Το πρωτοείδαμε στους ελληνικούς δρόμους το 1995 και από τους πρώτους μήνες κατάφερε να σημειώσει αξιόλογες πωλήσεις. Ο λόγος για το Kia Sportage που έγινε το δεύτερο σε πωλήσεις SUV της κατηγορίας (C-SUV), πίσω από το Tucson, με το οποίο μοιράζονται τη νέα πλατφόρμα N3.
Η συγκεκριμένη πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί ειδικά για μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη και αυτός είναι ο βασικός λόγος της εμπορικής του επιτυχίας. Αυτό πάντως που κάνει μεγάλη εντύπωση είναι οι εντυπωσιακές του διαστάσεις. Με μήκος 4.51μ, στο πλάτος 1.86μ και στο ύψος 1.65μ, προσφέρει άφθονους χώρους στους επιβάτες, ενώ παράλληλα κάνει αισθητή την παρουσία του στους δρόμους.
Διαβάστε επίσης
Εξωτερικά διαθέτει μια μαύρη γυαλιστερή μάσκα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της μετόπης. Διαθέτει φωτιστικά σώματα LED τύπου μπούμερανγκ στα άκρα, γεγονός που του προσδίδει μεγαλύτερο πλάτος και μια πιο εντυπωσιακή εικόνα. Από πλάγια το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε ζάντες 19 ιντσών, ενώ η γραμμή χρωμίου μας άρεσε οπτικά. Επίσης μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία προσδίδει η ακμή σε σχήμα ανάποδου Ζ που ξεκινάει από την εμπρός κολόνα και καταλήγει στο πίσω μέρος. Στο πίσω μέρος διακρίνεται η μεγάλη αεροτομή και μια φωτεινή γραμμή η οποία ενώνει τα δύο πίσω φωτιστικά σώματα.
Το ίδιο εντυπωσιακό είναι και το εσωτερικό. Πολυτελές, όμορφο και λειτουργικό. Μας άρεσαν οι δύο οθόνες 12,3 ιντσών στο ταμπλό, ενώ υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία με το αδερφάκι του Tucson. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων δίνει όλη την απαραίτητη πληροφόρηση στον οδηγό, με την οθόνη αφής να έχει καλό σύστημα infotainment, με καλή ευκρίνεια γραφικών και καλή ταχύτητα απόκρισης. Και όλα αυτά στην ελληνική γλώσσα.
Από κάτω υπάρχει ακόμα ένα πάνελ αφής. Ο χώρος που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν μεγάλος, ενώ είχαμε στη διάθεσή μας και πολλές επιλογές αποθήκευσης μικροαντικειμένων. Αίσθηση μας προκάλεσε το μεγάλο και βολικό υποβραχιόνιο και ο περιστροφικός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου. Στην κονσόλα είχαμε στη διαθέσή μας θύρες USB Type C και A, πρίζα 12V και ασύρματη φόρτιση. 'Αξιο λόγου ήταν τα θερμαινόμενα καθίσματα όχι μόνο για τον οδηγό και συνοδηγό, αλλά και για τους πίσω επιβάτες. Ο αποθηκευτικός χώρος έχει χωρητικότητα 562 λίτρων, ενώ αν υπάρξει αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αυτός χώρος αγγίζει τα 1.751 λίτρα
Κάτω από το καπό στο μοντέλο της δοκιμής μας υπήρχε το plug-in υβριδικό σύστημα με τους 265 ίππους και 265 Nm ροπής, με τον βενζινοκινητήρα θα έχει 180 ίππους. Το συγκεκριμένο υβριδικό σύνολο απαρτίζεται από ένα 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα και έναν υπερτροφοδοτούμενο 1.600άρη βενζινοκινητήρα, τον «γνωστό» T-GDi της εταιρείας, ο οποίος στην ανανεωμένη εκδοχή του έχει κατά 34% μειωμένες τριβές και διαθέτει το σύστημα CVVD της Kia, που μεταβάλει συνεχώς το άνοιγμα των βαλβίδων, με αποτέλεσμα να εμφανίζει κατά 4% περισσότερη ισχύ και 12% λιγότερες εκπομπές ρύπων.
Το Sportage είναι εντελώς αθόρυβο και εκλεπτυσμένο, αλλά ταυτόχρονα δείχνει και έναν αρκετά σπορ χαρακτήρα, με σκοπό να προσελκύσει τους πιο ανήσυχους οδηγούς. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι ικανό να κινηθεί εύκολα στην πόλη. Εκτός πόλης το αμάξωμα δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις, με το τιμόνι του να είναι ακριβές. Ένα μικρό πρόβλημα εντοπίζεται στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο δεν έχει άμεση απόκριση. Η κατανάλωση καυσίμου κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης ήταν 8,1 λίτρα/100χλμ, ενώ εκτός πόλης η κατανάλωση έπεσε στα 7 λίτρα/100χλμ.
Η αρχική βασική τιμή του μοντέλου ξεκινάει από τα 32.790 ευρώ, ενώ αν μιλάμε για την πλούσια έκδοση GT-Line της δοκιμής μας, τότε θα πρέπει να δαπανηθούν 41.990 ευρώ. Αξίζει να επισημάνουμε ότι το Kia Sportage αναδείχθηκε «Αυτοκίνητο του 2023» στην Ελλάδα.