσημο έλεγχο των επιχειρήσεων τροφίμων, ο οποίος διέπεται από τις αντίστοιχες διατάξεις της κοινοτικής και εθνικής νομοθεσίας περί τροφίμων, όπως κάθε φορά ισχύουν.</div>
<div> </div>
<div>12. Οι παραβάσεις των διατάξεων του Υγειονομικού Κανονισμού (Β 275) και όλες οι παραβάσεις των διατάξεων όλων των Υγειονομικών Διατάξεων, που εκδίδονται κατ` εφαρμογή του άρθρου 1 του α.ν. 2520/1940 (Α 73) ή κατ` εξουσιοδότηση άλλου νόμου, τιμωρούνται με φυλάκιση μέχρις ενός έτους ή χρηματική ποινή τουλάχιστον 2.000 ευρώ, εκτός αν από άλλες διατάξεις τιμωρούνται βαρύτερα. Από τη δημοσίευση του παρόντος καταργούνται οι διατάξεις του άρθρου 31 "παρ.3" του ν. 3904/2010 (Α 218).»</div>
<div> </div>
<div>(H παρ 12 προστέθηκε με το άρθρο 58 παρ.4 του Ν.4075/2012 με διόρθωση σφαλμάτων στο ΦΕΚ Α 60/7.3.2013).</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>ως προς τα λοιπά ερωτηματα θα ακολουθησει αλλο ποστ</div>
<p> </p>