Η Citroen διαθέτει στην Ελλάδα μια νέα υβριδική έκδοση για το C5 Aircross, ισχύος 136 ίππων. Βασισμένο στην ελαφριά υβριδική τεχνολογία, αυτό το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης διαθέτει μια μπαταρία 48V που επαναφορτίζεται κατά τη διάρκεια της οδήγησης, έναν βενζινοκινητήρα PureTech 136 ίππων που έχει σχεδιαστεί ειδικά για να φιλοξενήσει το νέο υβριδικό σύστημα, ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη e-DCS6 και έναν ηλεκτροκινητήρα 21kW.
Ουσιαστικά το νέο C5 Aircross Hybrid 136 ουσιαστικά συμπληρώνει την γκάμα του C5 Aircross, στην οποία εξέχουσα θέση έχει το Plug-in Hybrid των 225 ίππων. Την «καρδιά» του υβριδικού συστήματος αποτελεί ο νέας γενιάς 1.2 PureTech κινητήρας βενζίνης, που είναι ειδικά εξελιγμένος για αυτό το κινητήριο σύνολο. Το 40% των εξαρτημάτων του είναι νέο, με τον 3κύλινδρο κινητήρα των 1.199 κ.εκ. να αποδίδει 136 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ.
Διαβάστε επίσης
Ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ισχύ 21kW (28 ίππους) και ροπή 55Nm. Επιτρέπει στο C5 Aircrossνα κινείται με 100% ηλεκτρική ισχύ για χαμηλές απαιτήσεις ροπής, σε χαμηλές ταχύτητες, κατά τους ελιγμούς ή την επιβράδυνση και βοηθά τον βενζινοκινητήρα κατά την εκκίνηση. Κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, λειτουργεί ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, γεγονός που μειώνει ταυτόχρονα τη φθορά των φρένων.
Μια μίζα ιμάντα, που τροφοδοτείται από το ενσωματωμένο σύστημα 48V, επιτρέπει στον βενζινοκινητήρα να ξεκινά γρήγορα και με άμεση απόκριση.
Το νέο ηλεκτροκίνητο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (e-DCS6) έρχεται με εξατάχυτο σύστημα διπλού συμπλέκτη αδιάκοπης ροπής και είναι ειδικά σχεδιασμένο για υβριδικά συστήματα. Οι αλλαγές ταχυτήτων είναι αισθητά πιο ομαλές και η οδήγηση είναι πιο άνετη. Ο ηλεκτροκινητήρας, ο μετατροπέας και η ECU είναι όλα ενσωματωμένα σε ένα συμπαγές πακέτο, βελτιστοποιώντας το χώρο κάτω από το καπό.
Μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V είναι εγκατεστημένη κάτω από το αριστερό μπροστινό κάθισμα, χωρίς να επηρεάζει το μέγεθος του χώρου αποσκευών ή τον εσωτερικό χώρο στην καμπίνα των επιβατών.
Επιπλέον, χάρη σε έναν μετατροπέα τάσης, μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από το ηλεκτρικό σύστημα 48V μετατρέπεται σε ισχύ 12V για την τροφοδοσία του ενσωματωμένου εξοπλισμού του αυτοκινήτου. Με αυτόν τον τρόπο, δύο ξεχωριστά ηλεκτρικά δίκτυα μπορούν να λειτουργούν παράλληλα.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το υβριδικό σύστημα κίνησης 48V έχει επίσης θετικό αντίκτυπο στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, με μείωση έως και 9% (13γρ) σε σύγκριση με τη βενζινοκίνητη έκδοση.