Ευχαριστω για την απαντηση.
Ευχαριστω για την απαντηση. Συμφωνώ ότι τα μέλη του πληρώματος πρέπει να έχουν άψογη συνεργασία και συνήθως στις υπηρεσίες που είναι σταθερά αυτό γίνεται πλην όμως μερικές φορές κατά βαθμό ανώτερος αν και επιεικώς ανεπαρκείς απαιτούν να μην είναι οδηγοί με συνέπεια να μπαίνουν οι άλλοι συνάδελφοι σε μόνιμη βάση και ουσιαστικά να ακυρώνονται πολλά προσόντα που δεν έχουν να κάνουν με την οδήγηση.
Τα περιπολικά αυτοκίνητα:
<pre id="preword" style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; font-size: 12px; line-height: normal; font-family: Verdana, Tahoma, arial; color: rgb(0, 0, 0); white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; max-width: 630px; padding: 10px 0px 0px 10px;"><span id="msgfield">Τα περιπολικά αυτοκίνητα:
- Επανδρώνονται με αστυνομικό προσωπικό, το οποίο αποκαλείται πλήρωμα.
- Αν υπάρχει υπηρεσιακή ευχέρεια στο πλήρωμα μετέχει ένας τουλάχιστον βαθμοφόρος.
- Ο ανώτερος στο βαθμό ή ο αρχαιότερος από τα μέλη του πληρώματος καλείται Αρχηγός του πληρώματος.
- Αν υφίσταται αδυναμία επάνδρωσης αυτών με αστυνομικούς, δύναται κατά την κρίση του
διευθυντή ή διοικητή της Υπηρεσίας, να κινούνται και με μόνο τον οδηγό, για την εκτέλεση συνήθων αστυνομικών καθηκόντων. (σε αυτη την περιπτωση αρχηγος ειναι ο ιδιος ο οδηγος)
- Στις περιπτώσεις όμως αυτές δεν επιτρέπεται η κίνηση μακριά από κατοικημένες περιοχές και η
επέμβαση σε περιπτώσεις σοβαρών ή εκτεταμένων περισταστικών διατάραξης της τάξης, χωρίς τη βοήθεια και άλλων συναδέλφων του.
- Κινούνται, επανδρώνονται και λειτουργούν σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στην διάταξη υπηρεσίας, στην διαταγή κίνησης, στο δελτίο κίνησης και στο δελτίο πορείας.
- ΑΝ εκτελούν καθήκοντα περιπολίας τότε εφαρμόζονται και τα καθοριζόμενα στην διαταγή περιπολίας, στις διατάξεις περί μηχανοκίνητων και πεζών περιπόλων, στις διατάξεις περί κινητών και σταθερών σκοπών και στις διατάξεις της κανονιστικής διαταγής 13/1993
<span style="font-size: 1em;">Σε ότι αφορά τα προσόντα που όπως λές ακυρώνονται απο την οδήγηση, αν </span>υπάρχει αρχηγός πληρώματος - ακόμα και ανεπαρκής οπως λές - αυτός θα αποφασίσει αν θα κάνει χρήση των προσόντων αυτών στην συγκεκριμένη κίνηση ή περιπολία
Τέλος για την εκμετάλευση των προσόντων αυτών σε γενικότερο επίπεδο αρμόδιος να κρίνει αν θα τα εκμεταλευτεί ή όχι είναι ο διοικητής
</span></pre>
<p>Σύμφωνα με την Ιεραρχία του Σώματος ο αρχαιότερος κατά βαθμό προίσταται. Στα υπηρεσιακό όχημα μπορεί είτε να είναι οδηγός είτε συνοδηγός και δεν χάνει την ιδιότητα του αρχαιότερου άρα του προϊσταμένου και είναι ο αρχηγός του πληρώματος. Πάντως, είναι υποχρέωση της Διοίκησης ν' αναγράφονται στην καθημερινή διάταξη της υπηρεσίας τόσο ο οδηγός όσο και ο αριθμός του υπηρεσιακού οχήματος που θα οδηγήσει, ο οποίος θα συνταξει και τα σχετικά δελτία κίνησης και πορείας του οχήματος, στα οποία αναγράφονται τα στοιχεία του οδηγού, του πληρώματος και τα λοπά στοιχεία. Τέλος, τα μελη του πληρώματος οφείλουν να έχουν άψογη συνεργασία μεταξύ τους. Αυτά είναι αυτονόητα και δεν δεν υπάρχει λόγος να πιστοποιούνται από κάποιον νόμο. Είναι τόσο καθημερινά!</p>