Τα μικρά SUV που ανήκουν στην Β κατηγορία είναι η πιο αγαπημένη κατηγορία των Ελλήνων οδηγών. Ειδικά τον προηγούμενο μήνα ένα στα τρία καινούρια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκε στην Ελλάδα άνηκε στην συγκεκριμένη κατηγορία.
Πλέον τα αυτοκίνητα που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία προσφέρουν αρκετά μεγάλους χώρους, έχουν πολύ καλή ποιότητα κύλισης, καλή θέση οδήγησης, είναι ψηλά με καλή περιφερειακή οπτική, μπορούν να κινηθούν με ευκολία σε χωμάτινες διαδρομές, είναι ευέλικτα λόγω του μήκους τους μέσα στην πόλη, καθώς έχουν μικρό κύκλο στροφής και κυρίως είναι οικονομικά στο καύσιμο. Ο συνδυασμός και της υδριδικής τεχνολογίας αποτελεί ένα επιπλέον πλεονέκτημα επιλογής ενός οδηγού, αφού από τη μία καταφέρνει να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου και από την άλλη αν πρόκειται για plug in υβριδικό μοντέλο να έχει ηλεκτρική αυτονομία για να μπορέσει να μετακινηθεί με μηδενικές εκπομπές ρύπων στα κέντρα των πόλεων.
Διαβάστε επίσης
Το ίδιο συμβαίνει και με την C κατηγορία όπου τα SUV κατάφεραν τον προηγούμενο μήνα να συγκεντρώσουν το 22,4%, καταγράφοντας οριακή αύξηση των πωλήσεων κατά 0,6% σε σχέση με τον περσινό Νοέμβριο. Και φυσικά ισχύουν όλα τα παραπάνω πλεονεκτήματα, με την μόνη διαφορά ότι είναι μεγαλύτερα στο μήκος, άρα μεγαλύτεροι χώροι για τους επιβάτες, χωρίς ωστόσο να προβληματίζει τον οδηγό η κίνησή τους στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Σε ότι αφορά το είδος του καυσίμου η βενζίνη εξακολουθεί να έχει τη μερίδα του λέοντος με 38,7%, ποσοστό μειωμένο κατά 1,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Το ίδιο πτωτικά κινούνται και οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Τον προηγούμενο μήνα έφθασαν το 12,4% του συνόλου των πωλήσεων, όταν μόλις πριν ελάχιστα χρόνια κατάφεραν να συγκεντρώνουν ποσοστό κοντά στο 45%. Σε αντίθεση με τα μοντέλα που έχουν διπλό καύσιμο (φυσικό αέριο και υγραέριο) που για άλλον έναν μήνα γνώρισαν πτώση (0,3% και 0,4%) σημαντική αύξηση των πωλήσεων σημείωσαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Δηλαδή τα αυτοκίνητα που κινούνται είτε αμιγώς ηλεκτρικά είτε έχουν μικρή ηλεκτρική αυτονομία. Πλέον καταφέρνουν να παίρνουν μεγάλο ποσοστό (13,7%), σημειώνοντας αύξηση 4,5% τον προηγούμενο μήνα.
Στην αύξηση της δημοτικότητάς τους έχει συμβάλλει τόσο η επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» όσο και οι φορολογικές απαλλαγές για εταιρική χρήση που ισχύουν και για τα BEV και για τα PHEV.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ