Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Posted by elana on
Καλησπέρα θα ήθελα να ρωτησω το εξής: Όταν ένας δικηγόρος ζηταει αντίγραφα εγγραφων αλλοδαπών (αποφάσεις κράτησης, απέλασης, κ.α.) και δεν έχει εξουσιοδότηση από αυτούς αλλά επικαλείται προφορική "εξουσιοδότηση" καθώς οπώς αναφέρει δεν υπάρχει δυνατότητα χορήγησης εξουσιοδότησης από τους αλλοδαπούς, είμαστε υποχρεωμένοι να του χορηγησουμε αντίγραφα του φακέλου του αλλοδαπού; Επίσης προβλέπεται η έγγραφη αιτιολόγηση της μη χορήγησης αντιγράφων; [edit time=1416414287]elana[/edit]
Greek

Υποβλήθηκε από sakis01. Ημερομηνία: Τετ, 11/19/2014 - 19:00 Μόνιμος σύνδεσμος

Από τη διάταξη του άρθρου 84 παρ. 1 του ν. 3386/2005 "Είσοδος, διαμονή και κοινωνική ένταξη υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελληνική Επικράτεια" (212/Α΄), προβλέπεται ότι η θεώρηση του γνησίου της υπογραφής των αλλοδαπών υπηκόων τρίτων χωρών δεν επιτρέπεται αν γενικά δεν αποδεικνύουν ότι έχουν εισέλθει και διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα.

Όρο θέτει η διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 84 του ιδίου νόμου, που προβλέπει τη θεώρηση του γνησίου της υπογραφής κρατουμένου αλλοδαπού για εξουσιοδότηση σε δικηγόρους, [b]προκειμένου να εκπροσωπηθούν ενώπιον δικαστικών αρχών και υπό την προϋπόθεση ότι αποδεικνύονται, εξ’ οιουδήποτε δημόσιου εγγράφου, τα στοιχεία της ταυτότητάς του[/b]. Στην περίπτωση αυτή δεν είναι επιτρεπτή η θεώρηση του γνησίου της υπογραφής σε εξουσιοδότηση του κρατουμένου προς άλλα πρόσωπα ή για άλλους σκοπούς.

Οι ίδιες διατάξεις -και μάλιστα βελτιωμένες- επαναλαμβάνονται και στο άρθρο 26 του Κώδικα Μετανάστευσης (ν. 4251/2014).

Συνεπώς, να καταστούν γνωστές οι ανωτέρω διατάξεις στον δικηγόρο, ο οποίος αφού τις μελετήσει, να υποβάλλει έγγραφο αίτημα κατά τα ανωτέρω.

Υποβλήθηκε από SREK. Ημερομηνία: Τετ, 11/19/2014 - 20:57 Μόνιμος σύνδεσμος

Θα συμφωνήσω με τον σάκη ωστόσο σύμφωνα με τον κώδικα περι δικηγόρων (ν 4194/2013) οι δικηγόροι ΔΕΝ θεωρούνται τρίτα πρόσωπα όταν εκπροσωπούν τους εντολείς τους σε διοικητικής φύσης διαδικασίες.

Ετσι λοιπόν ΔΕΝ απαιτείται εξουσιδότηση εφόσον η εντολή εκπροσώπησης δίδεται ΚΑΙ προφορικά.

Η εντολή τους λοιπόν διατυπώνεται εγγράφως απο τους ίδιους κατα την υποβολή της αίτησης.

Αυτό ισχύει επίσης και κατα την επίσκεψη δικηγόρων σε αλλοδαπούς κρατούμενους που κρατούνται διοικητικά σε αστυνομικά κρατητήρια. Στούς δικηγόρους ΔΕΝ ζητείται έγγραφη εξουσιοδότηση του κρατούμενου που να αποδεικνύει τον διορισμό του.

Υποβλήθηκε από sakis01. Ημερομηνία: Πέμ, 11/20/2014 - 08:05 Μόνιμος σύνδεσμος

Έχεις δίκιο SREK. [b]Για διοικητικής φύσης αιτήσεις έχει εφαρμογή ο Κώδικας Δικηγόρων.[/b] Σχετική είναι και η υπ΄ αριθμ. ΔΙΣΚΠΟ /Φ.18/οικ.11853/6.5.2009 Εγκύκλιος ΥΠΕΣ.

[edit time=1416470782]sakis01[/edit]

Υποβλήθηκε από DKAP010186. Ημερομηνία: Πέμ, 11/20/2014 - 12:32 Μόνιμος σύνδεσμος

Shrek μια διευκρίνηση. Που ακριβώς ορίζεται στο νέο Κώδικα Δικηγόρων ότι δεν θεωρείται τρίτος σε περίπτωση υποβολής αίτησης για διοικητικής φύσεως θεματα;

Υποβλήθηκε από sakis01. Ημερομηνία: Πέμ, 11/20/2014 - 15:02 Μόνιμος σύνδεσμος

Συνεχίζοντας το ψάξιμο επί του θέματος, βρήκα την υπ΄ αριθμ. 83/2010 Γνωμοδότηση ΝΣΚ, η οποία επί της ουσίας ανατρέπει την Εγκύκλιο του ΥΠΕΣ και ορίζει επι λέξει τα ακόλουθα :
[i]
"...Επομένως, κατά τη γνώμη του Τμήματος, ο δικηγόρος που προσέρχεται στην Υπηρεσία (εν προκειμένω ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) αντί του ενδιαφερόμενου πολίτη και για λογαριασμό του (πολίτη) για να υποβάλλει αίτηση ή να παρακολουθήσει την πορεία της επί της αιτήσεως υποθέσεως δια της λήψεως πληροφοριών ή να παραλάβει την τελική διοικητική πράξη, [b]δέον να είναι νομίμως εξουσιοδοτημένος παρά του ενδιαφερομένου είτε δια συμβολαιογραφικού εγγράφου (πληρεξουσίου), είτε δι'΄άλλου (ιδιωτικού) εγγράφου φέροντος βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής α) του ενδιαφερομένου ή β) του νομίμου αντιπροσώπου ή γ) του εκπροσώπου του από οποιαδήποτε δημόσια, δημοτική ή κοινοτική αρχή[/b] (...) Τονίζεται ότι η κατά τον ειρημένον τρόπο πλήρωσις του προκειμένου [b]οργανικού κενού του νόμου[/b] ενδείκνυται και για λόγους ασφάλειας του δικαίου. Επομένως (πρέπει να γίνει περαιτέρω δεκτό ότι) [b]δεν υποχρεούνται οι Υπηρεσίες[/b] του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ [b]να συναλλάσσονται με δικηγόρους που εκποροσωπούν ασφαλισμένους, εργοδότες, συνταξιούχους κλπ βασιζόμενες (μόνον) στην προφορική δήλωση των δικηγόρων ότι εκπροσωπούν τους συγκεκριμένους πολίτες[/b]..." [/i]

Ολόκληρη η εν λόγω Γνωμοδοτηση : [url]http://www.nsk.gov.gr/webnsk/gnwmodothsh.jsp?gnid=112447[/url]

Οπότε, ισχύουν τα όσα αναλύθηκαν στην πρώτη ανάρτησή μου.

Υποβλήθηκε από SREK. Ημερομηνία: Πέμ, 11/20/2014 - 16:06 Μόνιμος σύνδεσμος

Προφανώς η διοίκηση και δη η Ελληνική Αστυνομια ΔΕΝ έχει κάνει αποδεκτή την γνωμοδοτηση που ανάφερεις καθώς η εγκύκλιος του ΥΠ. ΕΣ αναγράφεται αυτόλέξη στον εγχειρίδιο Διοικητικών Διαδικασιών (σελ36) που έχει εκδόσει πρόσφατα το Αρχηγείο και ενημερώνεται διαρκώς .

Ετσι ισχύει ότι ΔΕΝ απαιτείται εξουσιοδότηση σε δικηγόρους κατα την διεκπεραίωση απο αυτούς διοικητικής φύσης θεμάτων .

Αυτο επίσης αναφέρεται κ σε πρόσφατη διαταγη του ΑΕΑ / δνση Αλλοδαπών , σχετική με την διαδικασία επίσκεψης δικηγόρων σε κρατουμένους αλλοδαπούς ( προς διοικητική απέλαση)

[edit time=1416493584]srek[/edit]

Υποβλήθηκε από sakis01. Ημερομηνία: Πέμ, 11/20/2014 - 16:16 Μόνιμος σύνδεσμος

Tην έχω υπόψη την παραπομπή στο εγχειρίδιο. Αυτό που με προβληματίζει πάντως είναι αν η Διοίκηση και εν προκειμένω η ΕΛ.ΑΣ έχει υπόψη της ότι έχει εκδοθεί η εν λόγω γνωμοδότηση...

Σε κάθε περίπτωση πάντως και επειδή δεν υπάρχει σχετική διάταξη στον κώδικα δικηγόρων που να ορίζει διαφορετικά, εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 26 του Κώδικα Μετανάστευσης.

Υποβλήθηκε από elana. Ημερομηνία: Πέμ, 11/20/2014 - 18:11 Μόνιμος σύνδεσμος

Επομένως, για να συνοψίσουμε, ο δικηγόρος θα πάρει κανονικά τα αντίγραφα των αποφάσεων που έχει αιτηθεί ακόμη και αν ο αλλοδαπός δεν τον έχει εξουσιοδοτήσει εγγράφως. Σωστά κατάλαβα; :-?

Επίσης, στην περίπτωσή μου ο αλλοδαπός έχει "νόμιμη" παραμονή στην Ελλάδα , αφού η απέλασή του έχει ανασταλεί για 6 μήνες. Επομένως οι διατάξεις του άρθρου 26 του κώδικα Μετανάστευσης εφαρμόζονται κανονικά.

Μία σημείωση, στο εγχειρίδιο "Διοικητικές διαδικασίες 1.3" του Α.Ε.Α. που εκδόθηκε την 19/8/2014 , που νομίζω είναι το πιο πρόσφατο, δεν αναφέρεται πουθενά η εγκύκλιος του ΥΠ.ΕΣ. . Αναφέρεται, όμως, στις "Διοικητικές Διαδικασίες" του Α.Ε.Α. που εκδόθηκε το έτος 2012 στη σελίδα 36, όπως γράφτηκε πιο πάνω. Άρα ισχύει κανονικά η εγκύκλιος του ΥΠ.ΕΣ.;;

Υποβλήθηκε από sakis01. Ημερομηνία: Πέμ, 11/20/2014 - 18:28 Μόνιμος σύνδεσμος

Η εγκύκλιος του ΥΠΕΣ συνεχίζει και ισχύει. Όμως δεν μπορεί να παραβλεφθεί το νομικό υπόβαθρο που στηρίχθηκε η γνωμοδότηση του ΝΣΚ -παρά τα ορθώς λεγόμενα του SREK ότι δεν έχει γίνει αποδεκτή από το ΥΠτΠ και άρα δεν είναι υποχρεωτική η εφαργογή της.

Άλλωστε, παρά τα όσα αναφέρει η συγκεκριμένη εγκύκλιος (ότι δηλαδή υπάρχει διάταξη στον Κώδικα Δικηγόρων που επιτρέπει την προφορική εντολή προς δικηγόρο για την εκπροσώπηση πολίτη ενώπιον διοικητικών αρχών), το ΝΣΚ γνωμοδοτεί ότι όχι μόνο δεν υπάρχει τέτοια διάταξη, αλλά εντοπίζει οργανικό κενό νόμου (σελ. 7 και επόμενες), το οποίο πρέπει να ρυθμιστεί νομοθετικά.

Υποβλήθηκε από SREK. Ημερομηνία: Παρ, 11/21/2014 - 16:01 Μόνιμος σύνδεσμος

[quote name=elana date=2014-11-20]
Μία σημείωση, στο εγχειρίδιο "Διοικητικές διαδικασίες 1.3" του Α.Ε.Α. που εκδόθηκε την 19/8/2014 , που νομίζω είναι το πιο πρόσφατο, δεν αναφέρεται πουθενά η εγκύκλιος του ΥΠ.ΕΣ. [/quote]

Αναφέρεται και στις "Διοικητικές Διαδικασίες 1.3" του Α.Ε.Α που εκδόθηκε την 19/8/2014 στην σελίδα 39. ;)

Υποβλήθηκε από sakis01. Ημερομηνία: Παρ, 11/21/2014 - 19:38 Μόνιμος σύνδεσμος

Η τελευταία έκδοση του εν λόγω εγχειριδίου (1.3/19.8.2014) είναι διαθέσιμη από το site της ΣKAY στον ακόλουθο σύνδεσμο :

[url]http://goo.gl/x9Odiv[/url]

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis