Συνάδελφοι ερώτηση ; Με τα μπλόκ της πράξης βεβαίωσης παράβασης , στην εφαρμογή του νέου Κ.Ο.Κ μήπως μπορείτε να μου δώσετε τα φώτα σας προκειμένουνα μήν υποπέσω σε κάποιο λάθος κατα την σύνταξη της μέχρι και εάν αντικατασταθούν ;Ευχαριστώ.
Ο νομος 4530/2018 πρόσθεσε
<pre id="preword" style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-size: 12px; line-height: normal; font-family: Verdana, Tahoma, arial; color: rgb(0, 0, 0); white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"></pre>
<div>
<pre id="preword" style="font-size: 12px; margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-family: Verdana, Tahoma, arial; white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"> <span id="msgfield"><span id="msgfield">Ο νομος 4530/2018 πρόσθεσε νέα παράγραφο στο άρθρο 40 το οποιο ανηκει στο </span><span style="font-size: 1em;">ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ` - </span><span style="font-size: 1em;">ΚΑΝΟΝΕΣ ΟΔΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ</span></span></pre>
</div>
<p><span id="msgfield">
</span></p>
<pre id="preword" style="font-size: 12px; margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-family: Verdana, Tahoma, arial; white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"><span id="msgfield"><span id="msgfield">Το άρθρο 40 αναφερεται στους ειδικους κανόνες για τους οδηγούς ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων,
μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων</span></span></pre>
<pre id="preword" style="font-size: 12px; margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-family: Verdana, Tahoma, arial; white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"><span id="msgfield"><span id="msgfield">με εξαιρεση την νεα παραγραφο, οι λοιπες παραγραφοι αναφερονται γενικα σε ''μοτοσυκλετες'' και σε ''τριτροχα οχηματα''
Στο αρθρο 2 του ΚΟΚ που δινονται οι ορισμοι για το τι ειναι το καθε τι, η μοτοσυκλετα οριζεται ως ''διτροχο οχημα''
Τριτροχη ή τετράτροχη μοτοσυκλέτα ΔΕΝ υπαρχει στον ΚΟΚ
<span style="font-size: 1em;">Τριτροχη (και οχι τετράτροχη) μοτοσυκλέτα υπηρχε σ</span>τον παλιο ΚΟΚ (Ν2094/1992) ο οποιος στο αρθρο 2 οριζε :
</span></span></pre>
<pre id="preword" style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-size: 12px; font-family: Verdana, Tahoma, arial; white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"><span id="msgfield"><span id="msgfield"><span id="msgfield">'' Μοτοσυκλέτα: Το δίτροχο μηχανοκίνητο όχημα με ή χωρίς κάνιστρο, ως και το τρίτροχο μηχανοκίνητο όχημα με απόβαση που δεν υπερβαίνει τα 400 χιλιόγραμμα.''</span></span></span></pre>
<p><span id="msgfield"><span id="msgfield">Τετρατροχη μοτοσυκλετα στον παλιο ΚΟΚ ΔΕΝ υπηρχε με την μοδα που ξεσπασε αποτομα στα 90s με τις γουρουνες <span style="font-size: 1em;">ΑΝ το τονιζω ΑΝ θυμαμαι καλα </span><span style="font-size: 1em;">εβγαζαν αδεια κυκλοφοριας μοτοσυκλετας</span><br>
Πλέον στον ισχύοντα ΚΟΚ ΔΕΝ υπαρχει τρικυκλη ΟΥΤΕ τετρακυκλη μοτοσυκλετα Υπαρχει ΜΟΝΟ τριτροχο και τετρατροχο ως ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΟΝΤΟΤΗΤΕΣ απο την μοτοσυκλετα Ταξινομουνται και απογραφονται συμφωνα με το αρθρο 87, περνουν τεχνικο ελεγχο ως τετοια (αρθρο 86) και βγαζουν αδεια κυκλοφοριας (αρθρο 88) <span style="font-size: 1em;">ως ''τριτροχα/τετρατροχα οχηματα'' τα ανω των 50 κυβικων και ως </span>μοτοποδηλατα τα κατω των 50 ΑΛΛΑ ΟΧΙ ως μοτοσυκλετες Η καιουργια προσθηκη στον ΚΟΚ θετει νεους κανονες ΜΟΝΟ για τις ''ελαφριές και βαριές τετράτροχες μοτοσικλέτες'' </span><br>
Αρα αναφερεται κατα την αποψη μου στα οχηματα που εχουν βγαλει αδεια κυκλοφοριας με τον παλιο ΚΟΚ</span></p>
<pre id="preword" style="font-size: 12px; margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-family: Verdana, Tahoma, arial; white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"><span id="msgfield"><span id="msgfield">
</span></span></pre>
<p><span id="msgfield">το οχημα που αποκαλουμε γουρουνα - τρικυκλη ή τετράκυλη - αν ταξινομηθηκε και εβγαλε αδεια κυκλοφοριας </span><span style="font-size: 1em;">με τον ισχυοντα ΚΟΚ </span><span style="font-size: 1em;">ΔΕΝ ειναι μοτοσυκλετα αλλα τριτροχο ή τετρατροχο ΟΧΗΜΑ το οποιο στο αρθρο 2 αναφερεται ως ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ νομικη οντοτητα απο την μοτοσυκλετα </span></p>
<pre id="preword" style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-size: 12px; line-height: normal; font-family: Verdana, Tahoma, arial; color: rgb(0, 0, 0); white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"></pre>
<pre id="preword" style="font-size: 12px; margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-family: Verdana, Tahoma, arial; white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"><span id="msgfield"><span style="font-size: 1em;">Κατά την άποψή μου (και με την επιφυλαξη να υπαρχει αλλη διαταξη που να ρυθμιζει το θεμα) έχουμε νομικο κενο αν ο νομοθετης ηθελε να περιορισει τις γουρουνες μιας και υπαρχουν ορισμενες μοτοσυκλετες - ΜΗ γουρουνες - οπως ορισμενα σκουτερ τα οποια εχουν 3 τροχους (δυο μπροστα ή δυο πισω) τα οποια μαλλον εχουν αδεια μοτοσυκλετας
</span>
https://3.imimg.com/data3/YJ/KA/MY-6614611/3-wheel-handicapped-scooter-…
https://thekneeslider.com/images/piaggio3a.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/77/Gyro-X.jpg/24…
</span></pre>
<p><span>Ν2696/1999 </span></p>
<pre id="preword" style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-size: 12px; font-family: Verdana, Tahoma, arial; white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"><span><span id="msgfield"> `Αρθρο 1
Πεδίο εφαρμογής του Κώδικα
Ο Κώδικας οδικής Κυκλοφορίας εφαρμόζεται σε οδούς και σε χώρους που
χρησιμοποιούνται για δημόσια κυκλοφορία οχημάτων, πεζών και ζώων.
</span></span></pre>
<div><br>
<br>
<pre id="preword" style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-size: 12px; font-family: Verdana, Tahoma, arial; white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"> <span><span id="msgfield">`Αρθρο 2
Ορισμοί
1. Για την εφαρμογή του παρόντος Κώδικα νοούνται ως:
-
-
</span></span></pre>
<pre id="preword" style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-size: 12px; font-family: Verdana, Tahoma, arial; white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"> <span><span id="msgfield"><span id="msgfield">Δημόσια κυκλοφορία: Η αόριστη και απροσδιόριστη εκ των προτέρων
κυκλοφορία σε δημόσιες ή ιδιωτικές οδούς ή χώρους πεζών οχημάτων ή
ζώων.</span></span></span></pre>
<span><span id="msgfield">- - </span></span>
<pre id="preword" style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-size: 12px; font-family: Verdana, Tahoma, arial; white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"> <span><span id="msgfield"><span id="msgfield"> Μοτοποδήλατο: Το δίτροχο ή τρίτροχο όχημα, του οποίου η μέγιοτη εκ
κατασκευής ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 45 χιλιόμετρα την ώρα και, εάν
είναι εξοπλισμένο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο κυλινδρισμός του δεν
υπερβαίνει τα 50 κυβικά εκατοστό. Επίσης ως μοτοποδήλατο λογίζεται και
το ελαφρό τετρότροχο όχημα του οποίου το απόβαρο κενού οχήματος, μη
συμπεριλαμβανομένου του βάρους του καυσίμου ή του μίγματος καυσίμου -
ελαίου ή των συσσωρευτών των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι μικρότερο των
350 χιλιογράμμων, η μέγιατη εκ κατασκευής ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 45
χιλιόμετρα την ώρα και ο κυλινδριομός του κινητήρα του δεν υπερβαίνει
τα 50 κυβικά εκατοστά, προκειμένου για κινητήρα με επιβαλλόμενη
ανάφλεξη ή η μέγιστη καθαρή ισχύς τα 4 ΚW, προκείμένου για κινητήρες
άλλου τύπου.
Μοτοσικλέτα: Κάθε δίτροχο μηχανοκίνητο όχημα με ή χωρίς καλάθι, του
οποίου είτε η μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα είναι μεγαλύτερη των 45
χιλιομέτρων την ώρα είτε, εάν είναι εξοπλισμένο με κινητήρα εσωτερικής
καύσης, ο κυλινδρισμός του κινητήρα είναι μεγαλύτερος των 50 κυβικών
εκατοστών.</span></span></span></pre>
<span><span id="msgfield">- - </span></span>
<pre id="preword" style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-size: 12px; font-family: Verdana, Tahoma, arial; white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"> <span><span id="msgfield"><span id="msgfield">Οδός: ολόκληρη η επιφάνεια που προορίζεται για τη δημόσια
κυκλοφορία.</span></span></span></pre>
<span><span id="msgfield">- - </span></span>
<pre id="preword" style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-size: 12px; font-family: Verdana, Tahoma, arial; white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"> <span><span id="msgfield"><span id="msgfield"> Τρίτροχο όχημα: Το μηχανοκίνητο όχημα με τρεις συμμετρικούς τροχούς,
του οποίου είτε η μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα είναι μεγαλύτερη των
45 χιλιομέτρων την ώρα είτε ο κυλινδρισμός του κινητήρα του είναι
μεγαλύτερος των 50 κυβικών εκατοστών, εάν είναι εξοπλισμένο με κινητήρα
εσωτερικής καύσης. Επίσης ως τρίτροχο όχημα λογίζεται και το τετράτροχο
όχημα, εκτός των ελαφρών τετράτροχων οχημάτων της κατηγορίας των
μοτοποδηλάτων, του οποίου το απόβαρο κενού οχήματος, μη
συμπεριλαμβανομένου του βάρους του καυσίμου ή του μίγματος καυσίμου -
ελαίου ή των συσσωρευτών των ηλεκτρικών οχημάτων, δεν υπερβαίνει τα 400
χιλιόγραμμα, όταν το όχημα προορίζεται για επιβατικές μεταφορές ή τα
550 χιλιόγραμμα, όταν προορίζεται για μεταφορές εμπορευμάτων και του
οποίου η μέγιστη καθαρή ισχύς δεν υπερβαίνεί τα 15 ΚW.
</span></span></span></pre>
<pre id="preword" style="font-size: 12px; margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-family: Verdana, Tahoma, arial; white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"> <span><span id="msgfield"><span id="msgfield">Αρθρο 40
Ειδικοί κανόνες για τους οδηγούς ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων,
μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων
1. Οι Οδηγοί ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και τρίτροχων
οχημάτων, απαγορεύεται:
α) Να ρυμουλκούνται από όλλο όχημα.
β) Να ρυμουλκούν ή ωθούν διάφορα αντικείμενα.
γ) Να μεταφέρουν αντικείμενα, τα οποία εμποδίζουν την οδήγηση του
οχήματος τους ή εκθέτουν σε κίνδυνο τους λοιπούς χρήστες της οδού.
δ) Να κινούνται ανά δύο ή και πλείονες παράλληλα.
ε) Να σύρουν μαζί τους ζώα δεμένα με λουρί.
στ) Να χρησιμοποιούν εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με
φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές.
Από τη διάταξη αυτήν εξαιρούνται ακουστικά και κεφαλόφωνα ανοικτής
ακρόασης φορητών συσκευών ραδιοεπικοινωνίας, που χρησιμοποιούνται για
την επικοινωνία σε μικρή απόσταση μεταξύ των οδηγών. Ποδηλάτων,
μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών ή μεταξύ των οδηγών των οχημάτων αυτών
και σταθμών βάσης ή άλλων κινητών σταθμών ραδιοδικτύων, καθώς επίσης
και μεταξύ των οδηγών εκπαιδευτικών μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών καί
των εκπαιδευτικών αυτοκινήτων κατά τις φάσεις της εκπαίδευσης ή της
εξέτασης των υποψήφιων οδηγών.
ζ) Να χρησιμοποιούν εν κινήσει κινητό τηλέφωνο το οποίο δεν είναι
τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση.
2. Οι Οδηγοί ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και τρίτροχων
οχημάτων υποχρεούνται, όταν οδηγούν, να κρατούν το τιμόνι και με τα δύο
τους χέρια, εκτός αν δίνουν σήμα σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος
Κώδικα.
3. Οι Οδηγοί ποδηλάτων υποχρεούνται να κατεβαίνουν από αυτά και να τα
οδηγούν βαδίζοντας, όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος για την
κυκλοφορία των πεζών.
4. Οι Οδηγοί ποδηλάτων και μοτοποδηλάτων απαγορεύεται να μεταφέρουν
επιβάτες στα οχήματά τους.
Κατ` εξαίρεση, επιτρέπεται η μεταφορά ενός μόνο επιβάτη σε ποδήλατο
που έχει δύο ζεύγη ποδοστροφάλων και διαθέτει, από κατασκευή, μόνιμο
πρόσθετο κάθισμα, ως και σε μοτοποδήλατο, που διαθέτει, από κατασκευή,
προσαρμοσμένο σταθερό πρόσθετο κάθισμα. Οι Οδηγοί μοτοσικλετών και
τρίτροχων οχημάτων, επιτρέπεται να μεταφέρουν επιβάτη μόνο μέσα στα
ειδικό καλάθι, αν υπάρχει για το σκοπό αυτόν και σε πρόσθετο κάθισμα,
το οποίο είναι σταθερά προσαρμοσμένο, από κατασκευή, πίσω ή δίπλα από
τη θέση του οδηγού.
5. Σε οδούς, οι οποίες έχουν λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση
ποδηλάτων ή μοτοποδηλάτων, απαγορεύεται στους οδηγούς αυτών να
χρησιμοποιούν το υπόλοιπο του οδοστρώματος.
"6. Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ, πλην των περιπτώσεων στ` και ζ της παραγράφου 1, όπου ο παραβάτης τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο εκατόν πενήντα (150,00) ευρώ και αφαίρεση επιτόπου της άδειας ικανότητας οδηγού για τριάντα (30) ημέρες, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 103 του παρόντος Κώδικα."
*** Η παρ.6 αντικαταστάθηκε ως άνω με το άρθρο 38 Ν.3542/2007,
ΦΕΚ Α 50/2.3.2007.ΠΡΟΣΟΧΗ: ΙΣΧΥΣ ΑΠΟ 3.6.2007
«7.α. Ειδικά οι ελαφριές και βαριές τετράτροχες μοτοσικλέτες, που είναι εξοπλισμένες με κινητήρα εσωτερικής καύσης με κυλινδρισμό έως 125 κυβικά εκατοστά, απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους του άρθρου 1. Τις οδούς αυτές επιτρέπεται μόνο να διασχίζουν κάθετα. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών μπορεί να προβλέπεται η ειδική εκπαίδευση των οδηγών μοτοσικλετών της παρούσας, καθώς και οχημάτων, που είναι σχεδιασμένα για χρήση εντός δρόμου ή και παντός εδάφους, όπως αυτά ορίζονται στην υποπερίπτωση (i) της περίπτωσης στ` και στις υποπεριπτώσεις (i) και (ii) της περίπτωσης ζ` της παρ. 2 του άρθρου 4 του Κανονισμού 168/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (L 53), το περιεχόμενο και η διάρκειά της, καθώς και οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία για την πιστοποίηση των αναγκαίων πρόσθετων δεξιοτήτων για τη χρήση των οχημάτων αυτών, καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής. Δεν εμπίπτει στην απαγόρευση του πρώτου εδαφίου η κυκλοφορία των παραπάνω μοτοσικλετών από οδηγούς, άτομα με αναπηρία, στους οποίους έχουν παραχωρηθεί με βάση ειδικές διοικητικές πράξεις, και από οδηγούς που έχουν υποβληθεί επιτυχώς στην ειδική εκπαίδευση του προηγούμενου εδαφίου.
β. Η ισχύς της διάταξης του πρώτου εδαφίου της περίπτωσης α` αρχίζει τριάντα (30) ημέρες μετά τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.».
*** Η παρ.7 προστέθηκε με το άρθρο 31 παρ.1 Ν.4530/2018,ΦΕΚ Α 59/30.3.2018.</span></span></span></pre>
<pre id="preword" style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-size: 12px; font-family: Verdana, Tahoma, arial; white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"> <span><span id="msgfield"><span id="msgfield">Αρθρο 86
Τεχνικός έλεγχος οχημάτων
1. Τα αυτοκίνητα οχήματα, τρίτροχα οχήματα, μοτοσικλέτες και
μοτοποδήλατα, τα οποία κυκλοφορούν στη Χώρα, ως και τα υπ` αυτών
ρυμουλκούμενα, υπόκεινται χώρα σε τακτικό περιοδικό τεχνικό έλεγχο.</span></span></span></pre>
</div>
<pre id="preword" style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-size: 12px; font-family: Verdana, Tahoma, arial; white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"><span><span id="msgfield">Αρθρο 87
Γενική απογραφή και ταξινόμηση οχημάτων
1. Δεν επιτρέπεται σε κανένα μηχανοκίνητο όχημα ή ρυμουλκούμενο να
κυκλοφορεί οπουδήποτε στη χώρα, εάν δεν έχει απογραφεί και ταξινομηθεί
κατά την οριζόμενη εκάστοτε γενική απογραφή και ταξινόμηση των
οχημάτων.
2. Ο τρόπος και η διαδικασία διενέργειας των γενικών αυτών απογραφών
και ταξινομήσεων καθορίζονται, για τα αυτοκίνητα οχήματα και τα υπ`
αυτών ρυμουλκούμενα, ως και τα τρίτροχα οχήματα και τις μοτοσικλέτες,
με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, για τα μηχανήματα
έργων και τα υπ` αυτών ρυμουλκούμενα με απόφαση του Υπουργού
Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων και για τα αγροτικά
μηχανήματα και τα υπ` αυτών ρυμουλκούμενα με απόφαση του Υπουργού
Γεωργίας.
"Αυτός που κυκλοφορεί μηχανοκίνητο όχημα, το οποίο δεν έχει νόμιμα απογραφεί και ταξινομηθεί, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο τετρακοσίων (400,00) ευρώ και με αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος μέχρι της απογραφής του σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 103 του παρόντος Κώδικα. Για τη σχετική παράβαση που αφορά σε φορτηγά οχήματα έχουν εφαρμογή οι Ειδικές διατάξεις του ν. 3446/2006." Οι διατάξεις του άρθρου 46 του
παρόντος Κώδικα μπορούν να εφαρμοστούν και στην προκειμένη περίπτωση.
***Το εντος "" πρώτο εδάφιο αντικαταστάθηκε ως άνω με το άρθρο 79 Ν.3542/2007,ΦΕΚ Α 50/2.3.2007.ΠΡΟΣΟΧΗ: ΙΣΧΥΣ ΑΠΟ 3.6.2007
</span></span></pre>
<div> </div>
<div> </div>
<div>
<pre id="preword" style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-size: 12px; line-height: normal; font-family: Verdana, Tahoma, arial; color: rgb(0, 0, 0); white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"> <span id="msgfield">Αρθρο 88
Αδεια κυκλοφορίας οχημάτων
1. Δεν επιτρέπεται μηχανοκίνητο όχημα, ρυμουλκούμενο, μοτοποδήλατο, [ποδήλατο] ή ζωήλατο όχημα να κυκλοφορεί οπουδήποτε στη χώρα, αν δεν έχει εκδοθεί γι` αυτό άδεια κυκλοφορίας.
*** Η λέξη "ποδήλατο" διαγράφηκε από την παράγραφο 1 διαγράφηκε
με το άρθρο 80 παρ.1 Ν. 3542/2007 (ΦΕΚ Α΄ 50/2.3.2007) Ισχύς ΑΠΟ 3.6.2007.
2. Ο τρόπος και η διαδικασία χορήγησης, κατά τις κείμενες διατάξεις,
των αδειών της προηγούμενης παραγράφου, καθορίζονται, για τα αυτοκίνητα
οχήματα και τα υπ` αυτών ρυμουλκούμενα, τα τρίτροχα οχήματα και τις
μοτοσικλέτες, με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, για
τα μηχανήματα έργων και τα υπ` αυτών ρυμουλκούμενα, με απόφαση του
Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων, για τα αγροτικά
μηχανήματα και τα υπ` αυτών ρυμουλκούμενα, με απόφαση του Υπουργού
Γεωργίας, για τα μοτοποδήλατα (και τα ποδήλατα) με απόφαση του Υπουργού
Δημόσιας Τάξης και για τα ζωήλατα οχήματα με απόφαση του Υπουργού
Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
Από τις διατάξεις του άρθρου αυτού μπορούν να εξαιρεθούν, με απόφαση
ταυ Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, ειδικά μηχανοκίνητα οχήματα,
τα οποία χρησιμοποιούνται σε αγώνες και πειραματισμούς μέσα σε
αυτοκινητοδρόμια ή παλαιά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται μόνο σε
επιδείξεις ή αγώνες.
*** Οι λέξεις "και τα ποδήλατα" διαγράφηκαν από την παράγραφο 2
με το άρθρο 80 παρ.1 Ν. 3542/2007 (ΦΕΚ Α΄ 50/2.3.2007).
Ισχύς ΑΠΟ 3.6.2007.
3. Τα στοιχεία των αυτοκινήτων οχημάτων στην άδεια κυκλοφορίας, ως
και των υπ` αυτών ρυμουλκουμένων, καθώς και των τρίτροχων οχημάτων και
των μοτοσικλετών, ο καθορισμός των κύριων χαρακτηριστικών αυτών, ή σε
περίπτωση μεταβολής ενημέρωση των αρμόδιων υπηρεσιών χρόνος μέσα στον
οποίο επιβάλλεται να γίνει αυτή, η χορήγηση άδειας για την προσωρινή
κυκλοφορία ή για δοκιμή, ως και οποιοδήποτε άλλο σχετικό θέμα
ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Προκειμένου για αγροτικό μηχανήματα και ρυμουλκούμενα από αυτά,
μηχανήματα έργων και ρυμουλκούμενα από αυτό, μοτοποδήλατα (και ποδήλατα),
τα πιο πάνω ρυθμίζονται με αποφάσεις των αρμόδιων, κατά περίπτωση,
υπουργών.
*** Οι λέξεις "και ποδήλατα" διαγράφηκαν από την παράγραφο 2
με το άρθρο 80 παρ.1 Ν. 3542/2007 (ΦΕΚ Α΄ 50/2.3.2007)
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΙΣΧΥΣ ΑΠΟ 3.6.2007.
"4. Αυτός που θέτει σε κυκλοφορία, καθώς και αυτός που οδηγεί αυτοκίνητο όχημα ή ρυμουλκούμενο από αυτό, καθώς και τρίτροχο όχημα ή μοτοσικλέτα, που δεν είναι εφοδιασμένο με άδεια κυκλοφορίας ή του οποίου η άδεια κυκλοφορίας έχει αφαιρεθεί, τιμωρείται με φυλάκιση ενός (1) μέχρι έξι (6) μηνών και με χρηματική ποινή τουλάχιστον διακοσίων (200,00) ευρώ. Για τη σχετική παράβαση που αφορά φορτηγά οχήματα έχουν εφαρμογή οι Ειδικές διατάξεις του ν. 3446/2006.
5. Αυτός που θέτει σε κυκλοφορία, καθώς και αυτός που οδηγεί αγροτικό μηχάνημα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο ή μηχάνημα έργων με ή χωρίς ρυμουλκούμενο, που δεν είναι εφοδιασμένο με άδεια κυκλοφορίας ή του οποίου η άδεια κυκλοφορίας έχει αφαιρεθεί, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο διακοσίων (200,00) ευρώ.
6. Αυτός που θέτει σε κυκλοφορία, καθώς και αυτός που οδηγεί μοτοποδήλατο που δεν είναι εφοδιασμένο με άδεια κυκλοφορίας ή του οποίου η άδεια κυκλοφορίας έχει αφαιρεθεί ή έχει λήξει, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο διακοσίων (200,00) ευρώ, αυτός δε που θέτει σε κυκλοφορία και αυτός που οδηγεί ζωήλατο όχημα, που δεν είναι εφοδιασμένο με άδεια κυκλοφορίας, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο είκοσι (20,00) ευρώ."
*** Οι παρ.4,5 και 6 αντικαταστάθηκαν ως άνω με το άρθρο 80 παρ.2 Ν. 3542/2007 (ΦΕΚ Α΄ 50/2.3.2007)ΠΡΟΣΟΧΗ: ΙΣΧΥΣ ΑΠΟ 3.6.2007.
</span></pre>
</div>
<p>Καλησπέρα σας,</p>
<p>Γνωρίζει κανείς τι θα γίνεται πλέον με τις τετάτροχες μοτ-τες κάτω των 125cc σύμφωνα με το νεο ΚΟΚ γιατί δεν διευκρινίζεται πουθενά????</p>
<p>Προβλέπεται κάποιο πρόστιμο?</p>
<p>Τι κάνουμε αν σταματήσουμε μία τέτοια?<br>
</p>