Απ: καταλήψεις σχολείων
Σχετική με την ερώτηση σου είναι και η υπ αριθμ.: 1/2012 Εγκύκλιος του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.
[quote]
Αριθ. Εγκ. 1/2012
Προς τους Εισαγγελείς Εφετών της χώρας και δι αυτών στους Εισαγγελείς Πρωτοδικών της περιφερείας τους.
Τα τελευταία έτη παρουσιάζεται συχνά το φαινόμενο της καταλήψεως διαφόρων χώρων στους οποίους στεγάζονται και λειτουργούν υπηρεσίες του Δημοσίου ή ν.π.δ.δ. Αποτέλεσμα των καταλήψεων αυτών είναι η διακοπή της λειτουργίας των υπηρεσιών αυτών ή η διατάραξη της ομαλής διεξαγωγής της υπηρεσίας.
Η κατάληψη και η συνακόλουθη διακοπή λειτουργίας ή διατάραξη ενεργείται είτε με την παράνομη, δηλαδή παρά τη θέληση της υπηρεσίας είσοδο, είτε με τη νόμιμη είσοδο πολιτών στους παραπάνω χώρους και την εν συνεχεία άρνησή τους να τους εγκαταλείψουν, παρά την αντίθετη θέληση της υπηρεσίας, η οποία (θέληση) δηλώνεται από το νόμιμο εκπρόσωπο ή από αρμόδιο (εντεταλμένο) υπάλληλό της. Η αντίθετη θέληση μπορεί να είναι είτε ρητή είτε σιωπηρή, να συνάγεται δηλαδή συμπερασματικά από τη συμπεριφορά των εκπροσώπων των υπηρεσιών.
Από τις παραπάνω εναλλακτικές συμπεριφορές στοιχειοθετείται η αντικειμενική υπόσταση του πλημμελήματος της διατάραξης οικιακής ειρήνης υπό τη μορφή της § 3 του άρθρου 334 ΠΚ.
Το έγκλημα αυτό, η πρόβλεψη του οποίου έγινε για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών, διώκεται αυτεπαγγέλτως. Είναι, επομένως, αυτονόητη η παρέμβασή σας, μέσω των αστυνομικών αρχών, τόσο για τη βεβαίωση των εγκλημάτων όσο και για την εξακρίβωση των στοιχείων των δραστών τους. Στα πλαίσια αυτά πρέπει να ζητείται η συμβολή των προϊσταμένων των δημοσίων υπηρεσιών προκειμένου: α) να διευκρινίζεται η συνδρομή κρίσιμων στοιχείων, όπως η δήλωση της αντιθέσεως των υπηρεσιών στην παραμονή των δραστών στους χώρους τους ή η διακοπή ή διατάραξη της ομαλής λειτουργίας τους και β) να εντοπίζεται η ταυτότητα των δραστών ή τουλάχιστον όσων πρωταγωνιστούν στις καταλήψεις, η οποία κατά κανόνα είναι γνωστή σε αυτούς.
Σε σοβαρές περιπτώσεις και ιδίως όταν οι δράστες αρνούνται επιμόνως να απομακρυνθούν ή οι καταλήψεις έχουν μεγάλη διάρκεια ή συνοδεύονται και από άλλες παράνομες πράξεις, όπως φθορές κ.λπ., επιβάλλεται να ακολουθείται η αυτόφωρη διαδικασία.
Τέλος, η μεγάλης διάρκειας ανοχή των καταλήψεων από τους εκπροσώπους των υπηρεσιών ή τους αρμοδίους υπαλλήλους ή μη συνεργασία τους για τη διακοπή των καταλήψεων πρέπει να αξιολογείται προκειμένου να κρίνεται κάθε φορά αν συντρέχει περίπτωση παραβάσεως καθήκοντος (άρθρ. 259 του ΠΚ), αφού αυτοί έχουν την υποχρέωση να διασφαλίζουν την ακώλυτη λειτουργία των υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση των πολιτών και το δημόσιο εν γένει συμφέρον.
Σημειωτέον ότι με την § 3 του άρθρου 3 του ν. 4009/11 καταργήθηκαν οι διατάξεις που καθιέρωναν το ακαδημαϊκό άσυλο, με την § 2 δε του ίδιου άρθρου ορίσθηκε ότι στις αξιόποινες πράξεις που τελούνται εντός των χώρων των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) εφαρμόζεται η κοινή νομοθεσία. Επομένως, όσα εκτίθενται ανωτέρω ισχύουν και για τις καταλήψεις όλων ανεξαιρέτως των καταστημάτων ή χώρων των ΑΕΙ.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΕΝΤΕΣ
Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου[/quote]
Επίσης υπάρχει και η από 4 Δεκεμβρίου 1999 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου «Ομαλή λειτουργία δημοσίων σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», η οποία κυρώθηκε με τον Νόμο 2811 του 2000.
[quote]Οποιος καθ' οιονδήποτε τρόπο παρεμποδίζει, διαταράσσει ή διακόπτει την ομαλή λειτουργία των δημοσίων σχολείων πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή παρανόμως παραμένει στους χώρους λειτουργίας αυτών, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών. Η ποινική δίωξη των υπαιτίων ασκείται αυτεπαγγέλτως.
Η παρούσα πράξη να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.[/quote]
[edit time=1385404953]tamiya[/edit]
334 παρ. 3 Π.Κ. Σχηματισμός δικογραφίας με κατάθεση του διευθυντή σχετικά με το ποιοί έκαναν την κατάληψη, τα αιτήματα, αν υπήρχαν εξωσχολικοί και αν προκλήθηκαν φθορές