Απ: ΠΡΟΑΝΑΚΡΙΣΗ ΣΕ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑ
αυτο που ξερω να πω ........ειναι να ειμαστε προσεχτικοι οταν επιλαμβανομαστε σε θανατηφορο ατυχημα.γινονται καποιες ενεργεις παραπανω οπως.....ορισμου πραγματογνωμονα .......η εκθεση αυτοψιας να ειναι συμπληρωμενη κανονικα ,, να εχουμε μαζι μας παντα φωτογραφικη μηχανη , να προσεχουμε το σημειο του ατυχηματος ...........να σημειωνουμε που βρεθηκαν τα λαδια ,,,,τα νερα , επισης πλαστικα , γυαλια ......,ιχνη φρεναρισματος αν υπαρχουν.
Απ: ΠΡΟΑΝΑΚΡΙΣΗ ΣΕ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑ
Υπάρχει εγκύκλιος διαταγή της οποίας τον αριθμό δεν γνωρίζω αλλά υπάρχουν και οι ισχύουσες διατάξεις του Π.Δ.141/1991
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 141 / 1991
(ΦΕΚ Α-58/30-4-1991)
Αρμοδιότητες οργάνων και υπηρεσιακές ενέργειες του προσωπικού του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και θέματα οργάνωσης Υπηρεσιών για την αυτοπρόσωπη παρουσία των διοικητών τροχαίας στα σοβαρά τροχαία ατυχήματα.
Άρθρο 28.
Διοικητές Τμημάτων Τροχαίας.
1. Οι διοικητές Τμημάτων Τροχαίας έχουν, ως προς τη διοίκηση της Υπηρεσίας τους, τα καθήκοντα διοικητή Αστυνομικού Τμήματος.
2. Ως προς την εκπλήρωση της ειδικής αποστολής της Υπηρεσίας τους, λαμβάνουν όλα τα αναγκαία μέτρα για την άσκηση της αστυνομίας τροχαίας στην περιοχή τους και την κατάλληλη ρύθμιση της κυκλοφορίας και μεριμνούν ή προκαλούν τις ενέργειες των αρμοδίων αρχών για τον κατάλληλο εξοπλισμό του οδικού δικτύου με κάθετη και ορίζονται σήμανση. Ειδικότερα:
α. Ευθύνονται για τον έλεγχο και την κανονική ρύθμιση της κυκλοφορίας και λαμβάνουν ή υποδεικνύουν στις αρμόδιες αρχές μέτρα που συντελούν στην άνετη, γρήγορη και ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων.
β. Επισημαίνουν επικίνδυνα σημεία των οδών και μεριμνούν για την άρση των κινδύνων ή, σε περίπτωση αδυναμίας, την προειδοποιητική σήμανσή τους.
γ. Επισημαίνουν και καθορίζουν ή προτείνουν τον καθορισμό χώρων στάθμευσης των οχημάτων.
δ. Παρακολουθούν στατιστικά τα οδικά τροχαία ατυχήματα, μελετούν και αναλύουν αυτά και ανάλογα με τα συμπεράσματά τους, λαμβάνουν ή προτείνουν τη λήψη των αναγκαίων μέτρων.
ε. Καταρτίζουν και εφαρμόζουν, σε συνεργασία με άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, προγράμματα κυκλοφοριακής ενημέρωσης και διαπαιδαγώγησης του κοινού και ιδιαίτερα των μαθητών.
στ. Κατευθύνουν τους υφισταμένους τους στην άσκηση του τροχονομικού ελέγχου και συγκροτούν συνεργεία για τον έλεγχο και τη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων.
ζ. Σε περίπτωση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων ή άλλων συμβάντων που επιβάλουν μεγάλης έκτασης αλλαγές στη ρύθμιση της κυκλοφορίας, μεταβαίνουν αμέσως επί τόπου και αναλαμβάνουν προσωπικά τη διεύθυνση και το συντονισμό των ενεργειών των υφισταμένων τους.
η. Μεριμνούν συνεχώς για την επαγγελματική επιμόρφωση των υφισταμένων τους για να γνωρίζουν κάθε στιγμή και να εφαρμόζουν με ακρίβεια και αντικειμενικότητα τη νομοθεσία που αφορά την ειδική αποστολή της Υπηρεσίας τους.
θ. Εκτελούν κάθε άλλο καθήκον που τους ανατίθεται από τις ισχύουσες διατάξεις και τις διαταγές των προϊσταμένων τους Υπηρεσιών, εφόσον αυτό ανάγεται στην ειδική αποστολή της Υπηρεσίας τους.
3. Μεταβαίνουν, εφόσον ειδοποιηθούν, στην Υπηρεσία τους για να επιληφθούν οποιουδήποτε, συμβάντος για το οποίο είναι απαραίτητη η παρουσία ανακριτικού υπαλλήλου, όταν δεν έχει οριστεί άλλος ανακριτικός υπάλληλος σε υπηρεσία.
4. Εφόσον η περιοχή τους δεν καλύπτεται από την τοπική αρμοδιότητα Τμήματος Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων, οι διοικητές των Τμημάτων Τροχαίας έχουν τις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα και τους διοικητή της Υπηρεσίας αυτής.
Άρθρο 29.
Διοικητές Τμημάτων Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων.
1. Οι διοικητές Τμημάτων Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων, ως προς τη διοίκηση της Υπηρεσίας τους, έχουν τα καθήκοντα διοικητή Αστυνομικού Τμήματος.
2. Ως προς την εκπλήρωση της ειδικής αποστολής της Υπηρεσίας τους:
α. Καθοδηγούν τους βαθμοφόρους τους στην έρευνα και την προανάκριση των τροχαίων ατυχημάτων και ελέγχουν την πληρότητα της δικογραφίας που καταρτίζεται για κάθε περίπτωση.
β. Φροντίζουν για την τυχαία περάτωση των προανακρίσεων και υποβολή των δικογραφιών στον αρμόδιο Εισαγγελέα.
γ. Μεριμνούν συνεχώς για την επαγγελματική επιμόρφωση των υφισταμένων τους, κυρίως σε ό,τι αφορά την έρευνα του τόπου του ατυχήματος και τη σύνταξη της έκθεσης αυτοψίας και του σχεδιαγράμματος.
δ. Σε περίπτωση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, μεταβαίνουν αμέσως επί τόπου και ανάλογα με τη σοβαρότητα του ατυχήματος, αναλαμβάνουν προσωπικά ή καθοδηγούν τον αρμόδιο βαθμοφόρο για την διενέργεια της προανάκρισης.
Απ: ΠΡΟΑΝΑΚΡΙΣΗ ΣΕ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑ
ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ Ο ANETOS12 ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΤΙ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΟ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΨΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ,ΕΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΜΕ ΕΣΩΣΑΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΟΙΝΙΚΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑ,ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΨΕ ΜΕ ΕΙΧΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΩ ΣΤΗΝ ΠΡΟΑΝΑΚΡΙΣΗ.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΤΑΓΗ ΤΗΣ ΑΕΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΧΩ ΨΑΞΕΙ ΚΑΛΑ ΜΟΝΟ ΤΟ Π.Δ. 141/1991 ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ ΚΑΙ Ο MENTOR.ΑΠΛΑ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΛΙΑ Τ.Ο.Τ.Α. ΜΙΛΑΜΕ ΣΕ ΣΟΒΑΡΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΠΟΥ ΗΞΕΡΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΟΡΙΖΕ ΠΑΝΤΑ Α ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟ.ΠΑΝΤΩΣ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΝΟΙΑΖΟΥΝ ΟΙ ΒΑΘΜΟΙ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Α ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ Β ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΟΣ,ΚΟΙΝΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΘΑ ΤΗΝ ΦΑΝΕ ΑΝ ΤΗ ΦΑΝΕ.ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΠΕΙΡΑ ΕΠΕΙΔΗ ΗΜΟΥΝ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΑ,ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΗΤΑΝ ΜΕ ΤΟΝ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΑ ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΕΣΑΜΕ ΝΑ ΣΥΝΕΝΟΗΘΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΣΤΗΝ ΕΚΒΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ.
ΚΑΙ ΑΝ ΣΑΣ ΚΟΥΡΑΣΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΓΧΩΝΩ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΟΛΟΣ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΗΝ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ,ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΕΚΑΝΕ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΝΕΣ ΝΑ ΠΑΡΑΣΥΡΟΥΝ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΜΑΧΕΣ ΜΕ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΚΕΡΔΟΣ.ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΟΠΟΙΟΣ ΜΠΕΙ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΑΝΑΚΡΙΣΗΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΑΣ ΚΑΘΗΣΕΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΕΚΤΟΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΜΕ ΔΙΑΒΑΣΜΑ(ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ ΚΤΛ).ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΣΕΙ.
Απ: ΠΡΟΑΝΑΚΡΙΣΗ ΣΕ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑ
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Ο ΑΝΑΚ. ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΑΠΟ ΑΣΤ/ΚΑ ΕΩΣ ΑΞ/ΚΟ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΡΟΧΑΙΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΜΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ ΤΑ ΙΧΝΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ . Η ΔΕ ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΨΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΙΤΤΕΣ ΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΩΣ ΥΛΙΚΩΝ ΕΝΩ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΙ ΕΣΤΩ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΟΙ ΤΡΑΥΜΑΤΙΕΣ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΔΗΛΩΣΟΥΝ.
[info]Σύσταση
Γράφετε με πεζά γράμματα. ΟΧΙ κεφαλαία. [/info]
[edit time=1392736644]mentor[/edit]
ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΕΠΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΣΕ ΣΟΒΑΡΑ ΤΡΟΧΑΙΑ (ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ) ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΔ 141/1991 ΑΡΘΡΟ 28 ΚΑΙ ΑΡΘΡΟ 29. ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΕΣ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΙΦΥΛΑΚΕΣ. ΣΥΝΗΘΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΒΑΡΔΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΕΠΟΠΤΕΣ (ΣΥΝΗΘΩΣ ΥΠΑΣΤΥΝΟΜΟΙ Β ΚΑΙ Α), ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΜΕΝΟΥΝ ΑΜΕΤΟΧΟΙ, ΜΟΝΟ ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΑΝΑΚΡΙΣΗ.
ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΜΩΣ ΠΩΣ ΕΧΕΙ ΕΚΔΟΘΕΙ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΔΙΑΤΑΓΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΕΑ/Δ-ΝΣΗ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΑΤΑΣΣΕΙ ΤΑ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ ΝΑ ΤΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΑΝ ΟΧΙ ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΤΕΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΟΜΩΣ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΕΧΩ.
ΤΕΤΟΙΕΣ ΔΙΑΤΑΓΕΣ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΤΙΣ ΒΡΕΙΣ ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΟΥ...
ΜΕΣΩ ΤΟΥ FORUM ΕΧΩ ΖΗΤΗΣΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΝΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ ΓΝΩΣΤΗ ΕΑΝ ΤΗΝ ΕΧΕΙ.
ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΚΑΠΟΙΑ ΑΚΡΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΝΑΛΟΓΟΥΝ.