Δημοσιεύουμε μία ακόμα επιστολή αναγνώστη που εστάλη στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του policenet.gr:
"Αν και έχει χυθεί έως και σήμερα πολύ μελανή αναφορικά με την αναμόρφωση του συστήματος ανέλιξης των <<κατωτέρων>> στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας, η πρόταση της αρμόδιας επιτροπής είναι μια άτολμη πρόταση που πάει το πρόβλημα του προσωπικού και της αξιοκρατίας στο σώμα λίγο παρακάτω.
Καμιά φορά όμως ο κοινός νους η απλή λογική είναι ο ποιο σύντομος και ορθός δρόμος.
Καταργήστε την ΤΕΜΑ κύριοι επαΐοντες και αφήστε τις μεσοβέζικες ψηφοθηρικές λύσεις.
Σε μια χώρα που δεν έχει πολυτέλεια να σπαταλά ποια το δημόσιο χρήμα σε τέτοιου είδους φαιδρές - αφερέγγυες διαδικασίες - διαγωνισμούς γιατί συνεχίζουμε να σπαταλάμε χρήματα για τέτοιου τύπου εξετάσεις και άνευ ουσίας σεμιαναριακου τύπου σχολές;
Άραγε ποσό κοστίζει στο κράτος η διενέργεια κατ έτος αυτών των εξετάσεων αν λάβει κανείς υπόψη τα έξοδα εκτός έδρας των συμμετεχόντων, τα ημερομίσθια τους, τα έξοδα εξεταστών - διορθωτών των γραπτών, τα έξοδα των καθηγητών των σεμιναρίων αυτών.
Σήμερα οι αστυφύλακες έχουν την δυνατότητα αφού πρώτα παπαγαλίσουν την ύλη του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, του Π.Δ, των Οργανικών νόμων του σώματος και αφου «διαγωνιστούν» εν συνεχεία και στην Έκθεση ιδεών να προαχθούν από Αστυφυλακές σε Αρχιφύλακες και αργότερα από Ανθυπαστυνόμοι σε Υπαστυνόμοι Β, αποφοιτώντας από τις << σχολές >> Αρχιφυλάκων και ΤΕΜΑ που όλοι γνωρίζουμε ότι είναι απλά σεμινάρια μικρής διάρκειας που επικεντρώνονται στην εκμάθηση και άσκηση μονο των ανακριτικών καθηκόντων [ γνώσεις που η πλειονότητα των συναδέλφων μας πλέον κατέχει ήδη από την φοίτηση τους στην υπεδιετους και ανώτερα κατά τα αλλά σχολή Αστυφυλακών....]
Δεν θα αναφερθώ στις γνωστές κατ΄ ετος καταγγελίες συναδέλφων μας, [που πρέπει και αυτές να μας προβληματίζουν και να τύχουν διερεύνησης], που αναφέρονται στην αξιοπιστία και στο ανόθευτο και αδιάβλητο των εξετάσεων αυτών και των πιθανών πολιτικών και Υπηρεσιακών παρεμβάσεων.
Θα θέσω όμως μερικούς εύλογους προβληματισμούς οι οποίοι συζητούνται ευρέως στους κύκλους των συναδέλφων, χρονιά τώρα χωρίς απάντηση.
Σε ποιο μέρος του ανεπτυγμένου κόσμου ο εξεταζόμενος δεν έχει πρόσβαση στα γραπτά του και δικαίωμα επανεξέτασης τους;
1. Σε τι αποσκοπεί αυτό; Ποιους βολεύει; Δεν γνωρίζουμε ότι η γυναικά του καίσαρα δεν πρέπει μόνο να είναι τίμια ......;
2. Πως αστυνομικοί που για να εισέλθουν στην Σχολή Αστυφυλακών έγραψαν στο πεδιο την έκθεσης υψηλότατους βαθμούς δεν καταφέρνουν να βαθμολογηθούν πάνω από την βάση στην έκθεση ιδεών σε αυτου του τύπου τους διαγωνισμούς
3. Γιατί η κάτω από την βάση επίδοση σε αυτό το μάθημα εχει την δύναμη να αποκλείσει υποψηφίους που έγραψαν 19 η 20 στα λοιπά διαγωνιζόμενα πεδία;
4. Πως ενας αστυνομικός που θα γράψει άριστα στα ανωτέρω πεδία οπου καλείται να διαγωνιστεί, είναι ικανός να γίνει Aρχιφύλακας -Ανθυπαστυνόμος ή Υπαστυνόμος; Η ικανότητα κρίσης - διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού - η ικανότητα να ανταπεξέλθει και να διαχειριστεί ως επικεφαλής δύσκολες καταστάσεις; Η επαγγελματική εμπειρία όλα αυτά δεν πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, δεν είναι απαραίτητα προσόντα;
5. Αν πάλι δεχθούμε οτι η αναζητήση των ανακριτικών ικανοτήτων είναι το μείζον ζητούμενο αυτών τον εξετάσεων, αυτοί που καλώς ή κακώς συμμετέχουν όντας ήδη ανακριτικοί Υπάλληλοι και αποτυγχάνουν παταγωδώς στις εξετάσεις πως συνεχίζουν να ασκούν τα καθήκοντα τους;
6. Πως μπορεί να εξηγήσει κάποιος ότι ένα << κατώτερο >> στέλεχος πρέπει να διαγωνίζεται και να φοιτά έστω σε αυτές τις αμφιβόλου αξιοπιστίας σχολές προκειμένου ανελιχθεί σε μικρής κρισιμότητας βαθμούς της Ιεραρχίας, ενώ στον αντίποδα οι ηγήτορες του σώσματος με την έξοδο τους από την Σχολή Αξιωματικών σαν τα ώριμα φρούτα προάγονται στις ανώτερες βαθμίδες του σώματος περνώντας [όχι διαγωνιζόμενοι ξανά], αλλα απλώς συμμετέχοντας σε κάποια σεμιναρίακου τύπου σχολεία επιμορφώσεως, που σημειωτέων ποτε κανείς δεν κρίθηκε ανίκανος εξ αυτων η ακατάλληλος να ειναι Αξιωματικός ..
Γιατι δεν επιλεγούμε και εμείς ένα τρόπο ανέλιξης όπως οι σύγχρονες αστυνομίες ανα τον κόσμο;
Ευτυχώς ή δυστυχώς είμαστε τόσο πίσω από αυτές που δεν χρειάζεται ποια να ανακαλύψουμε εμείς την Αμερική ...
Αν το πρόβλημα είναι πως δεν μας αρέσουν τα ξενόφερτα πρότυπα, ετσι ώστε να υιοθετήσουμε από σύγχρονες αστυνομίες μια καλύτερη μέθοδο, γιατί δεν βλέπουμε έστω τις δικές μας ένοπλες δύναμης και τον τρόπο ανέλιξης των αποφοίτων ΣΜΥ, ΣΤΥΑ, ΣΜΥΝ κλπ που μπορεί να μην είναι ίσως η πλέον σύγχρονη μέθοδος αλλά μοιάζει επιστημονική φαντασία σε σύγκριση με οσα ακολουθούνται στο χώρο μας;
Καλή ανάσταση σε όλους και καλή σας φώτιση…"