Η Hyundai παρουσίασε τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της νανοτεχνολογίας, ανάμεσα στις οποίες είναι και η μπογιά αμαξώματος που μπορεί να αυτοεπισκευάζεται.
Η νανοτεχνολογία φέρνει διαρκώς νέες λύσεις και στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και όχι μόνο, με τις τελευταίες εξελίξεις σε αυτό το πεδίο να θυμίζουν πολλές φορές σενάριο επιστημονικής φαντασίας, χωρίς ωστόσο να είναι τέτοιο.
Διαβάστε επίσης
Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι αυτά που παρουσίασε η Hyundai στη Ν. Κορέα, στην εκδήλωση του κορεάτικου ομίλου «HMG Nano Tech Day» . Εκεί η κορεάτικη εταιρεία αποκάλυψε, μεταξύ άλλων, μια νέα επίστρωση για αμαξώματα την οποία και αναμένεται να χρησιμοποιήσει σε μελλοντικά της μοντέλα με την αρχή να γίνεται την επόμενη χρονιά.
Η νέα επίστρωση δεν έχει κάποια ειδική ονομασία και λέγεται «Self-Healing Polymer Coating», μια επίστρωση δηλαδή από πολυμερή, η οποία εφαρμόζεται πάνω από τη βαφή του αμαξώματος ή κάποιου εξαρτήματος και έχει την ιδιότητα να «ανασυντάσσεται» και να καλύπτει εκ νέου την επιφάνεια, στην περίπτωση που αυτή γρατσουνιστεί.
Οι βαφές αμαξώματος που αυτοεπιδιορθώνονται δεν είναι κάτι καινούργιο αφού κατασκευαστές όπως η Nissan τις εφαρμόζουν στην ευρεία παραγωγή εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια. Ωστόσο η νέα επίστρωση των Hyundai και Kia από νανοϋλικά μπορεί σύμφωνα με τους Κορεάτες να αυτοεπισκευάσει το προστατευτικό φιλμ της βαφής μέσα σε διάστημα μόλις μερικών ωρών και να το φέρει σχεδόν στην αρχική του κατάσταση.
Η νέα επίστρωση από νανοϋλικά της Hyundai δεν λειτουργεί σε τέτοιες περιπτώσεις όπου η βαφή έχει αφαιρεθεί από την επιφάνεια που καλύπτει
Η αυτοεπιδιόρθωση του προστατευτικού φιλμ που παρουσίασαν οι Κορεάτες γίνεται παράλληλα χωρίς να απαιτούνται υψηλότερες θερμοκρασίες από εκείνες που υπάρχουν ήδη στο περιβάλλον όπου βρίσκεται το αυτοκίνητο και χωρίς να χρειάζονται άλλου είδους χημικές ουσίες.
Σύμφωνα και με σχετικές αναφορές οι Hyundai και Kia σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν τη νέα νανοεπίστρωση όχι μόνο στις επιφάνειες ενός αμαξώματος αλλά και κρύσταλλα που προστατεύουν τις κάμερες και τα ραντάρ που θα φέρουν τα μελλοντικά της αυτοκίνητα.
Τις περισσότερες φορές οι κάμερες και τα ραντάρ είναι τοποθετημένα σε τέτοια σημεία που είναι σχετικά εύκολο να «τραυματιστεί» το προστατευτικό τους κρύσταλλο και να αποκτήσει κάποια γρατσουνιά από ένα πετραδάκι.
Ένα κρύσταλλο με γρατσουνιά θα μπορούσε να λειτουργήσει αρνητικά αναφορικά με την αποτελεσματικότητά του ραντάρ ή της κάμερας, αφού το σύστημα θα μπορούσε να την «διαβάζει» ως κάποιου είδους εμπόδιο (για παράδειγμα άνθρωπος, αυτοκίνητο ή πεζός) με αποτέλεσμα τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού να μην λειτουργούν σωστά.