Απ: Φτερωτές κλήσεις
Ο αστυνομικός βρίσκεται σε 24ωρη υπηρεσία...αυτό σε καλύπτει για τις φτερωτές κλήσεις.
Απ: Φτερωτές κλήσεις
Προσωπικα πιστεύω οτι δεν μπορεις να κοψεις κλήση στο ''φτερο'' . Ο ΚΟΚ πολυ ορθα αναφέρει - Στον καταλαμβανόμενο επ' αυτοφώρω- ! Δηλαδη πρέπει να τον σταματήσεις , να διαπιστώσεις τα στοιχεια οδηγού κ ιδιοκτήτη του οχήματος και να του ανακοινωσεις οτι θα του επιβάλεις διοικητικο πρόστημο ωστε συμφωνα με το άρθρο 20 παρ. 2 του Συντάγματος να μην του στερήσεις το δικαίωμα της προηγούμενης ακρόασης και εν συνεχεια να του επιδοσεις την κλήση. Επίσης ετσι δεν τήθεται θέμα αμεσης αμφισβήτησης της όποιας παράβασης. Σε περίπτωση δε που δεν ενεργήσεις συμωνα με τα ανωτερω ουσιαστικά τον ''καταδικάζεις'' χωρις καν να ''απολογηθει'' αναγκάζοντας να πληρώσει το διπλάσιο της κλησης που θα πλήρωνε αν του επεδιδες την κλήση αφου θα χάσει την προθεσμία των 10 ημερών για να πληρωσει την κλήση κ των 3 για να προβάλει αντιρρησεις στον διοικητη. (άρθ 104 παρ 2)
Σκέψου κ το τραγικό να βεβαιωσεις κληση σε κλεμμενο οχημα που διεπραξε παραβαση με συνέπεια να παει κληση στον παθοντα , μεσω της ΔΟΥ (104 παρ 5) μετα απο χρονια ενω εσυ δεν εκανες τα δεοντα ωστε να το σταθμευσεις.
Παρόμοια κλήση, δηλαδη μετα απο αρκετα μεγαλο χρονικο διαστημα απο την τελεση της παραβασης, επιδιδεται στον παραβατη ο οποιος υπερβένει το οριο ταχυτητας κ καταγραφετε με τεχνικα μεσα - σταθερη φωτογραφικη καμερα .Σε αυτην την περιπτωση ομως οποιοι υπηρετουν στην τροχαια γνωριζουν οτι η διαδικασια επιδοσης δεν ειναι ομοια με την απλη κλήση για παραδειγμα παραβιασης ερυθρου σηματοδοτη. Δινεται στον παραβατη το δικαιωμα προσφυγης η προθεσμια της οποιας ξεκινα απο την επιδοση κ οχι απο την παραβαση, ενω υπάρχουν αδιαμφησβητητα αποδεικτικα στοιχεια οτι τελεσε παραβαση του ΚΟΚ (104 παρ 4).
[edit time=1347024174]SREK[/edit]
Απ: Φτερωτές κλήσεις
Η απάντηση βρίσκεται εδώ:
ΚΥΑ 21504/2601
Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών Αυτοκινήτων, Μοτοσικλετών και
Μοτοποδηλάτων (Σ.Ε.Σ.Ο.)
Άρθρο 4
Τρόπος βεβαίωσης παραβάσεων
1. Η βεβαίωση των παραβάσεων του άρθρου 2 της παρούσας απόφασης γίνεται με εκθέσεις
βεβαίωσης παράβασης (κλήσεις), κατά τον καθιερωμένο τρόπο, από αρμόδια όργανα των
αστυνομικών αρχών ή άλλων αρχών στις οποίες έχει εκχωρηθεί με νόμο η σχετική
αρμοδιότητα, τα οποία γνωστοποιούν στον παραβάτη-οδηγό ότι η παράβαση που έγινε
υπάγεται στο Σ.Ε.Σ.Ο. και, αν είναι δυνατό, και τους βαθμούς που αντιστοιχούν στην
παράβαση αυτή.
Οι εκθέσεις αυτές παραδίδονται από τα οικεία όργανα σε εξουσιοδοτημένο βαθμοφόρο της
υπηρεσίας που υπηρετούν, αμέσως μετά το πέρας του ωραρίου τους.
[b]2. Εάν η βεβαίωση της παράβασης γίνει μόνο με βάση τον αριθμό κυκλοφορίας του
οχήματος, τότε η σχετική έκθεση επιδίδεται με δημόσιο έγγραφο στον φερόμενο ως
ιδιοκτήτη αυτού και, σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, σε έναν από τους συνιδιοκτήτες. Στην
περίπτωση που ο αναφερόμενος στο προηγούμενο εδάφιο ιδιοκτήτης ισχυριστεί ότι δεν
ήταν αυτός ο παραβάτης-οδηγός, για τη συγκεκριμένη παράβαση, υποχρεούται εντός
αποκλειστικής προθεσμίας πέντε (5) ημερών από την ημερομηνία επίδοσης της πιο πάνω
έκθεσης να υποβάλει υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/86 στο Αστυνομικό Τμήμα της
περιοχής κατοικίας του ή στην Υπηρεσία όργανο της οποίας βεβαίωσε την παράβαση, στην
οποία να δηλώνει ότι δεν είναι αυτός ο παραβάτης-οδηγός, καθώς και το ονοματεπώνυμο
και τη διεύθυνση κατοικίας του συγκεκριμένου οδηγού, στον οποίο είχε παραχωρήσει
τη χρήση του οχήματος. Τα παραπάνω ισχύουν και σε περιπτώσεις όπου τα οχήματα είναι
μισθωμένα είτε από εταιρίες ενοικιαζομένων αυτοκινήτων, είτε από εταιρίες χρηματοδοτικής
μίσθωσης (leasing).
Σε περίπτωση που δεν υποβάλει την παραπάνω δήλωση στην καθοριζόμενη προθεσμία,
παραβάτης λογίζεται ο ιδιοκτήτης του οχήματος. Επί συνιδιοκτητών όπου το ποσοστό
συνιδιοκτησίας είναι 50%, παραβάτης λογίζεται αυτός, το όνομα του οποίου αναγράφεται
πρώτο στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, εκτός αν ο έτερος συνιδιοκτήτης με
υπεύθυνη δήλωσή του αποδεχθεί ότι διέπραξε αυτός την παράβαση. Επί συνιδιοκτητών με
διαφορετικό ποσοστό ιδιοκτησίας ο καθένας, παραβάτης λογίζεται αυτός που έχει το
μεγαλύτερο ποσοστό ιδιοκτησίας του οχήματος ή επί εταιριών ο νόμιμος εκπρόσωπός της.[/b]
3. Οι εκθέσεις βεβαίωσης παράβασης (κλήσεις) που περιέχουν τις παραβάσεις αυτές
παραμένουν στην αρμόδια υπηρεσία, όργανο της οποίας βεβαίωσε την παράβαση, για τρεις
(3) ημέρες από τη ημερομηνία της βεβαίωσής τους. Στο χρονικό αυτό διάστημα ο
παραβάτης-οδηγός, για τον οποίο βεβαιώθηκε η παράβαση, μπορεί να εμφανισθεί ενώπιον
του διοικητή ή του παρ’ αυτού οριζομένου
ανακριτικού υπαλλήλου της ίδιας υπηρεσίας, για να εκθέσει τις αντιρρήσεις του για την
παράβαση που διέπραξε. Σε περίπτωση που οι αντιρρήσεις αυτές κριθούν βάσιμες, δεν
υπολογίζονται οι βαθμοί που προβλέπονται για την παράβαση που βεβαιώθηκε, με σχετική
αιτιολογημένη πράξη ακύρωσης που γίνεται πάνω στην έκθεση βεβαίωσης παράβασης
(κλήσης).
4. Οι παραβάσεις, που βεβαιώνονται με τις εκθέσεις βεβαίωσης παράβασης (κλήσεις) που
υπολογίζονται στο Σ.Ε.Σ.Ο., εγγράφονται σε μαγνητικό μέσο (κάθε εγγραφή περιέχει
στοιχεία της κλήσης σύμφωνα με το Υπόδειγμα Υ1). Οι εγγραφές αυτές αποστέλλονται με
ηλεκτρονικά μέσα από την αρμόδια υπηρεσία (∆/νση Τροχαίας του Αρχηγείου της
Ελληνικής Αστυνομίας του Υπουργείου ∆ημόσιας Τάξης ή οποιαδήποτε άλλη αρχή, στην
οποία έχει εκχωρηθεί η σχετική αρμοδιότητα), στην καθ’ ύλην αρμόδια υπηρεσία κάθε
είκοσι (20) ημέρες. Οι εγγραφές αυτές αριθμούνται με συνεχόμενη αύξουσα αρίθμηση, που
αρχίζει από τον αριθμό ένα (1), κάθε πρώτη του έτους.
5. Η επεξεργασία των παραπάνω εγγραφών γίνεται εντός ενός (1) μηνός από την
παραλαβή τους από την αρμόδια υπηρεσία (∆/νση Οργάνωσης και Πληροφορικής του
Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών ή την ∆/νση Πληροφορικής του Αρχηγείου
Ελληνικής Αστυνομίας του Υπουργείου ∆ημόσιας Τάξης σύμφωνα με την αρμοδιότητα που
προβλέπεται στο άρθρο 5 της παρούσας).
6. Οι εκθέσεις βεβαίωσης παράβασης (κλήσεις), που αφορούν στο Σ.Ε.Σ.Ο., διατηρούνται
στο αρχείο των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου ∆ημόσιας Τάξης ή οποιασδήποτε
άλλης αρχής, στην οποία έχει εκχωρηθεί η σχετική αρμοδιότητα, για έξι (6) τουλάχιστον
χρόνια. Ομοίως, τα ηλεκτρονικά αρχεία των εγγραφών του Σ.Ε.Σ.Ο. διατηρούνται στο
μηχανογραφικό αρχείο της κάθε αρμόδιας υπηρεσίας της παραγράφου 5 της παρούσας για
έξι (6) τουλάχιστον χρόνια.
7. Σχετικό υπόδειγμα του περιεχομένου της ειδικής εγγραφής (Υπόδειγμα Υ1) προσαρτάται
στην παρούσα απόφαση και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής.
Οπότε κλήσεις στο ''φτερό'' κανονικά για παραβάσεις που επισύρουν και ΣΕΣΟ
Απ: Φτερωτές κλήσεις
Κατα την γνώμη μου πρέπει να αποφεύγεται , αν οχι να απαγορευεται η βεβαιωση παραβασης μόνο με τα στοιχεια κυκλοφοριας του οχήματος δίχως να εξακριβωθει ποιος ειναι ο οδηγος του οχηματος . Πιστευω οτι η αναφερομενη ΚΥΑ ερχεται σε αντίθεση με το άρθρο 20 του Συντάγματος και εξασθενει αν οχι στερει το δικαιωμα της προηγουμενης ακροασης ενω αν καποιος ασχοληθει πραγματικα ,εστω κ με ενα μικρο διοικητηκο προστημο σαν αυτο και προσφύγη με αιτηση ακυρωσης στο ΣΤΕ εχει πολλες ελπιδες να δικαιωθει.
-Δεν ειναι λογικο μετα απο 3 μηνες απο την τελεση της παραβασης να θυμάσαι ΠΟΙΟΣ οδηγουσε το οχημα σου (εκτος αν τηρεις αρχειο) την συγκεκριμενη ημερα
-Στερεισαι το δικαιωμα των ΑΜΕΣΩΝ αντιρρησεων καθως μπορει πραγματει να εκανες την παραβασης αλλα να υπαρχει λογος που αποκλειει τον αδικο χαρακτηρα (πχ επιγουσα μεταφορα σε νοσοκομειο συγγενικου προσωπου) ή να εκτελεις ενεργεια συμφωνα με τον νομο (παραβιαζεις ερυθρο σηματοδοτη καθως ακολουθει οχημα εκτακτου αναγκης αρ.44 ΚΟΚ) την οποια ευλογο ειναι να μην θυμασαι 3 μηνες μετα ουτε να μπορεις να την αποδειξεις .
-Δεν υπάρχουν αδιαμφησβητητα αποδεικτικα στοιχεια που να στηριζουν την κατηγορια (εκτος περιπτωσης απο φωτο καμερας ταχυτητας) κ καταλυεται το τεκμηριο της αθωοτητας αφου ο αθωος προσπαθει να αποδειξει την αθωοτητα του κ ΟΧΙ η κατηγορουσα αρχη την ενοχη του αφου θεωρειται ΔΕΔΟΜΕΝΗ κ ΤΕΛΕΣΜΕΝΗ η παραβαση κ ο δραστης εκ των πρωτερων ΕΝΟΧΟΣ (αρθρο 6 ΕΣΔΑ).
Επίσης σύμφωνα με το αρθ 2 παρ 7 και 8 της ΥΑ 1584/26 από 08-01-1982 , ''σε περίπτωση κατά την οποία για[b][u] ειδικούς σοβαρούς λόγ[/b]ους[/u] επιβάλλεται να μην αφαιρεθούν τα στοιχεία του αυτοκινήτου επί τόπου, ο αστυνομικός προανακριτικός υπάλληλος που βεβαιώνει την παράβαση υποβάλλει ειδική αναφορά στην υπηρεσία του με βάση την οποία επιβάλλεται, με απόφαση, η προβλεπόμενη διοικητική ποινή. Η απόφαση αυτή διαβιβάζεται στην αρμόδια αστυνομική αρχή του τόπου κατοικίας του οδηγού για εκτέλεση''. Δηλαδη πρέπει να δικαιολογήσει ο αστ/κος τους ειδικους και σοβαρους λογους που δεν μπορεσε να σταθμευσει το οχημα ωστε να του επιδοσει την κλήση ή να αφαιρεσει τα στοιχεια κυκλοφοριας.
Τελος η ποινη πρεπει να επιβληθει σε ευλογο χονικο διαστημα απο την τελεση της παραβασης αλλιως δεν υπαρχει σωφρονησμος και δεν εχει νοημα η ποινη ενω επιβαλεται μονο ως ''τιμωρια'' διχως να εμπεδοση ο παραβατης την βαρυτητα κ την σημασια της αυτης του παραβατηκης συμπεριφορας. Αν φτανουμε δηλαδη στα 1-2 χρονια για να βεβαιωθει ενα διοικητικο προστιμο δεν προκειται να παμε ποτε μπροστα..
Το θεμα ειναι ποιος θα ασχοληθει πραγματικα για μια κληση ΚΟΚ ...
[edit time=1347053727]SREK[/edit]
Απ: Φτερωτές κλήσεις
Συνήθως όταν βεβαιώνεται μια ''φτερωτή'' κλήση καλούμε τον παραβάτη την επόμενη ή το πολύ τη μεθεπόμενη ημέρα από την Υπηρεσία να έρθει να παραλάβει την κλήση,τουλάχιστον έτσι γίνεται εκεί που υπηρετώ,άρα δεν υπάρχει θέμα για το χρονικό όριο της υποβολής αντιρρήσεων από μέρους του αλλά και ούτε το 10μερο έχει περάσει για τη πληρωμή του μισού ποσού...
Σίγουρα μπορεί να δικαιολογηθεί εύκολα. Αν π.χ. περάσει κάποιος με κόκκινο, για να τον ακολουθήσεις πρέπει να κάνεις το ίδιο με κίνδυνο να τρακάρεις... Οπότε μπορείς να κρατήσεις πινακίδα και την βεβαιώσεις. Κάποιο νόμο που να σε καλύπτει δε γνωρίζω...
:-P